Ericsson HM220di fra TDC via USB
Fra : Thïngmand

Dato : 03-01-02 14:33

Jeg har lige fået bredbånd, med det tilhørende modem. Jeg ville gerne prøve
at få det til at kører over usb (direkte tilslutning fra modemet til PC) men
der er ikke nogle drivere med.

Det er tilsyneladende ikke muligt at downloade disse drivere fra nettet...

Nogle der ved hvordan man får fat i disse drivere eller evt. har dem
liggende?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-01-02 16:37

On Thu, 3 Jan 2002 14:33:05 +0100, Thïngmand wrote:

> Jeg har lige fået bredbånd, med det tilhørende modem. Jeg ville gerne
> prøve at få det til at kører over usb (direkte tilslutning fra modemet
> til PC) men der er ikke nogle drivere med.

Det er jeg rimeligt sikker på at det ikke vil virke med TDC's
opsætning, og hvis du får det til at virke, så er det helt sikkert ikke
supporteret.

Ligeledes vil man sandsynligvis ikke hjælpe dig, såfremt du har ændret i
konfigurationen på modem'et.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 16:30

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jeg rimeligt sikker på at det ikke vil virke med TDC's
> opsætning

Der er nogen der har påstået at have fået det til at virke, men der var
vist ingen nævneværdige fordele ved det...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Steen

Dato : 03-01-02 17:18

Hvis du køber et USB ethernet kort - ved TDC - Så køre det... (80808016/tele
butiken)

Hilsen
Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-02 17:24

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du køber et USB ethernet kort - ved TDC - Så køre det...
(80808016/tele
> butiken)

Det var vel ikke det der havde interesse?

Men et alm. ethernetkort, er nu det allermest stabile....

Fra : Thïngmand

Dato : 03-01-02 17:54

> Det var vel ikke det der havde interesse?

Nope - problemet er at jeg sidder på et netværk med internet - det er dog
ikke muligt at FTPe og bruge OE + news. Derfor har jeg fået min egen lille
ADSL, til disse ting, men den vil ikke virke, hvis jeg logger mig på
netværket (trækker jeg stikket til serveren ud af min switch, virker det
fint)

Jeg ville derfor prøve at tilslutte det via USB, I håb om at den ville lave
et slags modem, så Win2000 kunne kører den side om side med lokalnettet (som
jeg hidtil har gjort med ISDN)

Fra : Steen

Dato : 03-01-02 22:58

- Som jeg forstår det, forventer du at få en anderledes opkobling end til
dit netværk (anden opkaldsprofil) ud af din USB ide.
Men den går ikke med BB, da det er en offentlig Ip du får direkte leveret
til den enkelte enhed tilsluttet dette net, og derfor INGEN modem ydelser
eller Dialup, som ved ISDN.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-02 00:56

Det har jeg da også fået med ISDN i fordums tid (før Pro@ccess ISDN)...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Allan Pedersen

Dato : 09-01-02 10:56

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message

> [...]
> ADSL, til disse ting, men den vil ikke virke, hvis jeg logger mig på
> netværket (trækker jeg stikket til serveren ud af min switch, virker det

Det er vel ikke på en virksomhed vel??

Mon ikke din manglende adgang til ftp osv. skyldes en firewall som du så
sætter fuldstændig ud af drift ved at tilslutte en ADSL forbindelse samtidig
med at du er på LAN??

Sæt et extra netkort i maskinen så vil det virke samtidig, men det stadig
ikke nogen smart løsning

Med venlig hilsen

Allan Pedersen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-01-02 01:52

Thu, 3 Jan 2002 14:33:05 +0100, skrev Thïngmand, på 10 linier, i
<3c345d8c$0$55526$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

>Nogle der ved hvordan man får fat i disse drivere eller evt. har dem
>liggende?

Kik i Newsgroups: tele.internet.binaer

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Thïngmand

Dato : 04-01-02 09:05

> Kik i Newsgroups: tele.internet.binaer

thx!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-02 17:29

> thx!

Virker det så?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-02 17:36

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Thu, 3 Jan 2002 14:33:05 +0100, skrev Thïngmand, på 10 linier, i
> <3c345d8c$0$55526$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

> Kik i Newsgroups: tele.internet.binaer

hvor har du fundet dem?

Der ligger ingen driver til download fra Ericsson

http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/default.asp

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-01-02 05:40

Fri, 4 Jan 2002 17:35:58 +0100, skrev Bjarke Hansen, på 16 linier, i
<3c35dcf9$0$17211$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>hvor har du fundet dem?
>
>Der ligger ingen driver til download fra Ericsson
>
>http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/default.asp

Måske på den CD der fulgte med mit Ericsson

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433