Twin view Grafikkort
Fra : Karsten Ulrich

Dato : 03-01-02 20:23

Hej,

Jeg har brug for at kunne køre med 2 skærme iforbindelse med at jeg
redigere lyd i Protools / Cubase
Jeg spiller ikke spil, eller har normalt brug for 3D grafik.

Hvilket af disse kort bør jeg vælge, jeg vil jo helst have det
billige, men omvendt er det kun Matrox jeg kender af mærke.

Hentet fra EDB priser

Daytona GeForce2 MX TwinView
AGP / 32MB / 2048X1536 / GeForce2 MX 549 kr.

Matrox Millennium G450 Dualhead Bulk TV-In/Out
AGP / 16MB DDR / 2048X1536 / G450 / TV-Tuner 765 kr.

Fra : Christian Pedersen

Dato : 03-01-02 20:52

Matrox Millennium

Matrox er bedst til 2D

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-02 21:35

"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Matrox Millennium

Fuldstændigt enig - og består TwinView på et alm. GF2MX ikke også _næsten_
altid af monitor plus (kun) tv-udgang?

/Chr

Fra : Henrik Bonde

Dato : 05-01-02 00:58

On Thu, 03 Jan 2002 20:22:33 +0100, Karsten Ulrich
<krambs@writeme.spammenot.com> wrote:

>Matrox Millennium G450 Dualhead Bulk TV-In/Out
>AGP / 16MB DDR / 2048X1536 / G450 / TV-Tuner 765 kr.
Det er det rene vrøvl der står på edbpriser.
Millenium har hverken tv-in eller tv-tuner
Det er kun marvel der har det
På marvel er sekundærdisplay tv-out
På millenium er sekundærdisplay vga, som kan konverteres til tv-out
med en adaptor.

Min mening:
Matrox laver noget fantastisk hardware, men er meget langsomme med
driveropdateringer.

Til dit brug ville jeg foreslå et g450/550 dualhead 32mb ram.

Uden at kunne dokumentere det, har jeg læst at de 32mb ram er
nødvendige, hvis du skal op i høj opløsning på begge skærme.
Læs evnt her:
http://groups.google.com/groups?q=Matrox+millenium+dualhead&btnG=Google+Search&meta=

Bonden