mySQL: Bit-datatype
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-01-02 13:21

På en MSSQL kan man definere en kolonne som "Bit", dvs den kan kun antage
værdier 1 og 0 . Men er dette ikke muligt på mySQL ? Det nærmeste jeg kan
komme det - svjks - er TINYINT med længde 4 - men det er jo ikke helt det
samme :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-02 13:49

Jesper Stocholm <spam200112@stocholm.dk> writes:

> [...]
> komme det - svjks - er TINYINT med længde 4 - men det er jo ikke helt det

I følge <http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html> findes BIT
også i MySQL, det er dog bare et synonym for CHAR(1). Alternativt kan
du lave en ENUM, med værdierne 0 og 1.

--
Jacob - www.bunk.cc
Dead?   No excuse for laying off work.

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 07-01-02 08:31

Jesper Stocholm <spam200112@stocholm.dk> wrote in

> [...]
> antage værdier 1 og 0 . Men er dette ikke muligt på mySQL ? Det
> nærmeste jeg kan komme det - svjks - er TINYINT med længde 4 - men det

Hvorfor ikke bare erklære den som en boolean?

/Klaus Ambrass