script til at slette gamle filer
Fra : Lars Soerensen

Dato : 04-01-02 08:42

Jeg skal bruge et script som kan slette alle filer som er over 30 dage gamle
i et bibliotek
Har ikke meget styr på at fikse sådan noget selv så håber der er en der lige
kan vise mig hvordan
eller sende et link hvor jeg kan hitte ude af tingene
Jeg skal køre det fra cron en gang om dagen

Mvh
Lars

Fra : Gitte Tøgersen

Dato : 04-01-02 08:50

Hej Lars,

Her er et eksempel på at finde og slette core filer.

FIND core filer der er mere end 3 dage gammel:
find / -name core -mtime +3 -exec ls -l {} \;

SLET core filer der er mere end 3 dage gammel:
find / -name core -mtime +3 -exec rm {} \;

Om det er mtime, ctime, atime etc. du vil bruge ved jeg ikke, men lav evt.
en man på find for at
få en forklaring på dette...

Håber at dette hjælper.

M.v.h

Gitte

Fra : Lars Soerensen

Dato : 04-01-02 10:17

> [...]
> find / -name core -mtime +3 -exec rm {} \;
>
> Om det er mtime, ctime, atime etc. du vil bruge ved jeg ikke, men lav evt.

Takker for hjælpen
Det var dælme simpelt og det virker

Mvh
Lars

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-01-02 10:33

"Gitte Tøgersen" <toger67@hotmail.com> writes:

> FIND core filer der er mere end 3 dage gammel:
> find / -name core -mtime +3 -exec ls -l {} \;

prøv følgende istedet:

find / -name core -mtime +3 -ls

Så skal du ikke til alt de sjusk med at bruge -exec og er lidt
mere læsligt hvis man tilfældigvis har et katalog navngivet core rundt
omkring.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Thomas

Dato : 04-01-02 10:43

Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> Så skal du ikke til alt de sjusk med at bruge -exec og er lidt
> mere læsligt hvis man tilfældigvis har et katalog navngivet core rundt

Så kan man jo tilføje en '-type f' hvis man ikke vil ramme/fange dir's.

--
Don't waste space

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-01-02 11:29

inthenews@corell.dk (Thomas) writes:

> Så kan man jo tilføje en '-type f' hvis man ikke vil ramme/fange dir's.

I det generelle tilfælde måske hellere en '! -type d', ellers finder
man ikke interessante ting som FIFO'er.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix