Mystisk problem med query
Fra : Jesper N. Henriksen

Dato : 04-01-02 01:40

Jeg har lige skrevet
http://www.geekarea.dk/q-data/admin.phps

jeg får kun dette output:
http://www.geekarea.dk/q-data/admin.php

.... der ER data data i tabellen, men jeg kan åbenbart ikke få andet ud end
"id"

--- DUMP FRA DB---
id dato type specifikation pris
01 040102 kabinet kabinet støjsvagt 300 Watt HQ 680,00 Edit
02 040102 harddisk Harddisk 40GB IDE ATA100 1.049,00 Edit

---

Takker ...
Jesper

Fra : Jesper N. Henriksen

Dato : 04-01-02 01:58

> [...]
Edit
> 02 040102 harddisk Harddisk 40GB IDE ATA100 1.049,00 Edit

.... bare glem det ... jeg er en skovl til at lave while............

Jesper

Fra : Svenne Krap

Dato : 04-01-02 12:10

On Fri, 4 Jan 2002 01:40:28 +0100, "Jesper N. Henriksen"
<ccc60350@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har lige skrevet
>http://www.geekarea.dk/q-data/admin.phps

Uha.

Der er mange issues med den side.
Det kan være, at den stadig kun er på skitse plan eller det kan også
være, at du endnu ikke er så rutineret. Derfor kommer der lige de par
ting, der springer mig i øjnene:

- nu er det en smag sag, men jeg mener den der $action filosofi er
mildt sagt tåbelig. Brug lidt flere filer på det og få meget større
overskuelighed. Det betaler sig på lang sigt.
- logininformationer til databasen bør ikke hardcodes på hver side men
lægges i en include fil. Det gælder fx. host, user,database og
password
- hvorfor har du tabel som en variabel ? er det noget, der skal ændre
sig undervejs ? Ellers er det ikke hensigtsmæssigt.
- hvad med fejlhåndtering i fald af, at du ikke kan connecte eller
selecte database ?
- og til slut den helt grimme. Hvad med kontrol (validering) og
håndtering af manglede eller ugyldigt (dvs. invalidt) input til de to
opdaterende queries (insert/update)
- og hvorfor fyrrer du disse queries af "SELECT id, dato, type,
specifikation, pris FROM $tabel" ? Du overskriver alligevel
resultatet, når du ryger ud af switch-konstruktionen.

KH

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Jesper N. Henriksen

Dato : 04-01-02 13:26

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> specifikation, pris FROM $tabel" ? Du overskriver alligevel
> resultatet, når du ryger ud af switch-konstruktionen.

Hej Svenne

Jeg sad bare og kedede mig, så jeg tænkte at jeg lige ville bikse noget
sammen... det er snart et halvt år siden jeg sidst har lavet noget i php, så
det var bare et forsøg på at huske!!! ... da jeg så fik den der fejl...
kunne jeg ikke umiddelbart finde ud af hvorfor... ville så bare lige
spørge... men jeg giver dig helt ret!!!

Jesper