Noge sleep()-sjov
Fra : Yeah

Dato : 04-01-02 19:46

Ok. Jeg er totalt nybegynder, men jeg tænkte, at jeg lige ville prøve at
lave et program, som skriver noget tekst på skærmen. Altså så det kommer
frem, lidt lige som på en skrivemaskine. Et bogstav af gangen. Så prøvede
jeg Label1->Caption = "H";
sleep(0.2);
Osv...
Men den skriver det ikke som jeg vil have det, den skriver bare det hele på
een gang. Og ja, jeg har prøvet at ændre sleeptiden... Nogen forslag?

- Anders /som bruger Borland C++ Builder 5/

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 04-01-02 19:58

Yeah wrote:

> [...]
hele på
> een gang. Og ja, jeg har prøvet at ændre sleeptiden... Nogen forslag?

Kan det ikke være sleep bruger millisekunder??
Så vil selv 100 millisekunder se ud som "med det samme".

Martin
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Frank Hahn

Dato : 04-01-02 20:14

"Martin Ehmsen" <thames@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hele på
>
> Kan det ikke være sleep bruger millisekunder??
> Så vil selv 100 millisekunder se ud som "med det samme".

Det er korrekt. Og da parameteren er et heltal (long) så
afrundes 0.2 til 0..

/Frank

Fra : Anders!

Dato : 04-01-02 20:23

Ja, det kunne godt være, men sådan er det ikke. Jeg har testet det, og sleep
er i "almindelige" sekunder.
-Anders;

Fra : Anders!

Dato : 04-01-02 21:16

> Kan det ikke være sleep bruger millisekunder??
> Så vil selv 100 millisekunder se ud som "med det samme".

sleep() bruger ikke millisekunder, men det gør Sleep(), fandt jeg lige ud af
:)
-Anders;

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 04-01-02 21:11

On Fri, 4 Jan 2002 19:46:00 +0100,
Yeah <spasser@lol.dk> wrote:

> [...]
> frem, lidt lige som på en skrivemaskine. Et bogstav af gangen. Så prøvede

sleep plejer at tage et heltal som argument. Prøv om den ikke sover med
sleep(1).

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk