#*¤@ Datoformat i SQL-Server
Fra : stk

Dato : 04-01-02 12:23

Jeg prøver at sætte en dato ind i MS SQL-Server 7.0 via en Stored
Procedure.
SP får datoen fra en ASP side, der kontrollere on datoen er gyldig vha.
IsDate funktionen. Hvis det er en gyldig dato, bruges DateValue til at
formatere datoen efter den aktuelle localesetting. Men hvorfor f.....
insisterer SQL-Server på at få datoen i formatet mm-dd-yy?
Jeg ved, jeg kan bruge SET DATEFORMAT, men jeg vil hellere have at
SQL-Server acceptere en lokal dato.

stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-02 21:18

"stk" <stk.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> formatere datoen efter den aktuelle localesetting. Men hvorfor f.....
> insisterer SQL-Server på at få datoen i formatet mm-dd-yy?

Drop DateValue i dit script og brug Convert i din T-SQL
Kik i BOL efter syntaks etc

mvh/Peter Lykkegaard