hjælp : ISDN lan
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-01-02 17:58

Jeg har en router...den har en ip (195.41.120.233)
når jeg skal på nettet, sætter jeg min router op som gateway, og automatisk
ip....når jeg genstarter har min router givet mig ip 195.41.120.234....
Her er så problemet...Når jeg er host i et online spil, så er der ingen der
kan joine mit spil ;(
hvis jeg prøver at finde min egen ip over nettet siger den jeg har routerens
ip, så det er jo klart at ingen kan joine mine spil, for man kan jo ikke
spille med en router ;)

Så ringer jeg til TDC og får at vide at det er noget der skal sættes op i
routeren.....ok siger jeg....hvor skal jeg gøre det?
Det kan jeg ikke fortælle dig for du har ikke købt online support med din
router (den router jeg købte hos TDC)..Nej siger jeg så...det ved jeg godt,
jeg syntes det var for dyrt at betale 3000,- for support, så det har jeg
ikke...Og det var så den samtale ;(

Derfor spørger jeg nu jer kloge hoveder her i nyheds gruppen, om der er
nogle af jer der kan hjælpe mig ;)
Routeren er en DIVA LAN ISDN fætter fra Eicon.
Hvis jeg sætter min ip som fast ip (195.41.120.234) kan jeg slet ikke komme
på nettet, kun på mIRC....weird
jeg har 5 ip adresser med mit abonnement, så det er ikke noget problem, så
hvad skal jeg lave om inde i routeren??
jeg kan godt finde ud af at telnet til den...Det er ikke noget problem, så
bare fyr løs med jeres ideer ;))

MVH
Claus Lihme

Fra : Jess Bring-Larsen

Dato : 04-01-02 08:59

On Thu, 3 Jan 2002 17:57:50 +0100, "Pia Lihme Petersen"
<Pia@lihme.com> wrote:

> [...]
>hvad skal jeg lave om inde i routeren??
>jeg kan godt finde ud af at telnet til den...Det er ikke noget problem, så

Prøv via www interfacet på Eiconen:
Manual Configuration - IP - NAT static mappings

Sæt da op hvilke protokol og port du skal bruge samt hvilken server
trafikken skal forvardes til. Udover det vil jeg foreslå dig at at slå
DHCP fra og giv din pc en fast ip på dit LAN, som du specificere som
server IP adress.

Jess Bring-Larsen