nedgradere glibc
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 12:02

hey

I min iver efter at installerer oracle er jeg kommet frem til at jeg skal
benytte glibc 2.1.3, jeg kører 2.2 på min rødhætte7.1, hvordan forholder jeg
mig lige, når jeg skal nedgradere? Hvilken kommando, skal fyres af, for at
det spiller?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 03-01-02 12:22

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> writes:

> [...]
> mig lige, når jeg skal nedgradere? Hvilken kommando, skal fyres af, for at

Mon ikke du snarere skal installere

compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 12:25

"Peter Dalgaard BSA" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev

> Mon ikke du snarere skal installere
>
> compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm

Den har faldet over et andet sted men, hvor finder jeg den?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Thomas

Dato : 03-01-02 12:26

http://rpmfind.net/ ?

--
Don't waste space

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 12:28

"Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev

> http://rpmfind.net/ ?

prøvede jeg igår: "No package found of name
compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm"

Andre ideer?

Fra : Thomas

Dato : 03-01-02 12:35

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> "Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev

> prøvede jeg igår: "No package found of name
> compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm"

Søg på glibc istedet, eller:

http://www.google.com/search?q=glibc-6.2-2.1.3.2.i386&btnG=Google+Search

--
Don't waste space

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 12:43

"Thomas" <inthenews@corell.dk>

> Søg på glibc istedet, eller:
>
> http://www.google.com/search?q=glibc-6.2-2.1.3.2.i386&btnG=Google+Search

en af mine gl. kollegaer, med en del mere erfaring i linux fortæller at
glibc er hvad alle C programmer nærmest afhænger af, så den er nok ikke
særlig rar at begynde at ændre i. Ved du om den er bagud kompatibel?

Kim

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 03-01-02 13:17

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> [...]
> glibc er hvad alle C programmer nærmest afhænger af, så den er nok ikke
> særlig rar at begynde at ændre i. Ved du om den er bagud kompatibel?

Kig i navnet, den hedder 'compat-glibc'. Det er en pakke du kan have
installeret sammen med din nuværende glibc, og stadig have
kompatibilitet med en ældre version af glibc.

Jeg vil iøvrigt anbefale dig at kigge på din distributions CD efter den,
før du går ud og leder efter en tredjeparts RPM.

- Morten.

Fra : Jorgen Rhode Jensen

Dato : 16-01-02 14:37

>prøvede jeg igår: "No package found of name
>compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm"
>

>Andre ideer?
http://rpmfind.net/linux/RPM/redhat/7.2/i386/compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.html

Jeg drikker Classic !

/jorgen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-01-02 19:33

"Jorgen Rhode Jensen" <jrj@mocka.dk> skrev

> Jeg drikker Classic !

men du svarer ikke de mails jeg smider efter dig, såee... hvordan skulle det
lige ske?

Håber du nyder livet på PBV 26
Kim

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 03-01-02 15:12

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> writes:

> "Peter Dalgaard BSA" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev

> Den har faldet over et andet sted men, hvor finder jeg den?

På RedHat 7.1 installationsmediet...

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 16:55

"Peter Dalgaard BSA" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev

> På RedHat 7.1 installationsmediet...

gjorde ingen forskel, men jeg kan se at der er tale om
compat-glibc-6.2-2.1.3.2.src.rpm her:

http://groups.google.com/groups?hl=da&threadm=fLOt7.1995%24S27.443323%40e420
r-atl2.usenetserver.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3D%2527linux%2Boracle%2Binst
all%2527%26hl%3Dda%26rnum%3D2%26selm%3DfLOt7.1995%2524S27.443323%2540e420r-a
tl2.usenetserver.com

"Your package seems to be sources, do this way
rpm -Uvh compat-glibc-6.2.1.3.2.src.rpm
rpm -bb /usr/src/redhat/SPECS/compat-glibc-6.2.1.3.2.spec
rpm -Uvh /usr/src/redhat/RPMS/compat-glibc-6.2.1.3.2.rpm"

det underlige er også at installerer jeg compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm,
og derefter prøver en rpm -q compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm, så får jeg
af vide at pakken ikke er installeret? hmm... gør jeg noget forkert?

