Hvordan opdaterer jeg min BIOS ?
Fra : Kim

Dato : 03-01-02 22:05

Hej.
Kan jeg her kort bede om en kort vejledning i hvordan og hvorhenne jeg
opdaterer min BIOS på mit Motherboard ?
På min Motherboards "User's Manual" står der :" K6XV3 + /66 Rev. B + System
Board "
Under afsnittet BIOS:"
* Award BIOS Windows 95/98 Plug and Play compatible
* Support SCSI sequential boot-up
* Flash EPROM for easy BIOS upgrades
* 2Mbit flash memory ACPI and SDMS functions
På forhånd tak.
Mvh Kim

Fra : complex@pc.dk

Dato : 04-01-02 06:24

Hvorfor vil du flashe din bios, virker den ikke godt nok?
eller står det på hjemmesiden med dit motherboards fabrikat.

If it isn't broke, don't fix it !

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Kim

Dato : 05-01-02 05:00

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor vil du flashe din bios, virker den ikke godt nok?
> eller står det på hjemmesiden med dit motherboards fabrikat.

Fordi det er blevet mig anbefalet... prøv at læse nedadstående i tidligere
tråd...og så har jeg kørt SiSoft Sandra 2001te Standard som også
fortællermig at jeg skal opgradere min BIOS...

"Kim" <kio@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg kørte på min pc med 2 stk 64 Sd-Mb ram 100 Mhz (ialt 128 Mb Ram) Win
98, AMD K6 - II 500 Mhz prossessor med 3D now, NVIDIA TNT2 model 64 AGP
onboard memory 32 Mb, og Sound Blaster Live 5.1 og kørte uden problemer
mit Soldier Of Fortune spil... Nu har jeg på tilbud købt 2 stk 256 MB SD
Ram 133 Mhz ( de sagde i butikken "Teledanmark" at det ikke var et problem
med 133 Mhz da den også kunne køre 100 Mhz ) og mit Soldier Of Fortune
spil er begyndt at "hakke" i det, både lyd og billed.. Har de givet mig
forkert råd i butikken, jeg havde min motherboard manual med hvor det klart
stod at det skulle være 100Mhz ? Kan det være mit motherboard der ikke kan
trække de 2 nye ram på 133 Mhz ? Burde mit system ikke blive lidt hurtigere
med 512Mb Ram istedet for 128 ? Jeg håber på lidt hjælp her i gruppen.
Mvh Kim

Visse bundkort er ikke så glade for store mængder ram og Win9x kan også have
svært ved at håndtere store ram mængder. Mener dog ikke, Win9x kløjs i det
før efter 512 MB
Du kan sandsynligvis komme ud over problemerne med en opdateret BIOS ti dit
bundkort.

Hvordan du griber det an, er der andre, der er bedre til at svare på end
jeg.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp