/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Rimelig Reprationstid?
Fra : Per Olsen


Dato : 02-01-02 22:47

Hej Ng.

Er der noget i købeloven som beskriver rimelig reperationstid, eller pengene
tilbage?
Sagen er den at vi for over 1 måned siden sendte et bundkort retur til,som
var blevet defekt på printerporten.
IT Butikken konstaterede to dage senere at der var en fejl ved bundkortet,
og afventede status fra deres leverandør, med henblik på reparation el.
ombytning.
Så gik der 14 dage og vi havde stadig intet hørt, så tager man knoglen og
ringer, men de kan ikke sige andet en "det tager den tid det tager" -- nå de
får så yderligere et par dage, og vi giver dem igen et ring, så tager de
ikke telefonen FØR at vi sætter *31* (skjul nummer) foran telefonnumret, men
de skylder nu skylden på deres leverandør, grundet at de ikke kan få et nyt
bundkort hjem.

Det kan vel ikke passe at det skal være købers problem at IT Butikken har
problemer med deres leverandør?? - så må de vel bare finde en som kan
overholde deres egne mål, som de skriver på deres hjemmeside?

De får så igen et par dage til at tænke over sagerne i, og man hører ikke
noget, vi giver så dem igen et ring, men igen får vi svaret "ting tager den
tid det tager/leverandør snak"

De får så yderligere igen et par dage, nu er det jo jul
.... og vi giver et ring, de lover så at de vil finde ud af noget, og ringe
tilbage, men nej - der bliver ikke ringet tilbage, nu kan man på deres
"track at pray" system se at de har rykket varens reparations/ombytnings tid
yderligere frem....

Her til aften kan vi se at de har sat forventet status på løsning frem til
den 17 Januar! - hvor lang tid skal man dog vente før man kan gøre noget? -
nu er IT Butikken jo ikke ligefrem det sted hvor man personligt kan møde op
for at få en snak, mand til mand.

Grunden til at denne også er postet i dk.edb.hardware - er at andre IKKE
skal begå samme fejl og købe hardware ved IT Butikken (www.itbutikken.dk)
det kunne jo ske at det går i stykker......det er ikke ligefrem ordet
SERVICE itbutikken kan bruge som deres motto.

så ta hellere og handle ved www.shg.dk - hvis man giver lidt, så får man
byttet varen.

Håber nogen kan hjælpe?

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per Olsen
M.C.S.E.
\!/
(@ @)
----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205
-> I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........<-



 
 
D9N (03-01-2002)
Kommentar
Fra : D9N


Dato : 03-01-02 01:15


"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:3c337fd3$0$199$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej Ng.
>
> Er der noget i købeloven som beskriver rimelig reperationstid, eller
pengene
> tilbage?

ja en rimelig reperationstid eller nyt produkt..... men hvad er rimeligt
????

> Sagen er den at vi for over 1 måned siden sendte et bundkort retur til,som
> var blevet defekt på printerporten.

en god service ville være at ombytte det fra butikken... men det er
producenten eller grossisten der skal ombytte eller reparere det

> IT Butikken konstaterede to dage senere at der var en fejl ved bundkortet,
> og afventede status fra deres leverandør, med henblik på reparation el.
> ombytning.
> Så gik der 14 dage og vi havde stadig intet hørt, så tager man knoglen og
> ringer, men de kan ikke sige andet en "det tager den tid det tager"

det har de ret i.... men de burde have ombyttet det

- nå de
> får så yderligere et par dage, og vi giver dem igen et ring, så tager de
> ikke telefonen FØR at vi sætter *31* (skjul nummer) foran telefonnumret,
men

svineri... med mindre du ikke taler pænt men bestemt til dem...

> de skylder nu skylden på deres leverandør, grundet at de ikke kan få et
nyt
> bundkort hjem.
>

det er et problem hvis de ikke har flere i butikken!


> Det kan vel ikke passe at det skal være købers problem at IT Butikken har
> problemer med deres leverandør?? - så må de vel bare finde en som kan
> overholde deres egne mål, som de skriver på deres hjemmeside?

helt korrekt... men så skal man advare mod producenten af bundkortet for at
undgå flere køber det.

>
> De får så igen et par dage til at tænke over sagerne i, og man hører ikke
> noget, vi giver så dem igen et ring, men igen får vi svaret "ting tager
den
> tid det tager/leverandør snak"

det kan gøre en gal i skrælden!


>
> De får så yderligere igen et par dage, nu er det jo jul
> ... og vi giver et ring, de lover så at de vil finde ud af noget, og ringe
> tilbage, men nej - der bliver ikke ringet tilbage, nu kan man på deres
> "track at pray" system se at de har rykket varens reparations/ombytnings
tid
> yderligere frem....
hmmmmmmmm

>
> Her til aften kan vi se at de har sat forventet status på løsning frem til
> den 17 Januar! - hvor lang tid skal man dog vente før man kan gøre
noget? -
> nu er IT Butikken jo ikke ligefrem det sted hvor man personligt kan møde
op
> for at få en snak, mand til mand.

har du prøvet her ???
Fysisk adresse:
ITbutikken A/S
Gl. Århusvej 19
DK-8800 Viborg


>
> Grunden til at denne også er postet i dk.edb.hardware - er at andre IKKE
> skal begå samme fejl og købe hardware ved IT Butikken (www.itbutikken.dk)
> det kunne jo ske at det går i stykker......det er ikke ligefrem ordet
> SERVICE itbutikken kan bruge som deres motto.

og hvad hed så producenten af bundkortet ????


>
> så ta hellere og handle ved www.shg.dk - hvis man giver lidt, så får man
> byttet varen.

ja eller et sted hvor du kan kontakte sælger face to face... måske betale
lidt mere og så få en service.....men hvem vil betale for det ????
jeg ved at det ikke altid kan betale sig at gå efter det billigste sted.....
men efter det sted man får den bedste vejledning!!!!



>
> Håber nogen kan hjælpe?

ja !!! lad være med at købe et sted hvor du ikke betaler for andet end
varen....men også for en service!! så du kan hjælpe dig selv på den måde...



--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony
www.d9n.dk



Henning Makholm (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 03-01-02 03:23

Scripsit "D9N" <trans@it.dk>

> ja en rimelig reperationstid eller nyt produkt..... men hvad er rimeligt
> ????

Kommer an på en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde.

--
Henning Makholm "*Jeg* tænker *strax* på kirkemødet i
Konstantinopel i 381 e.Chr. om det arianske kætteri..."

Per Kristensen (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 03-01-02 11:37

Problemet ligger ofte hos producenten eller importøren, men det er butikken
der tager skraldet.


"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> wrote in message
news:3c337fd3$0$199$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej Ng.
>
> Er der noget i købeloven som beskriver rimelig reperationstid, eller
pengene
> tilbage?
> Sagen er den at vi for over 1 måned siden sendte et bundkort retur til,som
> var blevet defekt på printerporten.
> IT Butikken konstaterede to dage senere at der var en fejl ved bundkortet,
> og afventede status fra deres leverandør, med henblik på reparation el.
> ombytning.
> Så gik der 14 dage og vi havde stadig intet hørt, så tager man knoglen og
> ringer, men de kan ikke sige andet en "det tager den tid det tager" -- nå
de
> får så yderligere et par dage, og vi giver dem igen et ring, så tager de
> ikke telefonen FØR at vi sætter *31* (skjul nummer) foran telefonnumret,
men
> de skylder nu skylden på deres leverandør, grundet at de ikke kan få et
nyt
> bundkort hjem.
>
> Det kan vel ikke passe at det skal være købers problem at IT Butikken har
> problemer med deres leverandør?? - så må de vel bare finde en som kan
> overholde deres egne mål, som de skriver på deres hjemmeside?
>
> De får så igen et par dage til at tænke over sagerne i, og man hører ikke
> noget, vi giver så dem igen et ring, men igen får vi svaret "ting tager
den
> tid det tager/leverandør snak"
>
> De får så yderligere igen et par dage, nu er det jo jul
> ... og vi giver et ring, de lover så at de vil finde ud af noget, og ringe
> tilbage, men nej - der bliver ikke ringet tilbage, nu kan man på deres
> "track at pray" system se at de har rykket varens reparations/ombytnings
tid
> yderligere frem....
>
> Her til aften kan vi se at de har sat forventet status på løsning frem til
> den 17 Januar! - hvor lang tid skal man dog vente før man kan gøre
noget? -
> nu er IT Butikken jo ikke ligefrem det sted hvor man personligt kan møde
op
> for at få en snak, mand til mand.
>
> Grunden til at denne også er postet i dk.edb.hardware - er at andre IKKE
> skal begå samme fejl og købe hardware ved IT Butikken (www.itbutikken.dk)
> det kunne jo ske at det går i stykker......det er ikke ligefrem ordet
> SERVICE itbutikken kan bruge som deres motto.
>
> så ta hellere og handle ved www.shg.dk - hvis man giver lidt, så får man
> byttet varen.
>
> Håber nogen kan hjælpe?
>
> --
> Med venlig hilsen / Best Regards
>
> Per Olsen
> M.C.S.E.
> \!/
> (@ @)
> ----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
> E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205
> -> I haven't lost my mind - I have backed it up on tape
somewhere........<-
>
>



Ukendt (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-02 17:04

Jeg ved ikke hvor lang tid, der gik fra du købte bundkortet til den gik i stykker?
Men ved on-line handel har man fortrydelsesret i en 1 uge (eller 2 uger), og den
kunne man have benyttet og få pengene tilbage. Så var man hurtigt ude af det.

