CPU + bundkort max 2000,- hvad skal jeg v~
Fra : kim014

Dato : 04-01-02 12:19

Jeg har 2000,- til nyt bundkort + cpu hvad skal jeg vælge??? Mvh. Kim

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-01-02 13:31

> Jeg har 2000,- til nyt bundkort + cpu hvad skal jeg vælge??? Mvh. Kim

ECS K7S5A bundkort (ca. 600kr) og Athlon XP 1600+ CPU. (ca. 1300kr)

Bundkortet kan spise enten DDR eller SD-ram.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-02 13:34

Hej

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> ECS K7S5A bundkort (ca. 600kr) og Athlon XP 1600+ CPU. (ca. 1300kr)

Jeg leder lidt efter det samme - kan man godt bruge alm. PC100 SD-Ram?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : Jean Pierre

Dato : 04-01-02 14:33

Hmm nej det mener jeg ikke. Hvis du kun bruger PC100 ram kan kortet ikke
kører FSB133 og så vil din CPU kører langsommere.
Husk at du IKKE skal købe Thunderbird CPU til kortet men en Duron eller XP
CPU da boardet har en produktionsfejl så det ikke kan kører med Thunderbirds
over 1GHZ.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-02 14:38

Hej

Jean Pierre wrote:

> [...]
> CPU da boardet har en produktionsfejl så det ikke kan kører med Thunderbirds

OK - Jeg har alle dage ikke interesseret mig for AMD (selvom jeg er ejer af en) og derfor ikke helt forstår deres FSB hastigheder. Vil det sige at når AMD siger FSB266 så mener de PC133 ram og når de siger FSB200 så mener de PC100 ram?

For i så fald kan jeg sagtens nøjes med en Duron.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-01-02 15:37

> [...]
når AMD siger FSB266 så mener de PC133 ram og når de siger FSB200 så mener

Ja, nå AMD snakker om en FSB på 266MHz så er det faktisk snyd. Grunden til
det er at DDR RAM (Double Data Rate - Random Access Memory) teoretisk set
kan overføre dobbelt så meget som det gamle velkendte PC133 RAM (SDRAM i
daglig tale) kan. Begge typer kører 133MHz.

- Lars

Fra : kim014

Dato : 04-01-02 15:46

Kan PC 100ram ikke nogle gange køre mere end 100 mhz. ??? Jeg har f.eks 1
stk 128 mb.pc 100 ram og 1 stk. pc 133 ram , kan man ikke sætte begge i ??

Fra : Frants Johansen

Dato : 04-01-02 15:47

jeg kører med en Thunder 1333 og 133 ram uden problemer Frants