Kim

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 12:24

jeg hentede en glibc 2.1.3 herfra:
ftp://ftp.kernel.org/pub/software/libs/glibc/hjl/compat/2.1.3/

syndt at sige at min maskine blev glad for at jeg prøvede at installere den
pakke, der er mere end 100 dependencies... tør man bruge force og efter
oracle installation opgradere til 2.2 igen? Oracle skal installeres under x
og der er flere orbit pakker, der vil bruge /sbin/ldconfig, så kan jeg
overhoved arbejde videre under x, hvis jeg installerer denne pakke(glbc
2.1.3)?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-01-02 20:35

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> [...]
> og der er flere orbit pakker, der vil bruge /sbin/ldconfig, så kan jeg
> overhoved arbejde videre under x, hvis jeg installerer denne pakke(glbc

Hvad siger readme filerne fra Oracle, for 2 år siden da jeg rodede med
det (sammen med Oracle), behøvede vi ikke X11 fladen, men kunne nøjes
med ncurses.

ftp://sunsite.dk/disk4/redhat/7.2/en/os/i386/RedHat/RPMS/compat-libs-6.2-3.i386.rpm

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 20:48

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev

> Hvad siger readme filerne fra Oracle, for 2 år siden da jeg rodede med
> det (sammen med Oracle), behøvede vi ikke X11 fladen, men kunne nøjes
> med ncurses.

I dag _skal_ den installeres via X, da den kører på en eller anden jre
javating. Laver du en søgning på groups.google vil du se at der er mange,
der har problemer med dette... Jeg tror jeg vil finde en anden PC og hælde
RH6.2 på. Jeg har nu prøvet at DL Oracle 9i i 2 dage, forbindelsen bliver
heletiden afbrudt

ftp://sunsite.dk/disk4/redhat/7.2/en/os/i386/RedHat/RPMS/compat-libs-6.2-3.i
386.rpm

har hentet den, hjalp desværre ikke, ellers tak

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-01-02 21:00

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> writes:

> RH6.2 på. Jeg har nu prøvet at DL Oracle 9i i 2 dage, forbindelsen bliver
> heletiden afbrudt

Du kan bruge wget når du har opdaget hvilken URL filerne har. Benyt
flagene til at angive bruger og password. Virker fint.

--
Thorbjørn Ravn Andersen 'He should have a red hat,' said
http://bigfoot.com/~thunderbear Twoflower. 'And he certainly ought to be

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-01-02 23:01

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> [...]
> RH6.2 på. Jeg har nu prøvet at DL Oracle 9i i 2 dage, forbindelsen bliver

Siger readme filen at den skal køres fra en RH6.2?

Hvilke fejl har du efter at have smidt en compat-libc på maskinen?

Evt. kan du afvikle X11 applikationen på en anden maskine, og smide
oracle i /opt, for derefter at kopier /opt over på den første maskine.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-01-02 23:32

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev

> Siger readme filen at den skal køres fra en RH6.2?

nej, men der er flere der har rådet mig til at installere RH6.2 og fyre min
oracle 8.1.7 på der, det skulle forgå relativt problemløst

> Hvilke fejl har du efter at have smidt en compat-libc på maskinen?

jeg har fulgt vejledningen på http://jordan.fortwayne.com/oracle/817.html

hvis jeg kører runInstaller fra /usr/src/Disk1/ så går den til prompten
omgående, en top viser at jre kører. Hmm... dette var tidligere i dag... nu
hænger den bare... efter et stykke tid åbnes en magigdev, gnome-terminal og
sawfish af oracle brugeren(når jeg kigger på top listen), de forsvinder
igen. jeg ser aldrig step 4 af vejledningen

hvis jeg prøver fra /usr/src/Disk1/install/linux/

> Evt. kan du afvikle X11 applikationen på en anden maskine, og smide
> oracle i /opt, for derefter at kopier /opt over på den første maskine.

ikke forstået?

Kim

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-01-02 10:40

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> writes:

> hvis jeg kører runInstaller fra /usr/src/Disk1/ så går den til prompten
> omgående, en top viser at jre kører. Hmm... dette var tidligere i dag... nu

Du skal saette en environmentparameter der siger at den er 2.2.5 kompatibel.

Det staar svjh i en readme.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-01-02 10:46

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev

> Du skal saette en environmentparameter der siger at den er 2.2.5
kompatibel.

> Det staar svjh i en readme.

ok, det prøver jeg lige at kigge på. Kan du huske syntaxen?

Kim

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-01-02 20:59

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> writes:

> Hvad siger readme filerne fra Oracle, for 2 år siden da jeg rodede med
> det (sammen med Oracle), behøvede vi ikke X11 fladen, men kunne nøjes
> med ncurses.

Den nye installer er skrevet i Java og kræver grafik.

Gad vide hvornår "nogen" skriver en AWT-version baseret på ncurses?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 03-01-02 17:11

On Thu, 3 Jan 2002 16:55:09 +0100
"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> wrote:

> det underlige er også at installerer jeg
> compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm, og derefter prøver en rpm -q
> compat-glibc-6.2-2.1.3.2.i386.rpm, så får jeg af vide at pakken ikke er
> installeret? hmm... gør jeg noget forkert?

Ja, så vidt jeg husker (er hoppet videre til Debian) skal man kun skrive
pakkenavnet, ikke filnavnet.

--
mvh Andreas