Last modified...
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 03-01-02 14:48

Davs NG!

Jeg skal bruge ASP kommandoen "last modified" for et dokument, altså datoen
hvor dokumentet sidst er rettet (Publiceret "ddd-mm-yy")

Er der nogle der kan hjælpe mig ?

----
Med venlig hilsen
Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : stig hausberg

Dato : 03-01-02 15:35

prøv med file system object

Dim fso, f1

' Get a File object to query.
Set f1 = fso.GetFile("c:\detlog.txt")
' Print information.
Response.Write "File last modified: " & f1.DateLastModified

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 06-01-02 21:31

> [...]
> Set f1 = fso.GetFile("c:\detlog.txt")
> ' Print information.
> Response.Write "File last modified: " & f1.DateLastModified

-----
Davs igen, og undskyld den sene respons...

Jeg synes ikke rigtig at jeg kan få dette til at virke..

Det filnavn du refererer til, ("c:\detlog.txt"), er det det filnavn, der er
"last modified" eller...

I SSI kan man blot kalde én streng (<!--#echo var="LAST_MODIFIED"-->). Er
der ikke en "hurtig" løsning i ASP ?

Jeg håber på et par kloge svar!

----

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-01-02 23:39

Henrik Dvoracek wrote in

> Davs igen, og undskyld den sene respons...
>
> Jeg synes ikke rigtig at jeg kan få dette til at virke..
>
> Det filnavn du refererer til, ("c:\detlog.txt"), er det det filnavn,
> der er "last modified" eller...

nej ... det er filnavnet på den fil, som du ønsker at vide "last modified"-
datoen på.

> I SSI kan man blot kalde én streng (<!--#echo var="LAST_MODIFIED"-->).
> Er der ikke en "hurtig" løsning i ASP ?

nej ... i ASP foregår dette via FSO (FileSystemObject). Her skal du angive
den fil, som du ønsker at kende fx en dato eller en størrelse på. Hvis den
fil du ønsker at kigge på er netop den fil, som dit script ligger i, så kan
du bruge kode som:

<%
set fso = server.createobject("Scripting.Filesystemobject")
strPath = server.mappath(".")
set f1 = fso.GetFile(strPath)
response.write f1.datelastmodified
%>

.... dette er jo ikke ekstremt meget mere besværligt end SSI

(har du ikke adgang til SSI ?)

> Jeg håber på et par kloge svar!

så håber jeg, at jeg i hvert fald gav dig ét :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 08-01-02 19:35

> [...]
> du bruge kode som:
>
> <%
> set fso = server.createobject("Scripting.Filesystemobject")

---------
Davs NG!

Jeg fik også en anden løsning, der måske kunne bruges at andre, så her er
den:

<%=getFileModifiedDate (Server.MapPath(Request.ServerVariables
("PATH_INFO"))) %>