SD eller DDR RAM
Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 02-01-02 23:26

Samme processor, en T-Bird 1,4 monteret på henholdsvis
Soltek sl75kav og Soltek sl75drv2, med 512 mb ram.
Hvor meget hurtigere er DDR til spil?
Og kan man mærke forskellen i andre programmer?

Martin.

Fra : Wizeguy

Dato : 02-01-02 23:46

"Martin K. Henrichsen" <martinknud@hotmail.com> wrote in message
> Samme processor, en T-Bird 1,4 monteret på henholdsvis
> Soltek sl75kav og Soltek sl75drv2, med 512 mb ram.
> Hvor meget hurtigere er DDR til spil?

I de højeste opløsninger er forskellen ikke mere end 1-5 %, idet
flaskehalsen udgøres af grafikkortet.

> Og kan man mærke forskellen i andre programmer?

I programmer der er meget afhængig af en høj hukommelsesbåndbredde,
eksempelvis DivX encoding, er forkellen 10-15 % og i nogle tilfælde endnu
større.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 03-01-02 16:58

> [...]

>I programmer der er meget afhængig af en høj hukommelsesbåndbredde,
>eksempelvis DivX encoding, er forkellen 10-15 % og i nogle tilfælde endnu

Ok, tak.
Tænker på at bytte mit SD Soltek ud med et DDR.
Jeg har at GF3 ti200 og bruger typisk 1024*768*32
Er det en god idé, eller er det for dyrt i forhold til de extra frames...

Fra : Wizeguy

Dato : 03-01-02 17:19

> [...]

> Jeg har at GF3 ti200 og bruger typisk 1024*768*32
> Er det en god idé, eller er det for dyrt i forhold til de extra frames...

I 1024x768 vil du få en vis forbedring, hvis du vælger et bundkort med VIA
KT266A chipset. Men om det kan betale sig ved jeg ikke, det må din pengepung
afgøre. Jeg har selv et system med SDRAM og et GeForce3 graikkort, og jeg
har valgt ikke at skifte foreløbig, da jeg ikke får nok ud af det, idet jeg
som regel spiller i 1280x1024 eller 1600x1200. Jeg har tænkt mig, at se
tiden lidt an. Intel kommer jo snart med en forbedret Pentium 4, som ser
meget interessant ud, og AMD er sikkert også på vej med en ny CPU.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen