"Tidssvarende" hardware konfiguration
Fra : Thor Østergaard

Dato : 04-01-02 15:57

Hej,
Er der nogen der kender en reference til et sted med en beskrivelse af
"tidssvarende" hardware konfiguration, som man kan relatere sig til i
forbindelse med hardware indkøb i virksomheder. Jeg forestiller mig, at der
findes én eller anden offentlig myndighed, der holder en sådan konfiguration
opdateret, som jeg havde tænkt mig at bruge som reference i forbindelse med
firmaets hardware opdaterings politik, men jeg kan ikke finde den

/Thor

Fra : Motren Siebuhr

Dato : 04-01-02 22:08

Hej
Der er ikke nogen, der holder en sådan liste, efter mit bedste vidende.
Det med "tidssvarende" konfiguration er et lidt tricy spørgsmål, da det
kommer an på så meget, og tiden jo, som de fleste bekendt, går.
Jeg mener, helt privat, at det kommer mere an på, hvad maskinen/erne
skal bruges til; "skrivemaskiner" kan godt klares af relativt små maskiner:
500Mhz/64 RAM gør det for mig. Til "tungt" arbejde, grafik, 3d osv. skal man
til at bruge lidt større maskiner, ~1Ghz/256-512 ram (Bruger selv en dual
500 til grafisk arb. / programmering) Til sidst bruger jeg til
"junior"-servere 133-200Mhz-maskiner (til router, filserver ect.)
Jeg vil igen pointere at dette er min private version af tingene, og
andre sagtens kan have en anden mening. Det skal nok også nævnes at jeg selv
bygger mine maskiner (skræddersyr, om man vil), og derfor ikke kan sige om
en forhandler af "hele" maskiner kan/vil levere det samme.

Thor Østergaard wrote

Håber det hjælper dig på vej
Morten Siebuhr

Fra : Søren Andersen

Dato : 04-04-02 22:29

> skal bruges til; "skrivemaskiner" kan godt klares af relativt små
> maskiner: 500Mhz/64 RAM gør det for mig.

Okay... Det kan godt være at 64 RAM er nok for dig, men min personlige
erfaring fra en Compaq (Scumpaq? :) også 500 Mhz, var at hvis man kørte alt
over Windows 3.11, så ville den MEGET gerne have mindst 128 Ram. Ihvertfald
hvis jeg rent faktisk ville have nogle programmer staret... :P
Ihvertfald, så var der en betyde ydelsesmæssig forskel mellem en maskine
med 64 og 64+256 RAM! Jeg brugte så også FTP, HTML editor, picture-viewer,
men stadig... :)

Fra : Leony

Dato : 05-01-02 10:11

"Thor Østergaard" <thor@fam-ostergaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> firmaets hardware opdaterings politik, men jeg kan ikke finde den

"tidsvarende" er jo en ting som der ikke findes for tiden i
computerverdenen. Derfor tror jeg heller ikke at du kan finde den reference
som du leder efter.
Hvis det virker, kører upåklagelgt uden at sænke arbejdstempoet, så er der
vel ingen opgraderingsgrund. Hvis det begynder at halte, så opgraderer du,
viser chefen regningen og siger:"Vi mistede det dobbelte i tabte mandetimer
pga ventetid" eller "Det kan jo ikke være meningen at vi skal vente en halv
time på at åbne notepad'en, vel chef" find selv på flere der passer i din
situation. De fleste chefer, kan ikke stå for at deres medarbejdere tænker
på virksomhedens økonomi.
Lidt firkantet sat op, men dette er min bedste overbevisning.

Leony