/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Vi har overtaget gården og gårdmisserne -s~
Fra : S.J & L.T.


Dato : 04-01-02 00:01

Uhadada....

Den 1/1 overtog vi vores kommende hjem. Vi har stadigvæk vores lejlighed i
Slagelse, hvor gamle Roquefort og lille Buko hygger sig noget tid endnu,
imens 'mor' og 'far' er ude og sætte den gamle gård i stand.
Den tidligere ejer havde 5 'løsgængere' (gårdkatte) rendende; hvoraf 3 af
dem 'indgik i handlen'; som de sagde. På trods af at kattene var deres
'hjertensbørn' og at sælger fik dobbelt så meget plads inde og ude, det nye
sted de flyttede hen, ville de kun have 2 af misserne med; så tilbage ville
være en lille hunkilling og to voksne hanmisser -alle uneutraliserede. Og nu
vi taler om hjertensbørn (et ord som de hele tiden brugte om alle deres
dyr); så overtog vi også lige 3 påfugle og 9 høns -men nok om det...

Vi skulle dog hurtig komme til at erfare hvilke dyre-elskende individer de
var.... Torsdag i sidste uge blev vi ringet op; fordi konen også ville have
os til at overtage deres 2 kaniner -'da børnene var blevet trætte af dem'.
Jeg nægtede og sagde at det allerede var rigeligt for os med alle de dyr de
ville efterlade; fordi vi gerne ville have tid til at passe dem alle
ordentligt -og dér gik grænsen. Så sagde hun til mig at den lille killing
'nok gik bort' for den havde spist rottegift for et par dage siden: Men jeg
fik alligevel tre katte, for de havde fordret en tilløber, som nu havde
slået sig ned der....

Vi blev nødt til at køre derud den aften, fordi de gav udtryk for at være
over alle bjerge dagen efter -istedet for overtagelsesdagen den 1/1 -og
målerne skulle jo aflæses. Synet der ventede os var forfærdeligt:

Ude i stalden lå den lille killing og led. Den havde stærke smerter og skreg
da jeg forsigtigt rørte den. Øjnene var helt fedtede og den havde
sandsynligvis stærke indre blødninger på grund af rottegift. Jeg blev
simpelthen så bitter over at nogen kan se til at dyr lider en langsom og
smertefuld død i hele 3 dage. Det viste sig nemlig at én af deres børn havde
set katten spise rottegift for tre dage siden og alligevel var der ingenting
blevet gjort ved sagen; så den kunne være blevet reddet eller hjulpet til en
smertefri slutning på dens korte liv.
Jeg udtrykte på det kraftigste at den skulle aflives og at det skulle gøres
hurtigst muligt da katten synligvis havde voldsomme smerter og intet håb for
at blive rask igen. Da vi kørte derfra igen havde jeg det forfærdeligt -og
kæresten og jeg kunne næsten ikke sove den nat -synet havde simpelthen
forfærdet os. Tidlig næste morgen ringede jeg og forhørte mig om den var
blevet aflivet; og udtrykte endnu engang min foragt; og da hun sagde at den
var blevet aflivet, måtte jeg jo tage hendes ord for gode varer.

Men, men, men -de var selvfølgelig ikke færdige med flytningen om fredagen
alligevel... heller ikke lørdag, søndag eller mandag; så det blev alligevel
først 'vores sted' d. 1/1-2001; hvor vi kunne komme ud og se til huset og
dyrene. De havde ikke været hjemme siden fredag -for de var jo flyttet ind i
deres nye sted, og til om mandagen, hvor de forsøgte at fjerne det sidste af
deres habbengut. Ikke noget med at sørge for mad og 'ikke frossent vand' til
dyrene... Om lørdagen var vi på besøg hos noget familie lige i nærheden; så
sent på aftenen luskede jeg derned med kattemad og fodrede alle misserne som
sad i sneen på trappen og ventede på at nogen kom hjem. Aldrig har jeg set
nogen kat spise SÅ volsomt... Nu har vi fodret dem godt hver dag siden 1/1;
men de spiser stadigvæk somom det var deres sidste måltid.

Tilløberen er en overskøn hankat -en lille en der klatrer op på en og
spinder som en symaskine hele tiden. Vi vil prøve at finde dens ejer; for
sådan en tam og velplejet kat må have et hjem i nærheden; og vi vil
selvfølgelig forsøge at finde det -måske er den jo elsket og savnet.
Fremover bliver der serveret kattemad i afmålte portioner i deres skåle
(førhen blev der bare hældt madrester udenfor døren og nedad trappen -som
selvfølgelig tiltrækker andre katte (eller rotter).

Værst af alt er, at de selv havde lagt rottegiften ud, som slog den lille
killing ihjel. De havde bare lagt en bunke hist og her (ikke noget med nogle
metalkasser, som kun rotter og mus kan komme til). Konen fortalte det selv
uden omsvøb; og tilføjede at de havde mistet to høns og en kat før på den
bekostning.

Inden Roquefort og Buko flytter på landet, skal den stald/ejendom m.m.
gennemsøges for letsindigt udlagt rottegift -jeg er simpelthen måløs og vred
over nogle menneskers uansvarlighed i al deres omgang med dyr.

Igår 'befriede' vi den ene påfugl; som havde levet hele sit liv, siden den
var blevet udruget, i et gammelt kaninbur. Halefjerdene var helt krøllede og
den gik på 20 centimeter sammentrådt skidt af sit eget... Ironisk når nu der
bare er en rigtigt stor stald, som den kunne have gået i.

Jeg skal nok melde tilbage om misserne når vi lærer dem bedre at kende; og
når det er tid til en tur hos dyrlægen når 'kronjuvelerne' skal kappes af...
Nu må jeg bare lige først finde ud af hvor tilløber-missen hører til.....
ellers vil dens ejere jo nok kigge noget, hvis en dag den kommer hjem uden
to af sine ædlere dele

Håber ikke jeg har trættet jer med mit lange indlæg med brok og bavl... jeg
skulle bare lige af med noget. Nu sover jeg bedre i nat

Håber ellers at det går godt med alle jeres dejlige misser; og at det bliver
et kattens godt nyt år for alle.

Kærlig Hilsen
Linda



 
 
Nina El Falaki (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 04-01-02 00:18

Hvis de behandler deres hjertebørn sådan vil jeg nødig være deres fjende.

Gud Fader bevare os for sådan nogle idioter

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c34e28e$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Uhadada....
>
> Den 1/1 overtog vi vores kommende hjem. Vi har stadigvæk vores lejlighed i
> Slagelse, hvor gamle Roquefort og lille Buko hygger sig noget tid endnu,
> imens 'mor' og 'far' er ude og sætte den gamle gård i stand.
> Den tidligere ejer havde 5 'løsgængere' (gårdkatte) rendende; hvoraf 3 af
> dem 'indgik i handlen'; som de sagde. På trods af at kattene var deres
> 'hjertensbørn' og at sælger fik dobbelt så meget plads inde og ude, det
nye
> sted de flyttede hen, ville de kun have 2 af misserne med; så tilbage
ville
> være en lille hunkilling og to voksne hanmisser -alle uneutraliserede. Og
nu
> vi taler om hjertensbørn (et ord som de hele tiden brugte om alle deres
> dyr); så overtog vi også lige 3 påfugle og 9 høns -men nok om det...
>
> Vi skulle dog hurtig komme til at erfare hvilke dyre-elskende individer de
> var.... Torsdag i sidste uge blev vi ringet op; fordi konen også ville
have
> os til at overtage deres 2 kaniner -'da børnene var blevet trætte af dem'.
> Jeg nægtede og sagde at det allerede var rigeligt for os med alle de dyr
de
> ville efterlade; fordi vi gerne ville have tid til at passe dem alle
> ordentligt -og dér gik grænsen. Så sagde hun til mig at den lille killing
> 'nok gik bort' for den havde spist rottegift for et par dage siden: Men
jeg
> fik alligevel tre katte, for de havde fordret en tilløber, som nu havde
> slået sig ned der....
>
> Vi blev nødt til at køre derud den aften, fordi de gav udtryk for at være
> over alle bjerge dagen efter -istedet for overtagelsesdagen den 1/1 -og
> målerne skulle jo aflæses. Synet der ventede os var forfærdeligt:
>
> Ude i stalden lå den lille killing og led. Den havde stærke smerter og
skreg
> da jeg forsigtigt rørte den. Øjnene var helt fedtede og den havde
> sandsynligvis stærke indre blødninger på grund af rottegift. Jeg blev
> simpelthen så bitter over at nogen kan se til at dyr lider en langsom og
> smertefuld død i hele 3 dage. Det viste sig nemlig at én af deres børn
havde
> set katten spise rottegift for tre dage siden og alligevel var der
ingenting
> blevet gjort ved sagen; så den kunne være blevet reddet eller hjulpet til
en
> smertefri slutning på dens korte liv.
> Jeg udtrykte på det kraftigste at den skulle aflives og at det skulle
gøres
> hurtigst muligt da katten synligvis havde voldsomme smerter og intet håb
for
> at blive rask igen. Da vi kørte derfra igen havde jeg det forfærdeligt -og
> kæresten og jeg kunne næsten ikke sove den nat -synet havde simpelthen
> forfærdet os. Tidlig næste morgen ringede jeg og forhørte mig om den var
> blevet aflivet; og udtrykte endnu engang min foragt; og da hun sagde at
den
> var blevet aflivet, måtte jeg jo tage hendes ord for gode varer.
>
> Men, men, men -de var selvfølgelig ikke færdige med flytningen om fredagen
> alligevel... heller ikke lørdag, søndag eller mandag; så det blev
alligevel
> først 'vores sted' d. 1/1-2001; hvor vi kunne komme ud og se til huset og
> dyrene. De havde ikke været hjemme siden fredag -for de var jo flyttet ind
i
> deres nye sted, og til om mandagen, hvor de forsøgte at fjerne det sidste
af
> deres habbengut. Ikke noget med at sørge for mad og 'ikke frossent vand'
til
> dyrene... Om lørdagen var vi på besøg hos noget familie lige i nærheden;

