ER ATHLON XP CPU'ER LILLA eller MØRKE ???~
Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 11:13

Hej

Nu vil jeg finde ud af det!!!

Er Athlon Palomino XP CPU'erne LILLA eller mørke

På edb-priser er Thunderbird CPU'erne lilla og Athlon XP mørke
På andre hjemmesider er Athlon XP'erne LILLA og Thunderbird MØRKE

Jeg vil bare være sikker på at jeg har fået den rigtige CPU af min
forhandler!
Det skulle være en ATHLON PALOMINO XP 1600+ og den er lilla og ligner på en
prik den der er på billedet under Thunderbird 1400 MhZ i edbpriser.

Hjælp

Anders

Fra : J.F.K

Dato : 04-01-02 11:16

min amd xp1800+ er brun, og jeg tror at alle xp´er er brune, mig bekendt er
alle duroner og thunderbirds lilla!

mvh. John

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en

Fra : Kenneth Bon

Dato : 04-01-02 11:24

"J.F.K" <flintstone@cool.dk> skrev i en meddelelse
> min amd xp1800+ er brun, og jeg tror at alle xp´er er brune, mig bekendt
er
> alle duroner og thunderbirds lilla!
>
> mvh. John

Min xp1600+ er også brun...

/Kenneth

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 04-01-02 14:39

Min var også brun. Og den blev også brun under maven da jeg brændte den af
:(

/Ebbe

Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 11:24

Jeg har svært ved at se om den er LILLA eller Brun!

Men når jeg får startet min maskine, genkender computeren den så, og
fortæller MIG hvad det er for en?

Mvh Anders

Fra : Óðin

Dato : 06-01-02 17:17

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har svært ved at se om den er LILLA eller Brun!
>
> Men når jeg får startet min maskine, genkender computeren den så, og
> fortæller MIG hvad det er for en?

Ja, hvis den kører de rigtige MHz, dvs. for 1600+'erens vedkommende, 1400
MHz. Så skulle den skrive AMD XP 1600+ under boot, og ikke Athlon 1400 MHz.

/Óðin

Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 11:28

Jeg tror alligevel at det er en XP'er.
Kernen på en Thunderbird går som et rektangel PARALELT med AMD logoet.

På palominoerne er det næsten omvendt.

Mvh Anders

Fra : Bachelor

Dato : 04-01-02 17:46

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c358624$1$89089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg tror alligevel at det er en XP'er.
> Kernen på en Thunderbird går som et rektangel PARALELT med AMD logoet.

Ku' du ikke prøve at tjekke dit tastatur. Din caps lock
sætter sig fast en gang i mellem.

Fra : Kim Thomsen

Dato : 04-01-02 11:27

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
> prik den der er på billedet under Thunderbird 1400 MhZ i edbpriser.

Hvilke bogstaver og tal står der på kernen?

Mvh Kim Thomsen

Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 11:37

Der står:
AMD Athlon
AX1600DMT3C
ARKGA 0148FPMW
Y7327070021
(C) 1999 AMD

Mvh Anders

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-01-02 11:40

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev

> AMD Athlon
> AX1600DMT3C
> ARKGA 0148FPMW
> Y7327070021
> (C) 1999 AMD

Så er der ingen tvivl: Det er en XP'er.

mvh
Peter

Fra : J.F.K

Dato : 04-01-02 11:41

det burde være en XP´er

Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 11:43

PYYYha, det er det også:
http://www.tech-report.com/reviews/2001q4/athlonxp-1900/index.x?pg=1

Tak for hjælpen, nu er jeg rolig igen

Men jeg vil stadig påstå at den ikke er brun, men en mellemting mellem lilla
og brun, i hvert fald min.
Den på billedet er klart brun.

Mvh Anders

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-01-02 14:39

Andrew wrote:

<snip>
> Men jeg vil stadig påstå at den ikke er brun, men en mellemting
> mellem lilla og brun, i hvert fald min.
> Den på billedet er klart brun.
<snip>

Den farve der er på kernen afhænger af den polish der bruges, og
kan derfor variere fra sending til sending. Farven siger derfor
ikke noget særligt om hvilken CPU der er tale om.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Dennis Enøe

Dato : 04-01-02 15:39

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
> Den farve der er på kernen afhænger af den polish der bruges, og
> kan derfor variere fra sending til sending. Farven siger derfor
> ikke noget særligt om hvilken CPU der er tale om.
det skulle jeg lige til at skrive, plus at mange af de beta XP´er som
har været ude for at dvs hjemmesider kunne teste dem var lilla, og
så skulle der være en stor del af mp versionen som er lilla.

Dennis E