Skal lave en flash menu
Fra : Flare

Dato : 03-01-02 16:53

Jeg skal lave en flash menu som skal se ud meget lig denne side:
http://www.focus-advokater.dk

Hvor menuen bliver opdateret vha af en streg. Jeg har en del erfaring i HTML
men _meget_ lidt i flash. Nogen der kan komme med nogle tuturials, links.
Eller forklarer mig hvilke metoder jeg skal bruge for at opnå denne effekt?
Er det for svært hvis man er newbiee i flash som mig? (uoverskueligt?)

Håber nogne kan hjælpe mig eller komme med forslag

Anders

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 03-01-02 23:36

Flare wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Er det for svært hvis man er newbiee i flash som mig? (uoverskueligt?)
>
> Håber nogne kan hjælpe mig eller komme med forslag

Umiddelbart vil jeg råde dig til at købe en bog om emnet, for at forstå det
rigtigt.... Jeg kan varmt anbefale "Tips og Tricks til Flash 5" af Heine
Lennart Christensen... Den koster omkring 100 kr., og kan bestilles direkte fra
forlaget på www.globe.dk ..... Den beskriver en masse super flotte
Flash-tricks...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-01-02 00:43

det er jo svært at gætte sig til hvad du lægger i ordet 'newbie'.. men
umiddelbart er det ikke verdens sværeste flash..

mit forslag er at lave hvert menupunkt som et movieclip.. når man
klikker på et af dem (vha en usynlig knap) sættes en global variabel
til det valgte punkt.. den aktive menu spilles færdig, og derefter
skal den valgte afspilles..

>.... Jeg kan varmt anbefale "Tips og Tricks til Flash 5" af Heine
>Lennart Christensen...

den kan jeg desværre IKKE anbefale.. Heine bruger mange sider på at
forklare om specielle effekter og hvordan man laver dem, istedet for
at forklare om det grundlæggende i flash, så man selv kan regne
effekter ud.. desværre kan jeg ikke komme på nogle newbie alternativer
- og dog..
Visual Quickstart Guide - Flash 5 - af Katherine Ulrich er hamrende
god både som opslag men osse som lærebog.. på engelsk godt nok, og
måske lidt dyr (ca. 400 kr) men KLART pengene værd..

Mvh
Bo Dudek
http://users.cybercity.dk/~dsl10138

Fra : Flare

Dato : 04-01-02 17:21

Tak for svarene :) ---forventede heller ikke en færdig opskrift

anders