> sent på aftenen luskede jeg derned med kattemad og fodrede alle misserne
som
> sad i sneen på trappen og ventede på at nogen kom hjem. Aldrig har jeg set
> nogen kat spise SÅ volsomt... Nu har vi fodret dem godt hver dag siden
1/1;
> men de spiser stadigvæk somom det var deres sidste måltid.
>
> Tilløberen er en overskøn hankat -en lille en der klatrer op på en og
> spinder som en symaskine hele tiden. Vi vil prøve at finde dens ejer; for
> sådan en tam og velplejet kat må have et hjem i nærheden; og vi vil
> selvfølgelig forsøge at finde det -måske er den jo elsket og savnet.
> Fremover bliver der serveret kattemad i afmålte portioner i deres skåle
> (førhen blev der bare hældt madrester udenfor døren og nedad trappen -som
> selvfølgelig tiltrækker andre katte (eller rotter).
>
> Værst af alt er, at de selv havde lagt rottegiften ud, som slog den lille
> killing ihjel. De havde bare lagt en bunke hist og her (ikke noget med
nogle
> metalkasser, som kun rotter og mus kan komme til). Konen fortalte det selv
> uden omsvøb; og tilføjede at de havde mistet to høns og en kat før på den
> bekostning.
>
> Inden Roquefort og Buko flytter på landet, skal den stald/ejendom m.m.
> gennemsøges for letsindigt udlagt rottegift -jeg er simpelthen måløs og
vred
> over nogle menneskers uansvarlighed i al deres omgang med dyr.
>
> Igår 'befriede' vi den ene påfugl; som havde levet hele sit liv, siden den
> var blevet udruget, i et gammelt kaninbur. Halefjerdene var helt krøllede
og
> den gik på 20 centimeter sammentrådt skidt af sit eget... Ironisk når nu
der
> bare er en rigtigt stor stald, som den kunne have gået i.
>
> Jeg skal nok melde tilbage om misserne når vi lærer dem bedre at kende; og
> når det er tid til en tur hos dyrlægen når 'kronjuvelerne' skal kappes
af...
> Nu må jeg bare lige først finde ud af hvor tilløber-missen hører til.....
> ellers vil dens ejere jo nok kigge noget, hvis en dag den kommer hjem uden
> to af sine ædlere dele
>
> Håber ikke jeg har trættet jer med mit lange indlæg med brok og bavl...
jeg
> skulle bare lige af med noget. Nu sover jeg bedre i nat
>
> Håber ellers at det går godt med alle jeres dejlige misser; og at det
bliver
> et kattens godt nyt år for alle.
>
> Kærlig Hilsen
> Linda
>
>



Ann Rudbeck (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 04-01-02 00:43

S.J & L.T. wrote:

> Uhadada....
>
Hej Linda


Det må du s.... hm, sandelig nok sige! Jeg fik helt ondt i maven over
bare at læse om den killing. Den lille stakkel. Det var da nogle kønne
"dyreelskere"!

Og alle de andre dyr! *suk*

Jeg tror de katte, fugle o.s.v. der er tilbage har fået deres livs nytårsgave ved at I er flyttet derud!

Held og lykke med jeres nye hjem og alle dyrene

Mange hilsner fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck




A. Knudsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : A. Knudsen


Dato : 04-01-02 00:54



Hvor kan mennesker dog være forfærdelige........



Fjern de store bogstaver fra min emailadresse ved svar.

http://www.anya.esenet.dk

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.


"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c34e28e$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Uhadada....
>
> Den 1/1 overtog vi vores kommende hjem. Vi har stadigvæk vores lejlighed i
> Slagelse, hvor gamle Roquefort og lille Buko hygger sig noget tid endnu,
> imens 'mor' og 'far' er ude og sætte den gamle gård i stand.
> Den tidligere ejer havde 5 'løsgængere' (gårdkatte) rendende; hvoraf 3 af
> dem 'indgik i handlen'; som de sagde. På trods af at kattene var deres
> 'hjertensbørn' og at sælger fik dobbelt så meget plads inde og ude, det
nye
> sted de flyttede hen, ville de kun have 2 af misserne med; så tilbage
ville
> være en lille hunkilling og to voksne hanmisser -alle uneutraliserede. Og
nu
> vi taler om hjertensbørn (et ord som de hele tiden brugte om alle deres
> dyr); så overtog vi også lige 3 påfugle og 9 høns -men nok om det...
>
> Vi skulle dog hurtig komme til at erfare hvilke dyre-elskende individer de
> var.... Torsdag i sidste uge blev vi ringet op; fordi konen også ville
have
> os til at overtage deres 2 kaniner -'da børnene var blevet trætte af dem'.
> Jeg nægtede og sagde at det allerede var rigeligt for os med alle de dyr
de
> ville efterlade; fordi vi gerne ville have tid til at passe dem alle
> ordentligt -og dér gik grænsen. Så sagde hun til mig at den lille killing
> 'nok gik bort' for den havde spist rottegift for et par dage siden: Men
jeg
> fik alligevel tre katte, for de havde fordret en tilløber, som nu havde
> slået sig ned der....
>
> Vi blev nødt til at køre derud den aften, fordi de gav udtryk for at være
> over alle bjerge dagen efter -istedet for overtagelsesdagen den 1/1 -og
> målerne skulle jo aflæses. Synet der ventede os var forfærdeligt:
>
> Ude i stalden lå den lille killing og led. Den havde stærke smerter og
skreg
> da jeg forsigtigt rørte den. Øjnene var helt fedtede og den havde
> sandsynligvis stærke indre blødninger på grund af rottegift. Jeg blev
> simpelthen så bitter over at nogen kan se til at dyr lider en langsom og
> smertefuld død i hele 3 dage. Det viste sig nemlig at én af deres børn
havde
> set katten spise rottegift for tre dage siden og alligevel var der
ingenting
> blevet gjort ved sagen; så den kunne være blevet reddet eller hjulpet til
en
> smertefri slutning på dens korte liv.
> Jeg udtrykte på det kraftigste at den skulle aflives og at det skulle
gøres
> hurtigst muligt da katten synligvis havde voldsomme smerter og intet håb
for
> at blive rask igen. Da vi kørte derfra igen havde jeg det forfærdeligt -og
> kæresten og jeg kunne næsten ikke sove den nat -synet havde simpelthen
> forfærdet os. Tidlig næste morgen ringede jeg og forhørte mig om den var
> blevet aflivet; og udtrykte endnu engang min foragt; og da hun sagde at
den
> var blevet aflivet, måtte jeg jo tage hendes ord for gode varer.
>
> Men, men, men -de var selvfølgelig ikke færdige med flytningen om fredagen
> alligevel... heller ikke lørdag, søndag eller mandag; så det blev
alligevel
> først 'vores sted' d. 1/1-2001; hvor vi kunne komme ud og se til huset og
> dyrene. De havde ikke været hjemme siden fredag -for de var jo flyttet ind
i
> deres nye sted, og til om mandagen, hvor de forsøgte at fjerne det sidste
af
> deres habbengut. Ikke noget med at sørge for mad og 'ikke frossent vand'
til
> dyrene... Om lørdagen var vi på besøg hos noget familie lige i nærheden;

