PROBLEMER MED LINUX INSTALLATION
Fra : crha

Dato : 03-01-02 17:48

Hejsa
Jeg har downloadet filerne: enigma-i386-disc1.iso og
enigma-i386-disc2.iso fra siden
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.2/en/iso/i386/
Når jeg kommer frem til installationen af Linux, kan jeg for det første
ikke komme ind i den grafiske installation og når jeg kommer ind i den
tekst baserede installation kommer jeg ikke længere end til den spørg om
man vil installere fra harddisk eller CD rom... Jeg har lagt filerne ned
på CD rom, men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger
den at den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter
RedHat Linux cd rommen i... Vælger jeg derumod at installere fra
harddisk hvor jeg også har filerne kommer den frem med noget om at jeg
skal skrive en sti til filerne og der omtaler den noget om hdr1 (eller
sådan noget).
Jeg har læst en masse manualer (2) inde på http://www.redhat.com, men er
der ikke nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Mvh.
Casper

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 03-01-02 17:53

On Thu, 03 Jan 2002 16:48:07 GMT
"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> på CD rom, men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger
> den at den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter

Hvordan har du brændt filerne ned?

Det er iso-filer, dvs. 'billeder' af en cdrom, de skal brændes på en
speciel måde. Dit brænderprogram har uden tvivl et menupunkt et sted hvor
man kan vælge at brænde en iso-fil, eller et iso-image, som det også
hedder, ned på en cd. Find det, når du så har gjort det vil du se at
cd'erne, også i windows, indeholder en masse forskellige filer og foldere.

--
mvh Andreas
"Jeg er også gået over til Prin^H^H^H^HLinux"

Fra : Rasmus j=E6rem= Niel~

Dato : 03-01-02 17:57

I artikel <wP%Y7.11463$Zm5.1089801@news000.worldonline.dk>, skrev "crha"
<crha.news@kandu.dk>:

> [...]
> Jeg har læst en masse manualer (2) inde på http://www.redhat.com, men er
> der ikke nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

hvordan har du lagt filerne ned på din cd ?
og kan du ikke bare boote fra din cd i stedet ?

Fra : Henry Lerche

Dato : 05-01-02 22:34

men hvis jeg klikker på at ville installere fra CD rom siger
> den at den ikke kunne finde filerne og den gerne vil ave jeg putter
> RedHat Linux cd rommen i...

Jeg er ret sikker på at dine CD-rom's ikke er brændt rigtigt ned, de filer
som du har downloadet er .iso filer og skal overføres til CD-rom på en lidt
anden måde end f.eks. alm backup.
Hvis du f.eks. bruger "Easy CD Creator" skal du vælge "Filer" og så "Create
CD from Disc Image..." hvis du bruger Nero eller andet program er jeg
sikker på at der findes en lignende metode.