Ram-kombination
Fra : Thomas Krath

Dato : 03-01-02 17:19

Hej NG...

Et lille hurtig spm.:

Bundkort: et eller andet P2 kompatibelt 66 Mhz
CPU: P2 266Mhz

Kan jeg kombinere 100 mhz og 66 mhz ram her på? Jeg har bl.a. 2 * 128 MB
liggende (een af hver mhz-type).

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Peter Rinder

Dato : 03-01-02 18:12

> Bundkort: et eller andet P2 kompatibelt 66 Mhz
> CPU: P2 266Mhz
>
> Kan jeg kombinere 100 mhz og 66 mhz ram her på? Jeg har bl.a. 2 * 128 MB
> liggende (een af hver mhz-type).

Ja det kan du godt. Så længe du holder frekvensen på 66MHz vil det bare
køre.

/Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-01-02 21:02

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> wrote in news:3c3484be$0$5464
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Bundkort: et eller andet P2 kompatibelt 66 Mhz
> CPU: P2 266Mhz
> Kan jeg kombinere 100 mhz og 66 mhz ram her på?

Sandsynligvis. Teoretisk kan det sagtens lade sig gøre. I praksis har
det dog vist sig at ældre motherboards og/eller ældre RAM moduler(og
især kombinationen af begge dele) ind imellem har nogle meget bestemte
meninger om hvem de vil arbejde sammen med og hvordan.

Så hvis det ikke virker umiddelbart, så prøv at flytte rundt på RAM
modulerne.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm