editor
Fra : claus larsen

Dato : 03-01-02 12:04

Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?
Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.
På forhånd tak

Venlig hilsen Claus Larsen.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 12:21

"claus larsen" <dsl6256@vip.cybercity.dk> skrev

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?
> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.

fordelen ved VI er at den altid er installeret, når du kommer til en fremmed
linux/unix klon, så prøv alligevel at give det en chance. Følg dette link:
http://www.jerrywang.net/vi/

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 03-01-02 12:26

claus larsen wrote:

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?

NEdit plejer at være svaret til folk med Windows-hjemve... Deres hjemme-
side er nedit.org, men jeg kan ikke komme på lige nu.

> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.

Det er rigtigt, at det tager en evighed (sådan føles det i hvert fald) at
sætte sig ind i f.eks vi. Men det betaler sig tilbage med tiden.

For vi's vedkommende gælder der desuden det, at den findes overalt:
igegyldigt hvilket unix operativsystem, du nogensinde kommer til at arbejde
med, vil der være en vi på den.

-Claus

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 03-01-02 12:28

In article <3C343A92.70903@vip.cybercity.dk>, claus larsen wrote:
> [...]
> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.

Jeg ville mene at du skulle prøve JED - den er lille og fin.
Color syntax higlighting til mange ting (C, java, LaTeX, etc.)

/ole

--
ICQ #:    145561975
PGP key: http://home20.inet.tele.dk/ole_guldberg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-01-02 12:43

claus larsen <dsl6256@vip.cybercity.dk> writes:

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?
> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.

Er du helt sikker paa at Pico er for svaer til dig?

Alle tasterne staar i bunden af skaermen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen 'He should have a red hat,' said
http://bigfoot.com/~thunderbear Twoflower. 'And he certainly ought to be

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 03-01-02 13:19

Hej Claus,

claus larsen wrote:

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?
> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.

De er ikke sværere end du selv gør dem til.

Tag udfordringen op og lær vi (eller emacs), i længden vil du blive
lykkelig over det, trust me.

- Morten.

Fra : claus

Dato : 03-01-02 14:32

Morten Brix Pedersen skrev i meddelelsen <3C344C17.3090706@wtf.dk>...
>Hej Claus,

>De er ikke sværere end du selv gør dem til.
>
>Tag udfordringen op og lær vi (eller emacs), i længden vil du blive
>lykkelig over det, trust me.

okay

Hilsen Claus.

Fra : dudsen

Dato : 03-01-02 14:36

claus larsen wrote:

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?
> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.
> På forhånd tak

gvim en grafisk udgave af vi er en muglighed gediet og kedit er også værd
at kigge på.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-01-02 14:56

claus larsen skrev:

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?

Har du KDE installeret? I så fald kan du jo prøve de editorer, der
ligger i menuen under "Editors" eller "Tekstbehandling" eller hvad det
nu hedder. Quanta er i øvrigt også værd at tjekke ud, hvis du skal have
noget mere avanceret.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jesper Angelo

Dato : 03-01-02 20:03

Hvis du skal rode med unix/linux vil jeg på det kraftigste råde dig til at
tage en eftermiddag og læse dokumentationen til vi...den kan alt og er
installeret alle steder i en eller anden version. Hvis du vil blive i vant
miljø kan du installerer gVim til windows og træne der.

http://www.vim.org/

j-

Fra : Henrik Boegh

Dato : 03-01-02 22:19

claus larsen told the rest of dk.edb.system.unix:

> Er der en der kan anbefale mig en let ( måske grafisk?)editor?
> Jeg har forsøgt mig med VI og Pico men de er simpelthen for svære at
> arbejde for mig der ikke kender tastekomandoerne.

I X bruger jeg Kate som er en del af KDE. Den er jeg ret tilfreds med.
I shell bruger jeg enten vim eller mcedit. Sidstnævnte er en del af
MidnightCommander og er glimrende til husbehov, samtidig med at den er
relativt intuitiv.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***