Standard problem ...
Fra : -Martin-

Dato : 02-01-02 22:09

Line 38, column 50:

^Error: unknown entity "PHPSESSID"

Prøver at understøtte standarden men får dette problem ^ ... hva kan
jeg gøre ved det ?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 02-01-02 22:19

On Wed, 02 Jan 2002 22:08:52 +0100
-Martin- <admin@natten-i.dk> wrote:

> Line 38, column 50:

> ^Error: unknown entity "PHPSESSID"
>
> Prøver at understøtte standarden men får dette problem ^ ... hva kan
> jeg gøre ved det ?

Jeg regner med at du mener HTML-standarden, og at ovenstående er output fra validator.w3.org, i så fald skal du erstatte "&" med "&amp;".

--
mvh Andreas
"Jeg er også gået over til Prin^H^H^H^HLinux"

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-02 22:32

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> wrote in message

> Jeg regner med at du mener HTML-standarden, og at ovenstående er output
fra validator.w3.org, i så fald skal du erstatte "&" med "&amp;".

Problemet er vel bare, at PHP selv indsætter &-tegnet, og du dermed ikke har
direkte kontrol over det.

Du skal have rettet lidt i opsætningen, fx. i php.ini.

Du skal indsætte denne linje:
arg_separator.output = "&amp;"

I en standard distribution er den linje der allerede, du skal bare
"un-comment" den.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-01-02 11:26

Niels Andersen skrev:

> [...]
> ikke har direkte kontrol over det.
>
> Du skal have rettet lidt i opsætningen, fx. i php.ini.

Hvorfor have besværet med det? Det er meget lettere bare at bruge
konstanten SID:

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-01-02 12:24

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message

> Hvorfor have besværet med det? Det er meget lettere bare at bruge
> konstanten SID:

*Jeg* synes det er nemmere at fjerne et semikolon, end at redigere *alle*
urlerne på hele sitet (på alle sites, på den server)...

Hver sin smag.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-01-02 12:37

Niels Andersen skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message

> *Jeg* synes det er nemmere at fjerne et semikolon, end at redigere
> *alle* urlerne på hele sitet (på alle sites, på den server)...

Ja, men der er jo ingen grund til at lære nye brugere af sessions
dårlige programmeringsskikke.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-01-02 12:39

> Ja, men der er jo ingen grund til at lære nye brugere af sessions
> dårlige programmeringsskikke.

"&" er at ikke følge standarden.
"&amp;" er det korrekte. Under alle somstændigheder bør denne fejl rettes i
konfigurationen.

Sjovt nok, så løser det også hans problem.

Hvor kommer dårlig programmeringsskik ind i billedet?
Fordi han bruger den funktion, der automatisk sætter SID ind i urlerne?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-01-02 12:45

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> Hvor kommer dårlig programmeringsskik ind i billedet?
> Fordi han bruger den funktion, der automatisk sætter SID ind i urlerne?

Ja.

--
Christian Jørgensen / Sorry, but my karma just ran over your dogma.
http://www.razor.dk /

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-01-02 12:59

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message
> Ja.

Lad os nu lige sætte tingene i perspektiv.
Fyren er så "ny", at han ikke engang ved, at det hedder "&amp;", og ikke
"&". Kan det virkelig betale sig at sætte SID ind manuelt i alle urlerne?
Hvorfor dog ikke nøjes med at gøre det de steder, hvor PHP ikke gør det
automatisk?

I øvrigt synes jeg ikke det er dårlig programmeringsskik. Det er en hyggelig
lille funktion, som sparer udvikleren for en hel del arbejde. Og til langt
de fleste projekter (bemærk hvilken forum vi snakker i), er det en ganske
fin løsning.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-02 22:48

Andreas Kleist Svendsen <usenetnospam@nau.dk> writes:

> Kan det give problemer nogle steder at bruge &amp; i stedet for &?

Browseren skal selv oversætte &amp; til & før den sender et
HTTP-request til serveren. Det er måske (?) ikke alle browsere der kan
finde ud af det, og så bliver det et forkert request der sendes til
serveren.

> Eller omvendt for den sags skyld? (Lige bortset fra validatoren)

& virker fint alle de steder jeg er stødt på det. Men på den anden
side er jeg generelt tilhænger af standarder, så jeg bruger altid
&amp;, kommer der så brugere med gamle browsere på besøg er det højst
deres problem, i hvert fald så længe jeg laver hjemmeside til mig
selv.

--
Jacob - www.bunk.cc
The universe is all a spin-off of the Big Bang.

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-02 22:51

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> [...]
> HTTP-request til serveren. Det er måske (?) ikke alle browsere der kan
> finde ud af det, og så bliver det et forkert request der sendes til

Tjah, i teorien...
Men mig bekendt har man skullet skrive "&amp;" helt fra starten, så den med
*gammel* browser holder ikke.
Måske en *dårlig* browser. Men så synes jeg ikke rigtigt at udvikleren kan
påtage sig problemet. :) (selvfølgelig alt efter sammenhængen, nogle gange
er selv kaffe i klientens tastatur en eller anden udviklers skyld)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian Schmidt

Dato : 03-01-02 21:52

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [snip]
>
> & virker fint alle de steder jeg er stødt på det.

Et eksempel på noget, der går galt:

index.php?a=1&copy=1&reg=2

Dette vil (i flere browsere) blive opfattet som

index.php?a=1©=1®=2

Det er slet ikke så usandsynligt, at man har parametre ved navn reg
eller copy.

Christian

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 02-01-02 22:38

On Wed, 2 Jan 2002 22:32:14 +0100
> [...]

> Du skal indsætte denne linje:
> arg_separator.output = "&amp;"
>
> I en standard distribution er den linje der allerede, du skal bare

Hvorfor er den ikke som standard "un-comment'et"?