Flere versioner af IE under Win98SE
Fra : Jens S. Jespersen

Dato : 02-01-02 22:16

Hej !

Hvordan får jeg mulighed for at installere tidligere versioner af IE under
Windows 98SE ?

Kan det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre ?

--
Jens Jespersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-02 22:46

Wed, 2 Jan 2002 22:15:47 +0100, skrev "Jens S. Jespersen"
<jens_jespersen@hotmail.com>:

>Kan det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre ?

Ja, i givet fald skal du installere flere versioner af Windows.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Jespersen

Dato : 03-01-02 08:14

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0rv63u4hlu15bjt09ppv228ehpblfbjf6d@dtext.news.tele.dk...

> Ja, i givet fald skal du installere flere versioner af Windows.

Sikke da noget skrammel
Hedder det så en Windows/en IE, eller kan man installere flere IE-ver. under
f.eks. Win95 ?

--
Jens Jespersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-01-02 09:11

Jens Jespersen says in dk.edb.internet.software.browser:
> Hedder det så en Windows/en IE, eller kan man installere flere IE-ver. under
> f.eks. Win95 ?

En IE pr. Windows (med undtagelse af IE3-).

....Gad vide om der findes en Windows-emulator der kan køre under
Windows? Eller måske bare en i386-emulator der kan køre Win95?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-02 17:19

Thu, 3 Jan 2002 09:10:36 +0100, skrev Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk>:

>En IE pr. Windows (med undtagelse af IE3-).

Og hvis man kører Win 98-1 med IE 4, så kan man godt installere
IE 5.x ved siden af, men ikke IE 6.

IE 5.x vil dog overtage pladsen som standardbrowser.

Fra : Jens Jespersen

Dato : 04-01-02 08:19

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:e1193ug3ompo093icc80vmj7aebvmm6l8q@dtext.news.tele.dk...

> Og hvis man kører Win 98-1 med IE 4, så kan man godt installere
> IE 5.x ved siden af, men ikke IE 6.
>
> IE 5.x vil dog overtage pladsen som standardbrowser.

Det må jeg så prøve. Det er for at kunne teste noget HTML som opfører sig
underligt i IE4 men ser fint ud i IE5.X
Eller er der andre måder at gøre det på ?

--
Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 14:50

Fri, 4 Jan 2002 08:18:55 +0100, skrev "Jens Jespersen"
<jens_jespersen@hotmail.com>:

>Det må jeg så prøve. Det er for at kunne teste noget HTML som opfører sig
>underligt i IE4 men ser fint ud i IE5.X

Det forudsætter, at du ikke allerede har opgraderet IE4 til en
nyere version og du så under installation vælger Avanceret og at
du vil beholde den gamle IE.

His du allerede har opgraderet, så kan det måske klares ved at
afinstallere den nyere og gå tilbage til IE4 og så installere IE
5.x igen.

Fra : Lars

Dato : 06-01-02 19:12

On Thu, 3 Jan 2002 09:10:36 +0100, Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk> wrote:

>...Gad vide om der findes en Windows-emulator der kan køre under
>Windows? Eller måske bare en i386-emulator der kan køre Win95?

Jup, Virtual PC:
<http://www.connectix.com/products/vpc4w.html>
findes i en 14 dages trial. 'Officielt' kan den ikke køre under
98, men det virker fint nok alligevel.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-01-02 06:46

Jens S. Jespersen says in dk.edb.internet.software.browser:
> Hvordan får jeg mulighed for at installere tidligere versioner af IE under
> Windows 98SE ?

Du kan installere IE3.x sammen med en enkelt nyere version, men
jeg har ikke hørt om andre virkende kombinationer. Desværre.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>