Webcam
Fra : Kasper Madsen

Dato : 03-01-02 22:31

Hej NG
Jeg har lige fået et Logitech Quickcam Express, men jeg syntes
billedekvaliteten er ekstremt dårlig. Jeg ved godt at det er begrænset hvad
man kan forvente for 300 kr, men dette er nærmest ubrugeligt....Det går
også utroligt langsomt når man filmer med det, men det havde jeg også regnet
med. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt. Det er måske
bare mig der har for høje forventninger?....
Mvh Kasper Madsen

Fra : Leon Jessen

Dato : 03-01-02 22:45

Kasper Madsen <dsl41945@vip.cybercity.dk> skrev i

> Det er måske bare mig der har for høje forventninger?....

Ja, prøv at tænke hvad et digitalkamera koster... Det er begrænset hvad man
får for 300,- Har selv et, og det er da meget sjovt, men heller ikke andet

Mvh. Leon

Fra : Kasper Madsen

Dato : 04-01-02 00:03

altså billederne bag på pakken er så utroligt langt bedre end i
virkeligheden at jeg vil vove at påstå at det er at føre forbrugerne bag
lyset. Jeg ved godt at den slags altid blir piftet lidt op, men det her er
helt grotesk.....

Fra : D9N

Dato : 04-01-02 00:26

"Kasper Madsen" <dsl41945@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyset. Jeg ved godt at den slags altid blir piftet lidt op, men det her er

du skal være opmærksom på at det kræver meget lys, og at el pærer giver
forskellige farver lys ... så om aftenen bliver det kornet og rødt eller
gult... og om dagen klart og lidt blåt... så det skal du regulere...

vh
D9N

Fra : D9N

Dato : 03-01-02 22:42

> [...]
> med. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt. Det er måske
> bare mig der har for høje forventninger?....

sælg det og gå i Aldi og køb et webcam til 229.- med CCD enhed istedet for
et Logitech med chip enhed...
jeg har selv begge cams og må nok erkende at Aldi's virker ok til prisen.
hvad hastighed angår så kører begge streaming, men ikke via et modem... du
skal have isdn eller adsl for at det går hurtigere..

--
vh
D9N

Fra : DWM

Dato : 04-01-02 00:45

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse news:a12j6m$1rb$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvad hastighed angår så kører begge streaming, men ikke via et modem... du
> skal have isdn eller adsl for at det går hurtigere..

Aldi´s er nu heller ikke meget værd, efter hvad jeg har set på min fatters computer.
Men det er jo også billigt. Fik også et i julegave men kan selvfølgelig ikke sætte
skidtet til uden blå skærm.

/Kenneth Iversen

Fra : D9N

Dato : 04-01-02 09:04

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> Aldi´s er nu heller ikke meget værd, efter hvad jeg har set på min fatters
computer.

billedkvaliteten er en del bedre end Quickcam express

> Men det er jo også billigt. Fik også et i julegave men kan selvfølgelig
ikke sætte
> skidtet til uden blå skærm.

det lyder som en software fejl... prøv at afinstallere softwaren efter at
webcam er taget fra, genstart computeren og installer softwaren og sæt
webcam til igen... så burde det virke...

--
vh
D9N

Fra : DWM

Dato : 04-01-02 13:12

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse news:a13nm4$164s$1@news.cybercity.dk...
> billedkvaliteten er en del bedre end Quickcam express

Jo det har du nok ret i.

> [...]
> webcam er taget fra, genstart computeren og installer softwaren og sæt
> webcam til igen... så burde det virke...

Har jeg gjort optil flere gange. Jeg har på fornemmelsen at det er fordi at
mine USB porte deler IRQ sammen med mit SCSI kort. Dog kan jeg godt
bruge USB til at overføre billeder fra mit digital camera uden problemer.

/Kenneth Iversen

Fra : max

Dato : 04-01-02 02:01

"Kasper Madsen" <dsl41945@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> med. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt. Det er måske
> bare mig der har for høje forventninger?....

Det er nok ikke aktuelt i denne forbindelse, men jeg hoppede på et agfa cl20
digifoto, da det var på tilbud sidst 800 kr. og blev udover en glimrende
billed kvalitet glædeligt overrasket over at det fungerer som et rigtigt
rigtigt godt webcam - såe hvis men vil investere de extra kroner er det en
løsning jeg kan anbefale.. mvh max

Fra : Leony

Dato : 04-01-02 07:33

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>men jeg hoppede på et agfa cl20 digifoto

Hvor købte du det?
Hvad opløsning tager det billeder i?

Leony

Fra : Jean Pierre

Dato : 04-01-02 09:43

Købte da et Creative Webcam II til Paralell forn en halvtredser :)Så længe
jeg har perciennerne åbne og der kommer massere af go dagslys ind så filmer
det perfekt :)

--
MVH Jean Pierre

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 04-01-02 17:30

Jeg har lige set det hos Fredgaard i City2 . til 895,- kr.

Fra : max

Dato : 04-01-02 23:46

"Ivan Kristensen" <ivan@gysse.dk> wrote in message
> Jeg har lige set det hos Fredgaard i City2 . til 895,- kr.
>
> "Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk> wrote in message

Jeg købte det hos Merlin for 3-4 måneder siden, men har set det for nyligt i
een eller anden tilbuds avis, kan desværre ikke huske hvilken..
opløsningen er 1.3mill pix, med en intern memory på 2mb, så det er en go ide
at købe et CF kort 32mb er rigeligt. 64mb har jeg selv og det gir 300
billeder i højeste opløsning, men når den går over 100 syns jeg den blir
langsommere og bruger mere batteri - meget mere - forstår ikke hvorfor..!
Flotte udprint i A5 format, udemærket software, fremragende webcam - Så ind
til videre et godt køb..mvh max

Fra : Leony

Dato : 05-01-02 09:41

>Så ind til videre et godt køb

Det kunne være man skulle overveje sådan et, det skal mest bruges til pjat
og pjank.

Leony

Fra : Rado

Dato : 04-01-02 12:21

On Thu, 3 Jan 2002 22:30:39 +0100, "Kasper Madsen"

Kig evt. på det her:

http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/MaineZprO.asp

--
Rado