MVH

Emil

"Per Olsen" <mailto:perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
"Rimelig Reprationstid?"

> Hej Ng.
>
> Er der noget i købeloven som beskriver rimelig reperationstid, eller pengene
> tilbage?
> Sagen er den at vi for over 1 måned siden sendte et bundkort retur til,som
> var blevet defekt på printerporten.
> IT Butikken konstaterede to dage senere at der var en fejl ved bundkortet,
> og afventede status fra deres leverandør, med henblik på reparation el.
> ombytning.
> Så gik der 14 dage og vi havde stadig intet hørt, så tager man knoglen og
> ringer, men de kan ikke sige andet en "det tager den tid det tager" -- nå de
> får så yderligere et par dage, og vi giver dem igen et ring, så tager de
> ikke telefonen FØR at vi sætter *31* (skjul nummer) foran telefonnumret, men
> de skylder nu skylden på deres leverandør, grundet at de ikke kan få et nyt
> bundkort hjem.
>
> Det kan vel ikke passe at det skal være købers problem at IT Butikken har
> problemer med deres leverandør?? - så må de vel bare finde en som kan
> overholde deres egne mål, som de skriver på deres hjemmeside?
>
> De får så igen et par dage til at tænke over sagerne i, og man hører ikke
> noget, vi giver så dem igen et ring, men igen får vi svaret "ting tager den
> tid det tager/leverandør snak"
>
> De får så yderligere igen et par dage, nu er det jo jul
> ... og vi giver et ring, de lover så at de vil finde ud af noget, og ringe
> tilbage, men nej - der bliver ikke ringet tilbage, nu kan man på deres
> "track at pray" system se at de har rykket varens reparations/ombytnings tid
> yderligere frem....
>
> Her til aften kan vi se at de har sat forventet status på løsning frem til
> den 17 Januar! - hvor lang tid skal man dog vente før man kan gøre noget? -
> nu er IT Butikken jo ikke ligefrem det sted hvor man personligt kan møde op
> for at få en snak, mand til mand.
>
> Grunden til at denne også er postet i dk.edb.hardware - er at andre IKKE
> skal begå samme fejl og købe hardware ved IT Butikken (www.itbutikken.dk)
> det kunne jo ske at det går i stykker......det er ikke ligefrem ordet
> SERVICE itbutikken kan bruge som deres motto.
>
> så ta hellere og handle ved www.shg.dk - hvis man giver lidt, så får man
> byttet varen.
>
> Håber nogen kan hjælpe?
>
> --
> Med venlig hilsen / Best Regards
>
> Per Olsen
> M.C.S.E.
> \!/
> (@ @)
> ----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
> E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205
> -> I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........<-
>
>
>

-- Sendt via http://www.123bil.dk - danmarks private bilmarked


Hviid (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Hviid


Dato : 03-01-02 23:04


"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:3c337fd3$0$199$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej Ng.
>
> Er der noget i købeloven som beskriver rimelig reperationstid, eller
pengene
> tilbage?

Der er ikke nogen bestemt tidsfrist ifølge købeloven,
det bliver afgjort fra sag til sag,.
Dette fik jeg at vide da jeg kontaktede forbrugerrådet
da det trak lidt i langdrag med en CPU'er til rma hos SHG. Hvis der skulle
køres en sag via forbrugerrådet kunne den starte om et år, men damen jeg
talte med anbefalede at man gjorde butikken opmærksom på at man havde talt
med forbrugerrådet om at forbrugerrådet var villige til at tage sagen op
hvis der ikke skete yderlige fremskridt med reklamationen.

Mvh Søren




Steen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 04-01-02 16:22

On Wed, 2 Jan 2002 22:46:55 +0100, "Per Olsen" <perolsen@edb.dk>
wrote:

>
>så ta hellere og handle ved www.shg.dk - hvis man giver lidt, så får man
>byttet varen.
>

Giver hvad?
/steen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408649
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste