2 spørgsmål til Ftp- serveropsætning Bulle~
Fra : Ole

Dato : 04-01-02 19:55

Hvem kan give et par gode råd. Jeg køre wk2, FTPBulletProff server, og
router.

Problem 1: Når jeg indstiller Ftp serveren til at anvende port 21, som er
normalt, sige er fejlmedelse, at port 21 er optaget af et andet program.
Programmet vil godt accepterer port 20. 1) Hvad er galt. Hvordan finder man
ud af hvilket program der anvender port 21.og 2) betyder det noget at jeg
anvender port 20.

Problem 2: Når jeg forsøger at teste min server er der ingen problem når jeg
anvender en FTP klient på port 20.
Prøver jeg fra browseren på Explore med
formlen:ftp://test:test@xxx.xxx.xxx.dk, hvor test/test er brugernavn og
adgangskode, og xxx er min IP adresse, fungerer det ikke, jeg bliver bedt om
at indtaste adgangkode, med jeg kan ikke komme igennem. Hvad gør jeg
forkert.
På forhånd tak

Fra : Kaspar

Dato : 04-01-02 22:50

Prøv og se om du har slået ftp-serveren i IIS til.
Hvis dette, gå ind i tilbehør - administration - Internet Programstyring og
se hvor der står ftp-server. Se efter tilstand så der "kører" højreklik og
vælg stop.

Fra : Hellrider

Dato : 04-01-02 23:39

On Fri, 4 Jan 2002 19:55:14 +0100, "Ole" <taaruplund@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>ud af hvilket program der anvender port 21.og 2) betyder det noget at jeg

Hvis du har installeret FTP-delen af W2k så er det den der optager
port 21.

Fra : Ole

Dato : 06-01-02 14:57

Tak for svarene, det havde jeg ikke tænkt på. Jeg har prøvet at
afinstallerer IIS serven fra, med det vil den ikke. Jeg kan ikke åben
mappen, og kan ikke afinstallerer de via window afinstaltionsproceducen. Der
er fejl i mcc consolprogrammet, så jeg bliver nok nød til at ominstallere
wk2- puha.