Opera 6 og http://eyeq.dk/
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-02 20:59

Er det kun hos mig,, eller ser i også ren programmerings sprog?

Fra : Peter T.

Dato : 04-01-02 22:28

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in news:3c360c84
$0$17223$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Er det kun hos mig,, eller ser i også ren programmerings sprog?

Du er ikke den eneste. :)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-02 23:57

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse

> Du er ikke den eneste. :)

Opera genkender slet ikke siden, som gyldig html, eller noget der ligner
ivertfald...

men siden vises fint i IE

Fra : Frans Jensen

Dato : 05-01-02 09:47

On Fri, 4 Jan 2002 23:56:53 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse

>Opera genkender slet ikke siden, som gyldig html, eller noget der ligner
>ivertfald...

mærkeligt, jeg kan da se siden i Opera 6 (win)

har postet et screenshot i dk.binaer

--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-01-02 10:03

Sat, 05 Jan 2002 09:47:16 +0100, Frans Jensen <nospam@tdcspace.dk>
wrote:

> jeg kan da se siden i Opera 6 (win)

og jeg kan i min 5.12 (win), tilsyneladende er visningen helt identisk
med den i msie

hilsen p

Fra : **TRADS**

Dato : 05-01-02 10:49

Hej i OPERA bruger
Kan en hjælpe mig ??
Jeg kan ikke lige finde add.kartoteket med alle mine e-mail add:Som jeg jo
ellers har i OE

Når jeg trykker :SKRIV Og : TIL er der ingen
??????????+

Fra : CHRistian

Dato : 05-01-02 12:17

"**TRADS**" <trads@get2net.dk>'s posting:

>Jeg kan ikke lige finde add.kartoteket med alle mine e-mail add:Som jeg jo
>ellers har i OE

Opera kan ikke direkte bruge dit adr.kar. fra OE. Det skal først
importeres til Opera.
Se følgende links for at få konverteret til et format, Opera kan
forstå til import:
- http://www.hallvord.com/pc/conversion1.htm
- http://internettrash.com/users/zakharin/

>Når jeg trykker :SKRIV Og : TIL er der ingen

Når først du har dit adr. kar inde i Opera, så kommer det frem.
Du kan evt. prøve at tilføje et og se, det virker:
Under "kviklisten" vælger du "kontakter" og så "tilføj". Når det har
fået et navn + epostadr., kan det vælges som ønsket herover.

PS: hvis du skriver dit svar _under_ det gamle og klipper det væk,
der ikek direkte er nødvendigt, så er det meget lettere at
læse/finde rundt i/svarer på. Se

Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 05-01-02 12:25

**TRADS** skrev (**TRADS** wrote) ...
> Hej i OPERA bruger
> Kan en hjælpe mig ??
> Jeg kan ikke lige finde add.kartoteket med alle mine e-mail add:Som jeg jo
> ellers har i OE

Dine kontakter er i Hotlisten.

DK Opera: Vis > Kvikliste > Kontakter.

--
Peter Fjelsten
Jeg gider i fremtiden ikke svare på dine indlæg hvis du ikke citerer

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-01-02 10:14

> Er det kun hos mig,, eller ser i også ren programmerings sprog?

Jeg ser den også bare som kode hvis jeg lader Opera6 identificere sig (F12)
som Opera, men siden vises normalt hvis jeg lader Opera6 identificere sig
som MSIE 5.0 istedet.
Jeg har på fornemmelsen at problemerne skyldes noget med banneret i toppen
af siden som bare _ikke_ vil vises (kun på eyeq siden).

- Lars

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 05-01-02 10:42

On Sat, 5 Jan 2002 10:13:54 +0100, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.DOT.com> wrote:

> [...]
>Jeg har på fornemmelsen at problemerne skyldes noget med banneret i toppen
>af siden som bare _ikke_ vil vises (kun på eyeq siden).

Jeg er nødt til at identificere mig som Mozilla for at få noget
nogenlunde fornuftigt frem. Er der nogen der har adressen til deres
webmaster så vi kan flamme ham
Det eneste link jeg kan finde er til Opasia.

Fra : CHRistian

Dato : 05-01-02 12:17

Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk>'s posting:

>nogenlunde fornuftigt frem. Er der nogen der har adressen til deres
>webmaster så vi kan flamme ham
>Det eneste link jeg kan finde er til Opasia.

Ja, og det er nok en del af problemet: Opasia.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 08-01-02 11:21

"CHRistian" <nospam@direkte.org> wrote in message
> Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk>'s posting:

> Ja, og det er nok en del af problemet: Opasia.

Hvorfor er Opasia et problem? Grunden til at jeg undrer mig er at så
vidt jeg ved så validerer opasia.dk faktisk (eller er meget tæt på at
gøre det).

> Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
> Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

Eller prøv Mozilla - den er ikke helt så sløv som de siger - den
fungerer
da i hvert fald fint på min 333Mhz Celeron :)

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-01-02 13:02

Jeg kan da også gå ind på http://opasia.dk uden problemer med Opera 6.0 men
så snart jeg klikker på EyeQ linket går det galt. Så mon ikke det er den der
har programmeret eyeQ sitet som har klokket i det.

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive ?

Fra : CHRistian

Dato : 08-01-02 15:59

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com>'s posting:

>Hvorfor er Opasia et problem? Grunden til at jeg undrer mig er at så

At de tjekker for IE og NN og giver korrekte sider til disse
browsere alt efter deres understøttelse af X-sager. For dem findes
der kun IE og NN.
Eks: Når man vil ind for at ændre sit kodeord til sin TDC-mail, så
får man givet en forkert side, der ikke virker I Opera. O bliver
sendt til en forkert en, hvor O ikke virker (endnu). Der findes
faktisk en version, der virker i O, men den bliver man ikke sendt
til = kun IE og NN findes. Mman må selv lede efter den side, der
virker i O, i Opasias JS-browserdetecthelvede. Den er BTW
http://webf.mail.opasia.dk/webmail/?layout=classic

Det er det samme med Opasia som helhed. Links virker fx ikke, hvis
man ID'er som Opera. Første når man bliver sendt til rette sider (ID
om Mozilla) virker de. OMtalte virker ikke ved mailen omtalt
herover.

Skal ikke kunne sige, om de har lavet om på det (så lidt så muligt
på Opasia)

>vidt jeg ved så validerer opasia.dk faktisk (eller er meget tæt på at
>gøre det).

Ja, men på nogle sider bruges der ikke-understøttede elemnter
(endnu).

>Eller prøv Mozilla - den er ikke helt så sløv som de siger - den
>fungerer da i hvert fald fint på min 333Mhz Celeron :)

Den fylde mere, den kræver mere CPU, den kræver mere RAM og alt
dette for grundlæggende at opnå det samme som Opera. Tjae.. så må
man jo selv vælge om man gider at spilde ens computekraft på det
eller ej.

Fra : CHRistian

Dato : 05-01-02 12:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>'s posting:

>Er det kun hos mig,, eller ser i også ren programmerings sprog?

http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/eq.gif

Ret interessant, at de har valgt at give folk med JS fraslået nul
CSS. Bare mig, eller er det ikke en smule dumt at gøre JS et krav
for CSS?

Næsten sikker på, det ligger et eller andet "underligt" gemt i dette
Opasia-JS-helvede, og dette er grunden til problemet.