> sent på aftenen luskede jeg derned med kattemad og fodrede alle misserne
som
> sad i sneen på trappen og ventede på at nogen kom hjem. Aldrig har jeg set
> nogen kat spise SÅ volsomt... Nu har vi fodret dem godt hver dag siden
1/1;
> men de spiser stadigvæk somom det var deres sidste måltid.
>
> Tilløberen er en overskøn hankat -en lille en der klatrer op på en og
> spinder som en symaskine hele tiden. Vi vil prøve at finde dens ejer; for
> sådan en tam og velplejet kat må have et hjem i nærheden; og vi vil
> selvfølgelig forsøge at finde det -måske er den jo elsket og savnet.
> Fremover bliver der serveret kattemad i afmålte portioner i deres skåle
> (førhen blev der bare hældt madrester udenfor døren og nedad trappen -som
> selvfølgelig tiltrækker andre katte (eller rotter).
>
> Værst af alt er, at de selv havde lagt rottegiften ud, som slog den lille
> killing ihjel. De havde bare lagt en bunke hist og her (ikke noget med
nogle
> metalkasser, som kun rotter og mus kan komme til). Konen fortalte det selv
> uden omsvøb; og tilføjede at de havde mistet to høns og en kat før på den
> bekostning.
>
> Inden Roquefort og Buko flytter på landet, skal den stald/ejendom m.m.
> gennemsøges for letsindigt udlagt rottegift -jeg er simpelthen måløs og
vred
> over nogle menneskers uansvarlighed i al deres omgang med dyr.
>
> Igår 'befriede' vi den ene påfugl; som havde levet hele sit liv, siden den
> var blevet udruget, i et gammelt kaninbur. Halefjerdene var helt krøllede
og
> den gik på 20 centimeter sammentrådt skidt af sit eget... Ironisk når nu
der
> bare er en rigtigt stor stald, som den kunne have gået i.
>
> Jeg skal nok melde tilbage om misserne når vi lærer dem bedre at kende; og
> når det er tid til en tur hos dyrlægen når 'kronjuvelerne' skal kappes
af...
> Nu må jeg bare lige først finde ud af hvor tilløber-missen hører til.....
> ellers vil dens ejere jo nok kigge noget, hvis en dag den kommer hjem uden
> to af sine ædlere dele
>
> Håber ikke jeg har trættet jer med mit lange indlæg med brok og bavl...
jeg
> skulle bare lige af med noget. Nu sover jeg bedre i nat
>
> Håber ellers at det går godt med alle jeres dejlige misser; og at det
bliver
> et kattens godt nyt år for alle.
>
> Kærlig Hilsen
> Linda
>
>



Denise (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 04-01-02 07:26

Hej Linda
Kan kun tilslutte mig de andres meninger
Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold til
dyr,
end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
sætte skik på tingene.
Hilsen Denise



S.J & L.T. (04-01-2002)
Kommentar
Fra : S.J & L.T.


Dato : 04-01-02 08:10

Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste uges
tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte 'fraflytterne';
men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der kunne
stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på landet
om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl, som vi
lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når nu de
'står op'.

Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng; når
katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står ved
staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind. Vi har
købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en god
ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en velegnet
løsning?

Mvh
Linda


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Linda
> Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold til
> dyr,
> end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> sætte skik på tingene.
> Hilsen Denise
>
>



alice_trauelsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 04-01-02 09:50

Hej
Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
og sover, og kan holde varmen.
Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
Alice

"S.J & L.T." skrev d. 04-01-02 08:10 dette indlæg :
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste
uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte
'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der
kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på
landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl,
som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når
nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng;
når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står
ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind.
Vi har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en
god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en
velegnet
> løsning?
>
> Mvh
> Linda
>
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Linda
> > Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> > Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold
til
> > dyr,
> > end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> > Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> > sætte skik på tingene.
> > Hilsen Denise
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Denise (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 04-01-02 10:05

Hej Alice
Jeg tror vi har fået dit budskab - 4 gange hihi.
Jeg er bare nysgerrig, hvorfor kastrerer I ikke jeres hunkatte i stedet
for p-piller (da vi jo alle har hørt om bivirkningerne).
Hilsen Denise

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> wrote in message
news:nVdZ7.11667$Zm5.1136846@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
> kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
> skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
> hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
> så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
> en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
> og sover, og kan holde varmen.
> Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
> Alice
>




alice_trauelsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 04-01-02 09:50

Hej
Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
og sover, og kan holde varmen.
Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
Alice

"S.J & L.T." skrev d. 04-01-02 08:10 dette indlæg :
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste
uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte
'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der
kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på
landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl,
som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når
nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng;
når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står
ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind.
Vi har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en
god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en
velegnet
> løsning?
>
> Mvh
> Linda
>
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Linda
> > Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> > Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold
til
> > dyr,
> > end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> > Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> > sætte skik på tingene.
> > Hilsen Denise
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


alice_trauelsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 04-01-02 09:50

Hej
Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
og sover, og kan holde varmen.
Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
Alice

"S.J & L.T." skrev d. 04-01-02 08:10 dette indlæg :
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste
uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte
'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der
kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på
landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl,
som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når
nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng;
når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står
ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind.
Vi har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en
god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en
velegnet
> løsning?
>
> Mvh
> Linda
>
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Linda
> > Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> > Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold
til
> > dyr,
> > end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> > Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> > sætte skik på tingene.
> > Hilsen Denise
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


alice_trauelsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 04-01-02 09:50

Hej
Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
og sover, og kan holde varmen.
Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
Alice

"S.J & L.T." skrev d. 04-01-02 08:10 dette indlæg :
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste
uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte
'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der
kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på
landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl,
som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når
nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng;
når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står
ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind.
Vi har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en
god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en
velegnet
> løsning?
>
> Mvh
> Linda
>
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Linda
> > Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> > Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold
til
> > dyr,
> > end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> > Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> > sætte skik på tingene.
> > Hilsen Denise
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


alice_trauelsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 04-01-02 09:50

Hej
Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
og sover, og kan holde varmen.
Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
Alice

"S.J & L.T." skrev d. 04-01-02 08:10 dette indlæg :
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste
uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte
'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der
kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på
landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl,
som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når
nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng;
når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står
ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind.
Vi har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en
god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en
velegnet
> løsning?
>
> Mvh
> Linda
>
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Linda
> > Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> > Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold
til
> > dyr,
> > end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> > Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> > sætte skik på tingene.
> > Hilsen Denise
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


alice_trauelsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 04-01-02 09:50

Hej
Ja, desværre er mennesker ikke lige gode ved dyr. Med hensyn til
kattene, så har vi 8 der bor i laden men ellers har deres frihed. Det
skal lige siges at vi bor langt, langt ude på landet og at vores 4
hunkatte er på p-piller, da der er for mange fremmede katte i området,
så det hjælper ikke bare at kasterer vore kankatte. Nå, men vi har altid
en halmseng til dem. En rigtigt god dyb, seng af halm, og der ligger de
og sover, og kan holde varmen.
Mange hilsner og held og lykke med Jeres nye hjem og alle dyrene
Alice

"S.J & L.T." skrev d. 04-01-02 08:10 dette indlæg :
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste
uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte
'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der
kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på
landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl,
som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når
nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng;
når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står
ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind.
Vi har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en
god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en
velegnet
> løsning?
>
> Mvh
> Linda
>
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c354b4a$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Linda
> > Kan kun tilslutte mig de andres meninger
> > Jeg har på fornemmelsen af folk på landet har et lidt andet forhold
til
> > dyr,
> > end vi byboere - uden iøvrigt at generalisere.
> > Men sikke nogle mennesker, det var godt I kom derned og kunne
> > sætte skik på tingene.
> > Hilsen Denise
> >
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kate (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 04-01-02 13:22

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> wrote in
news:3c3554f7$0$37950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm
> katteseng; når katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu,
> da alle dyrene står ved
>

Ikke at jeg nogensinde har haft staldkatte, men min umiddelbare tanke
er en billig og varm løsning i form af en papkasse med hø i. Jeg tænker
på en lukket kasse med kun en lille åbning foran.
ikke at Lante går og fryser, men han elsker altså at ligge i kaninens
hø.

Kate

Lisbeth Hviid Jakobs~ (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 04-01-02 15:49


"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> wrote in message
news:3c3554f7$0$37950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Mange tak for jeres kommentarer allesammen. Jeg har gået i den sidste uges
> tid og følt mig som en værre rabenskralle når jeg omtalte 'fraflytterne';
> men som i også selv kan fornemme, var det ikke ligefrem et sted der kunne
> stå for en inspektion mht. dyrevelfærd.
> Nu er solen ved at stå op over Slagelse så derfor futter jeg på landet
> om lidt, og ser om alt er som det skal være; og om den unge påfugl, som vi
> lukkede ud af kaninburet, bliver behandlet pænt af de to voksne, når nu de
> 'står op'.
>
> Og lige en ting mere -har nogen af jeg ideer til en varm katteseng; når
> katten bor i en stald? Der er jo ret koldt ligenu, da alle dyrene står ved
> staldvinduer; hvoraf ca. 3 ud af 6 ruder er itu; så vinden hyler ind. Vi
har
> købt glas, skærer og kit; så det vil blive udbedret i weekenden; men
> alligevel ville en god misseseng/hule med hø/pude el. lign nok være en god
> ide til kattene. Måske er der nogen som lige ligger inde med en velegnet
> løsning?

Hvad med en flamingokasse? med hø eller noget andet lunt i? Flamingo
isolerer jo helt fantastisk

Og gud fri og frels for nogle "dyre-elskere". Gu' ved om de havde taget
ligeså afslappet på det, hvis det var en af deres EGNE unger der havde ædt
rottegift? Jeg er lige ved at være bange for det....

Fy for fanden!!!

Harmdirrende hilsner
Lisbeth



Annette Skovbon (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Annette Skovbon


Dato : 05-01-02 23:11

Da i lige er flyttet har i sikkert en ledig flyttekasse eller to. Dem tager i
og skærer til, så der i hver er en indgang,- stor nok til at aller kattene
uanset livvidde kan komme ubesværet ind og ud af dem.
Kør ned i en genbrugsbutik og køb et par billige tæpper, du vasker og ligger på
jorden. Ovenpå tæpperne ligger du papkasserne, så der bliver huler, og dem kan
du strø med halm ovenpå og ned af siderne, så de bliver 'isoleret'.
Det ville nok være mit bedste bud. Så får de lune og varme senge uden for meget
støj og træk
Held og lykke,- og tillykke til misserne med deres nye ejere


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Helle_Andersen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Helle_Andersen


Dato : 04-01-02 09:37

Fy for pokker !
Det er jo direkte kvalmende
Stakkels dyr......

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Joan Frederiksen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 04-01-02 10:17

Hej Linda

Stakkels dyr i den tid de har haft ind til nu.
Hvor er det godt at I nu tager jer af dem *S*
Held og lykke med både hus og dyr *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz




Gitte J (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 04-01-02 10:56

Øv, hvor modbydelig en oplevelse du der har haft. Godt at dyrene nu får
ejere, som tager ansvaret alvorligt - og som rent faktisk også holder
rigtigt af dyrene! Jeg havde nok prompte ringet til både dyrlæge og politi
og så ellers stillet mig til at råbe, tude og skrige af de håbløst
ansvarsløse og hjertekolde mennesker ... så meget for deres kærlighed til
dyr! Tja...på den måde kan de jo med henvisning til "naturens gang" lade
rottegiften regulere bestanden af de katte, de ikke gider at ofre en
neutralisering på (SUK).
Håber du aldrig mere skal opleve den slags mennesker.
-Gitte

PS: Sorry at den røg til dig privat i første omgang, jeg har netop skiftet
mail-program og klodser stadig lidt rundt i det.



Kate (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 04-01-02 13:13

Hej Linda

Ja når man hører sådan noget bliver man harm og ked af det. Jeg kommer
heller aldrig til at forstå den holdning til levende væsner. Bare det
at i får at vide at i skal overtage nogle katte, men at de nærmest
tager for givet at i vil overtage alt. Ja din historie er rystende.
Desværre er jeg ikke i tvivl om at de vil videreføre den måde det nye
sted. Det eneste gode i denne historie er at de misser du overtager nok
skal få en ærlig chance.

Kate

Camilla Christiansen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Christiansen


Dato : 04-01-02 13:31

Sådan nogle folk burde ikke have lov til at have dyr.... hvor er det rart at
vide at det nu er jer der skal passe dem.
Held og lykke med det hele

Camilla Christiansen

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c34e28e$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Uhadada....
>
> Den 1/1 overtog vi vores kommende hjem. Vi har stadigvæk vores lejlighed i
> Slagelse, hvor gamle Roquefort og lille Buko hygger sig noget tid endnu,
> imens 'mor' og 'far' er ude og sætte den gamle gård i stand.
> Den tidligere ejer havde 5 'løsgængere' (gårdkatte) rendende; hvoraf 3 af
> dem 'indgik i handlen'; som de sagde. På trods af at kattene var deres
> 'hjertensbørn' og at sælger fik dobbelt så meget plads inde og ude, det
nye
> sted de flyttede hen, ville de kun have 2 af misserne med; så tilbage
ville
> være en lille hunkilling og to voksne hanmisser -alle uneutraliserede. Og
nu
> vi taler om hjertensbørn (et ord som de hele tiden brugte om alle deres
> dyr); så overtog vi også lige 3 påfugle og 9 høns -men nok om det...
>
> Vi skulle dog hurtig komme til at erfare hvilke dyre-elskende individer de
> var.... Torsdag i sidste uge blev vi ringet op; fordi konen også ville
have
> os til at overtage deres 2 kaniner -'da børnene var blevet trætte af dem'.
> Jeg nægtede og sagde at det allerede var rigeligt for os med alle de dyr
de
> ville efterlade; fordi vi gerne ville have tid til at passe dem alle
> ordentligt -og dér gik grænsen. Så sagde hun til mig at den lille killing
> 'nok gik bort' for den havde spist rottegift for et par dage siden: Men
jeg
> fik alligevel tre katte, for de havde fordret en tilløber, som nu havde
> slået sig ned der....
>
> Vi blev nødt til at køre derud den aften, fordi de gav udtryk for at være
> over alle bjerge dagen efter -istedet for overtagelsesdagen den 1/1 -og
> målerne skulle jo aflæses. Synet der ventede os var forfærdeligt:
>
> Ude i stalden lå den lille killing og led. Den havde stærke smerter og
skreg
> da jeg forsigtigt rørte den. Øjnene var helt fedtede og den havde
> sandsynligvis stærke indre blødninger på grund af rottegift. Jeg blev
> simpelthen så bitter over at nogen kan se til at dyr lider en langsom og
> smertefuld død i hele 3 dage. Det viste sig nemlig at én af deres børn
havde
> set katten spise rottegift for tre dage siden og alligevel var der
ingenting
> blevet gjort ved sagen; så den kunne være blevet reddet eller hjulpet til
en
> smertefri slutning på dens korte liv.
> Jeg udtrykte på det kraftigste at den skulle aflives og at det skulle
gøres
> hurtigst muligt da katten synligvis havde voldsomme smerter og intet håb
for
> at blive rask igen. Da vi kørte derfra igen havde jeg det forfærdeligt -og
> kæresten og jeg kunne næsten ikke sove den nat -synet havde simpelthen
> forfærdet os. Tidlig næste morgen ringede jeg og forhørte mig om den var
> blevet aflivet; og udtrykte endnu engang min foragt; og da hun sagde at
den
> var blevet aflivet, måtte jeg jo tage hendes ord for gode varer.
>
> Men, men, men -de var selvfølgelig ikke færdige med flytningen om fredagen
> alligevel... heller ikke lørdag, søndag eller mandag; så det blev
alligevel
> først 'vores sted' d. 1/1-2001; hvor vi kunne komme ud og se til huset og
> dyrene. De havde ikke været hjemme siden fredag -for de var jo flyttet ind
i
> deres nye sted, og til om mandagen, hvor de forsøgte at fjerne det sidste
af
> deres habbengut. Ikke noget med at sørge for mad og 'ikke frossent vand'
til
> dyrene... Om lørdagen var vi på besøg hos noget familie lige i nærheden;

> sent på aftenen luskede jeg derned med kattemad og fodrede alle misserne
som
> sad i sneen på trappen og ventede på at nogen kom hjem. Aldrig har jeg set
> nogen kat spise SÅ volsomt... Nu har vi fodret dem godt hver dag siden
1/1;
> men de spiser stadigvæk somom det var deres sidste måltid.
>
> Tilløberen er en overskøn hankat -en lille en der klatrer op på en og
> spinder som en symaskine hele tiden. Vi vil prøve at finde dens ejer; for
> sådan en tam og velplejet kat må have et hjem i nærheden; og vi vil
> selvfølgelig forsøge at finde det -måske er den jo elsket og savnet.
> Fremover bliver der serveret kattemad i afmålte portioner i deres skåle
> (førhen blev der bare hældt madrester udenfor døren og nedad trappen -som
> selvfølgelig tiltrækker andre katte (eller rotter).
>
> Værst af alt er, at de selv havde lagt rottegiften ud, som slog den lille
> killing ihjel. De havde bare lagt en bunke hist og her (ikke noget med
nogle
> metalkasser, som kun rotter og mus kan komme til). Konen fortalte det selv
> uden omsvøb; og tilføjede at de havde mistet to høns og en kat før på den
> bekostning.
>
> Inden Roquefort og Buko flytter på landet, skal den stald/ejendom m.m.
> gennemsøges for letsindigt udlagt rottegift -jeg er simpelthen måløs og
vred
> over nogle menneskers uansvarlighed i al deres omgang med dyr.
>
> Igår 'befriede' vi den ene påfugl; som havde levet hele sit liv, siden den
> var blevet udruget, i et gammelt kaninbur. Halefjerdene var helt krøllede
og
> den gik på 20 centimeter sammentrådt skidt af sit eget... Ironisk når nu
der
> bare er en rigtigt stor stald, som den kunne have gået i.
>
> Jeg skal nok melde tilbage om misserne når vi lærer dem bedre at kende; og
> når det er tid til en tur hos dyrlægen når 'kronjuvelerne' skal kappes
af...
> Nu må jeg bare lige først finde ud af hvor tilløber-missen hører til.....
> ellers vil dens ejere jo nok kigge noget, hvis en dag den kommer hjem uden
> to af sine ædlere dele
>
> Håber ikke jeg har trættet jer med mit lange indlæg med brok og bavl...
jeg
> skulle bare lige af med noget. Nu sover jeg bedre i nat
>
> Håber ellers at det går godt med alle jeres dejlige misser; og at det
bliver
> et kattens godt nyt år for alle.
>
> Kærlig Hilsen
> Linda
>
>



Nina El Falaki (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 04-01-02 18:38

Bare en bibemærkning, men er det ikke forbudt at lægge rottegift så andre
dyr og børn kan få fat i det?

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c34e28e$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Uhadada....
>
> Den 1/1 overtog vi vores kommende hjem. Vi har stadigvæk vores lejlighed i
> Slagelse, hvor gamle Roquefort og lille Buko hygger sig noget tid endnu,
> imens 'mor' og 'far' er ude og sætte den gamle gård i stand.
> Den tidligere ejer havde 5 'løsgængere' (gårdkatte) rendende; hvoraf 3 af
> dem 'indgik i handlen'; som de sagde. På trods af at kattene var deres
> 'hjertensbørn' og at sælger fik dobbelt så meget plads inde og ude, det
nye
> sted de flyttede hen, ville de kun have 2 af misserne med; så tilbage
ville
> være en lille hunkilling og to voksne hanmisser -alle uneutraliserede. Og
nu
> vi taler om hjertensbørn (et ord som de hele tiden brugte om alle deres
> dyr); så overtog vi også lige 3 påfugle og 9 høns -men nok om det...
>
> Vi skulle dog hurtig komme til at erfare hvilke dyre-elskende individer de
> var.... Torsdag i sidste uge blev vi ringet op; fordi konen også ville
have
> os til at overtage deres 2 kaniner -'da børnene var blevet trætte af dem'.
> Jeg nægtede og sagde at det allerede var rigeligt for os med alle de dyr
de
> ville efterlade; fordi vi gerne ville have tid til at passe dem alle
> ordentligt -og dér gik grænsen. Så sagde hun til mig at den lille killing
> 'nok gik bort' for den havde spist rottegift for et par dage siden: Men
jeg
> fik alligevel tre katte, for de havde fordret en tilløber, som nu havde
> slået sig ned der....
>
> Vi blev nødt til at køre derud den aften, fordi de gav udtryk for at være
> over alle bjerge dagen efter -istedet for overtagelsesdagen den 1/1 -og
> målerne skulle jo aflæses. Synet der ventede os var forfærdeligt:
>
> Ude i stalden lå den lille killing og led. Den havde stærke smerter og
skreg
> da jeg forsigtigt rørte den. Øjnene var helt fedtede og den havde
> sandsynligvis stærke indre blødninger på grund af rottegift. Jeg blev
> simpelthen så bitter over at nogen kan se til at dyr lider en langsom og
> smertefuld død i hele 3 dage. Det viste sig nemlig at én af deres børn
havde
> set katten spise rottegift for tre dage siden og alligevel var der
ingenting
> blevet gjort ved sagen; så den kunne være blevet reddet eller hjulpet til
en
> smertefri slutning på dens korte liv.
> Jeg udtrykte på det kraftigste at den skulle aflives og at det skulle
gøres
> hurtigst muligt da katten synligvis havde voldsomme smerter og intet håb
for
> at blive rask igen. Da vi kørte derfra igen havde jeg det forfærdeligt -og
> kæresten og jeg kunne næsten ikke sove den nat -synet havde simpelthen
> forfærdet os. Tidlig næste morgen ringede jeg og forhørte mig om den var
> blevet aflivet; og udtrykte endnu engang min foragt; og da hun sagde at
den
> var blevet aflivet, måtte jeg jo tage hendes ord for gode varer.
>
> Men, men, men -de var selvfølgelig ikke færdige med flytningen om fredagen
> alligevel... heller ikke lørdag, søndag eller mandag; så det blev
alligevel
> først 'vores sted' d. 1/1-2001; hvor vi kunne komme ud og se til huset og
> dyrene. De havde ikke været hjemme siden fredag -for de var jo flyttet ind
i
> deres nye sted, og til om mandagen, hvor de forsøgte at fjerne det sidste
af
> deres habbengut. Ikke noget med at sørge for mad og 'ikke frossent vand'
til
> dyrene... Om lørdagen var vi på besøg hos noget familie lige i nærheden;

> sent på aftenen luskede jeg derned med kattemad og fodrede alle misserne
som
> sad i sneen på trappen og ventede på at nogen kom hjem. Aldrig har jeg set
> nogen kat spise SÅ volsomt... Nu har vi fodret dem godt hver dag siden
1/1;
> men de spiser stadigvæk somom det var deres sidste måltid.
>
> Tilløberen er en overskøn hankat -en lille en der klatrer op på en og
> spinder som en symaskine hele tiden. Vi vil prøve at finde dens ejer; for
> sådan en tam og velplejet kat må have et hjem i nærheden; og vi vil
> selvfølgelig forsøge at finde det -måske er den jo elsket og savnet.
> Fremover bliver der serveret kattemad i afmålte portioner i deres skåle
> (førhen blev der bare hældt madrester udenfor døren og nedad trappen -som
> selvfølgelig tiltrækker andre katte (eller rotter).
>
> Værst af alt er, at de selv havde lagt rottegiften ud, som slog den lille
> killing ihjel. De havde bare lagt en bunke hist og her (ikke noget med
nogle
> metalkasser, som kun rotter og mus kan komme til). Konen fortalte det selv
> uden omsvøb; og tilføjede at de havde mistet to høns og en kat før på den
> bekostning.
>
> Inden Roquefort og Buko flytter på landet, skal den stald/ejendom m.m.
> gennemsøges for letsindigt udlagt rottegift -jeg er simpelthen måløs og
vred
> over nogle menneskers uansvarlighed i al deres omgang med dyr.
>
> Igår 'befriede' vi den ene påfugl; som havde levet hele sit liv, siden den
> var blevet udruget, i et gammelt kaninbur. Halefjerdene var helt krøllede
og
> den gik på 20 centimeter sammentrådt skidt af sit eget... Ironisk når nu
der
> bare er en rigtigt stor stald, som den kunne have gået i.
>
> Jeg skal nok melde tilbage om misserne når vi lærer dem bedre at kende; og
> når det er tid til en tur hos dyrlægen når 'kronjuvelerne' skal kappes
af...
> Nu må jeg bare lige først finde ud af hvor tilløber-missen hører til.....
> ellers vil dens ejere jo nok kigge noget, hvis en dag den kommer hjem uden
> to af sine ædlere dele
>
> Håber ikke jeg har trættet jer med mit lange indlæg med brok og bavl...
jeg
> skulle bare lige af med noget. Nu sover jeg bedre i nat
>
> Håber ellers at det går godt med alle jeres dejlige misser; og at det
bliver
> et kattens godt nyt år for alle.
>
> Kærlig Hilsen
> Linda
>
>



Trine Piltoft (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 04-01-02 21:47

Hej Linda!

Ja jeg begyndte sågar at få tårer i øjnene da jeg læste dit indlæg. Jeg
kan næsten ikke klare, at nogen bare kan lade et dyr ligge og lide på
den måde.
Nogengange kan man blive både vred, skuffet og ked af at den
menneskelige "race" kan være så kolde og kyniske.

Godt at de andre dyr I det mindste får et anstændigt liv nu. Håber I
finder ejerne til "tilløberen".

En sørgmodig hilsen fra Trine P.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste