vedr. indvalidebil
Fra : Hans Christian Schmi~

Dato : 05-01-02 00:24

Min far havde invalidebil og er lige død,bilen er 4 år til marts,og der skyldes
ca. 20000 på den, hvad sker der nu, kan min mor beholde/købe bilen, eller skal
komunen have bilen ?

Fra : Leonard

Dato : 05-01-02 14:16

>Min far havde invalidebil og er lige død,bilen er 4 år til marts,og der skyldes
>ca. 20000 på den, hvad sker der nu, kan min mor beholde/købe bilen, eller skal
>komunen have bilen ?

Din mor kan købe bilen, men så skal hun betale både den del som din
far skyldte og den del som kommunen afskriver.
Med standard tallene vil det se således ud:
Lån 125.000
Afdrag pr. mdr: 868 kr.
Afskrivning pr. mdr. 868 kr.
Til marts er der gået 4*12 mdr = 48 mdr.
Din far har betalt 48*868 = 41.664 kr.
Kommunen har afskrevet ligeså meget, så der mangler altså:
125.000-41.664-41.664 = 41.672 kr.
Og det er dette beløb din mor skal betale for at overtage vognen.
Hæng mig ikke op på de eksakte tal, men de er ikke helt ved siden af.

Hun kan også vælge bare at aflevere den til kommunen.

Mind hende lige om, at hvis din far havde et blåt invalideskilt, så
skal hun aflevere det til DSI, Kløverprisvej, Hvidovre.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 05-01-02 14:29

Hej
On Fri, 4 Jan 2002 23:23:45 +0000 (UTC), "Hans Christian Schmidt"
<hc-schmidt@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Min far havde invalidebil og er lige død,bilen er 4 år til marts,og der skyldes
>ca. 20000 på den, hvad sker der nu, kan min mor beholde/købe bilen, eller skal
>komunen have bilen ?

Min mor er også væk og vi fik besked på at:

   Indbetale rest summen ca 15000, både det der afdrages og
   afdrags fri
   + Ca. 120.000 i skatte og afgifter da bilen skal omregisteres

Far har solgt bilen tilbage til der hvor den er købt der får han 15 -
20.000, man kan også selv prøve at sælge den til en anden der har
handicap status men så har man også alt besværet.

Den skal forøvrigt være omrigistreret inden 3 uger (siger de)

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Leonard

Dato : 06-01-02 11:18

Winnie Henriksen <winnie@bitnisse.dk> skrev:

>   Indbetale rest summen ca 15000, både det der afdrages og
>   afdrags fri
>   + Ca. 120.000 i skatte og afgifter da bilen skal omregisteres

Så var det en nedstolet bus, og den skal der betales afgift af, da den
kun er afgiftsfri, sålænge det er kørestolsbrugeren der ejer den.

>Far har solgt bilen tilbage til der hvor den er købt der får han 15 -
>20.000, man kan også selv prøve at sælge den til en anden der har
>handicap status men så har man også alt besværet.

Men så skal din far vel stadig betale 15.000 til kommunen, så det er
ikke meget han får ud af den handel?

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 06-01-02 11:28

On Sun, 06 Jan 2002 10:18:14 GMT,
thisisnotavalidemailadress@sospamoff.cuba (Leonard) wrote:

>Så var det en nedstolet bus, og den skal der betales afgift af, da den
>kun er afgiftsfri, sålænge det er kørestolsbrugeren der ejer den.

Ja det var en dukato med lift

>Men så skal din far vel stadig betale 15.000 til kommunen, så det er
>ikke meget han får ud af den handel?

Jeps, det skal han og nææ men når køber har omregistreret den så står
den ham i ca 140.000 får en 5 1/2 år gl bil og det kan han ikke sælge
den til så den skal til tyskland med mindre han kan finden en der
vil købe den men hvis du er berettiget til bil fra kommunen ja så er
det jo billiger med mindre det er en familie med handikapet barn som
gerne vil have nr. 2 bil så kan man gøre det sådan.

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Leonard

Dato : 06-01-02 17:09

Winnie Henriksen <winnie@bitnisse.dk> skrev:

>men hvis du er berettiget til bil fra kommunen ja så er
>det jo billiger

Hvis du dermed mener at det kunne være en billig måde at få bil på,
hvis man bliver en bevilget, så kan det ikke lade sig gøre, da bilen
skal være ny.
I særlige tilfælde kan man bevilges en bil, der er max. 1 år gammel

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 06-01-02 18:37

On Sun, 06 Jan 2002 16:08:55 GMT,
> [...]

>skal være ny.
>I særlige tilfælde kan man bevilges en bil, der er max. 1 år gammel

Man får en ny bil, i min mors tilfælde, for 700 kr pr md i 6 år =
50.400 også er den indretninge og farve som du ønsker samt der kommer
ikke de store reperationer som du kan have på en bil på 5 - 6 år.

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen