ØV- hvad mangler jeg??
Fra : G42

Dato : 04-01-02 22:57

Den virker ikke helt efter hensigten.
Der er ingen fejl, men den kan ikke finde ud af hensigten.

Det skulle helst være således at den skriver Wrong answer ved forkert gæt.
Og hurra ved rigtigt svar...

Men hvad mangler der for at det virker,??

Koden:

* procent2.c promt fortal og beregn procentdel.*/
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <conio.h>

int main ()

{
int alder = 27;
int resultat;
char inputlinie[800];
int input;

clrscr ();

printf("Gæt min alder måske du kan vinde noget\n\n");

while (printf("Gæt min alder:"), fgets(inputlinie,800,stdin) !=NULL)

{

{
if(input > alder );
printf ("Desværre prøv igen\n\n");

if (input == alder);
printf ("HURRA DU HAR VUNDET\n\n");

if (input < alder );
printf ("Desværre - Prøv igen\n\n");

}

resultat = alder;
printf("Min alder er: %d\n\n", resultat);

printf ("Tryk på en tast\n\n\n");
getch();

}

return 0;
}

VH

Gugge

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 04-01-02 23:19

On Fri, 4 Jan 2002 22:57:14 +0100,
G42 <gugge@image.dk> wrote:

> while (printf("Gæt min alder:"), fgets(inputlinie,800,stdin) !=NULL)
>
> {
>

> {
> if(input > alder );
> printf ("Desværre prøv igen\n\n");

Men input bliver ikke sat når man indtaster noget. Der er kun
inputlinie der ændres.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : G42

Dato : 05-01-02 13:04

Men selvom jeg ændre input til inputlinie, sker der ikke noget anderledes.
Jeg er sikker på jeg mangler et eller andet til at fortælle at den skal
springe op og prøve igen,
når det forkerte tal intastes..
Men hvad er det??

Håber i kan hjælpe mig..

Tak på forhånd..

Gugge.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 05-01-02 13:19

On Sat, 5 Jan 2002 13:04:04 +0100,
G42 <gugge@image.dk> wrote:

> [...]
> Jeg er sikker på jeg mangler et eller andet til at fortælle at den skal

Du kan ikke sammenligne en char* og en int, og få noget fornuftigt ud af
det med >-operatoren.

Du skal konvertere strengen inputlinje til heltallet input, fx med:

input = atoi(inputlinje);

P.S. Skriv under det citerede og klip det overflødigt citerede væk, når
du svarer på indlæg.

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 05-01-02 13:37

Hejsa.
Du har semikolon efter dine if-udtryk.

if( 0 );
printf("k");

vil altid skrive k ud, if sætninger knyttes kun til _et_ følgende udtryk,
hvis du ikke bruger
klammer {}.

mvh Jonas

Fra : G42

Dato : 05-01-02 15:11

Tak for alle jers svar.
Nu har jeg fået det til at virke perfekt som jeg ville.

Det er nu fedt, når man har lavet noget, at det så virker efter hensigten

(også selvom det ikke er så vilde programmer iøjeblikket - lol)

Men det er da en start..

VH

Gugge