Javascript til print side
Fra : Lisbeth Mikkelsen

Dato : 03-01-02 16:53

Er der nogen, der kan hjælpe med et Javascript til udprinting af
en side indeholdende en knap
Holsen Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 03-01-02 17:19

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-02 17:51

Thu, 3 Jan 2002 15:52:38 +0000 (UTC), skrev Lisbeth Mikkelsen
<ltm57@get2net.dk>:

>Er der nogen, der kan hjælpe med et Javascript til udprinting af
>en side indeholdende en knap

<head>
<title>Print</title>
<script type="text/javascript">
<!--
function DoPrinting(){
if (!window.print){
alert("Du må have Netscape 4.x/6.x, Opera 6, MSIE5.x/6,\n for at
kunne bruge printfunktionen!")
return
}
window.print()
}
//-->
</script>
</head>
<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BTN_PrintPage" VALUE="Klik for at
printe denne side"
OnClick="javascript:DoPrinting()">
</FORM>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 07-01-02 13:09

> <head>
> <title>Print</title>
> <script type="text/javascript">

--- En masse kode fjernet----

Davs NG!

Hvis nu ens side (lad os kalde den NEWS002), er en inkluderet side i f.eks.
Main.shtml (eller .asp) og det kun er "NEWS002-filen " man vil have
udprintet... - hvordan gør man det ?

Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : top

Dato : 07-01-02 14:39

> Hvis nu ens side (lad os kalde den NEWS002), er en inkluderet side i
f.eks.
> Main.shtml (eller .asp) og det kun er "NEWS002-filen " man vil have
> udprintet... - hvordan gør man det ?

Der udprintes altid clientside. Så du må isolere det, du vil have udprintet,
i enten en frame/popup, der så igen indeholder et window.print() kald i en
eller anden form.

-Top

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-02 17:12

Mon, 7 Jan 2002 14:38:41 +0100, skrev "top" <top@top.top>:

>Der udprintes altid clientside. Så du må isolere det, du vil have udprintet,
>i enten en frame/popup, der så igen indeholder et window.print() kald i en
>eller anden form.

Med css kan man lave to »versioner«, en til skærm og en til
print.
Her kan man så skjule det, der ikke skal printes.

His man er interesseret i den løsning, kan jeg hurtig komme med
et eksempel på det.

PS. vil ikke virke i Netscape 4.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 07-01-02 17:45

> [...]
> Her kan man så skjule det, der ikke skal printes.
>
> His man er interesseret i den løsning, kan jeg hurtig komme med

-----
Davs Knud!

Meget gerne... - Men er det den løsning der der står beskrevet i CSS
tutorials mht. "Print" ?

Jeg har svært ved at omsætte den til "den faktiske verden", men et eksempel
vil jeg meget gerne se, det kan være at jeg bliver klogere!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-02 18:29

Mon, 7 Jan 2002 17:44:52 +0100, skrev "Henrik Dvoracek"
<hd@supplier.dk>:

> [...]

>Jeg har svært ved at omsætte den til "den faktiske verden", men et eksempel
>vil jeg meget gerne se, det kan være at jeg bliver klogere!

Jeg har tidl. lavet dette:
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/media.htm>

med css på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/print.css>
og
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/screen.css>

Her er det lavet, så der ved print kommer et billede på siden (se
i print preiew i IE f.eks), men det kunne ligeså godt være
omvendt.

Men jeg prøver at lave en lidt anden, men det bliver først sidst
på aftenen, jeg får tid til det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-02 00:24

<hd@supplier.dk>:

>Meget gerne... - Men er det den løsning der der står beskrevet i CSS
>tutorials mht. "Print" ?

Jeg ved ikke lige, hvilken du tænker på, men der er et andet
eksempel nu på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/media2.htm>
hvor det så er sat, at det kun er main, der skal printes.

CSS er sat i <head>

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 08-01-02 10:45

> [...]
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/media2.htm>
> hvor det så er sat, at det kun er main, der skal printes.

-----

Mange tak Knud!

Nu forstår jeg hvad du mener, jeg vil lige prøve at lege lidt med det....

Tak igen!

Fra : Poul Kjeldgaard

Dato : 08-01-02 23:44

Ved nogen om det er muligt at udskrive til standardprinteren uden yderligere
valgmuligheder for brugeren ?

Poul Kjeldgaard