Ny køler på Medion fra Aldi
Fra : Peter Malling

Dato : 04-01-02 19:09

Så fik jeg omsider sat en ny køler på min Pentium 4/1800 MHz fra Aldi. Men
det holdt hårdt. CPU'en fulgte med op da jeg trak den gamle køler af, og det
var et under at den ikke tog skade af det. Det skyldtes at den sad så godt
fast i kølepastaen, at når den var kold så blev den bare siddende!

Jeg opgav selv at finde ud af det, men tog istedet ud til Data-express
(www.dataexpress.dk) i Bagsværd. De er utroligt flinke, og deres tekniker
fik taget CPU'en af den gamle køleprofil (med en loddekolbe og en
hobbykniv!) og monteres en ny Molex køler på. Det kostede alt i alt 525,-
kr. inkl. ½ times teknikerløn, så det var ikke det hele for meget. Når jeg
tænker på hvor meget tid jeg har brugt på at rode rundt med det! Men det
gjorde det naturligvis ikke bedre at Medion Servicecenter først havde bildt
mig ind at det var en 423-socket der sad i!

Men nu fungerer det, og den larmer væsentligt mindre end før. Det kan klart
anbefales, for de af jer der har en Aldi PC, som de synes larmer lidt for
meget!

Mvh Peter