Netværk mellem Wxp og W98
Fra : Jesper

Dato : 04-01-02 21:02

Vi har to maskiner med xp, og en maskine med 98, forbundet med en switch. De
to xp maskiner kan godt se hinanden, men ikke 98 maskinen. Derimod kan 98
maskinen godt se begge xp maskine. Og den kan også godt gå ind på vores
delte mapper. Jeg har prøvet at installere netbios på xp maskinerne, men jeg
kan ikke finde det.

Jesper

Fra : Musikhjornet Taastru~

Dato : 05-01-02 11:07

"Jesper" <dsl63509@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen godt se begge xp maskine. Og den kan også godt gå ind på vores
> delte mapper. Jeg har prøvet at installere netbios på xp maskinerne, men

Hej

kører du med zonealarm ?

kør begge skydere i bund i indstillinger (sikkerhed) (i zonealarm), bagefter
disabler du zonealarm.

hvis det hjælper så skal du bagefter adde dit netværks ip addresser i
avancerede indstillinger (eller kører med sikkerhed på internt netværk
(zonealarm) på lav !

skriv lige retur hvis det ovenstående hjælper !

mvh
brian

Fra : Jesper

Dato : 05-01-02 15:20

"Musikhjornet Taastrup" <noway@test.dk> wrote in message
> [...]
> (zonealarm) på lav !
>
> skriv lige retur hvis det ovenstående hjælper !

Nej, jeg bruger ikke ZoneAlarm. Så det må vel være noget med
kompatibiliteten mellem de to windows versioner? Jeg er også stødt på
problemet før, med en maskine med 2000 og 98. Der er ingen problemer med
Win Me og 98.

Jesper

Fra : Lars

Dato : 05-01-02 22:15

On Fri, 4 Jan 2002 21:02:28 +0100, "Jesper"
<dsl63509@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har prøvet at installere netbios på xp maskinerne, men jeg
>kan ikke finde det.

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q301041>

vh
--