bruger konti i wuftp?
Fra : Claus Kühle

Dato : 02-01-02 21:41

jeg vil lave det sådan, at jeg kan hoste en andens hjemmeside sådan:
http://xxx.xxx.xxx.xx/navn eller http://navn.xxx.xxx.xxx.xx
"navn", skal have ftpadgang til sin hjemmeside, så han kan uploade.
1)skal jeg bruge virtualhost både i ftp og apache??

2)hvordan ændrer man en brugers ftp-root i wuftp? nu er den: home/navn

er der en god/bedre måde at gøre det på?
jeg bliver forvirret af documetationen.
hjælp - please !!

Claus Kühle
"linux er ikke kun for genier"

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-01-02 21:44

Jeg ville anbefale dig at kigge på ProFTPd (http://www.proftpd.org/).

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Look what I found here! A bagpipe!" -- Tom Servo

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 02-01-02 22:48

> Jeg ville anbefale dig at kigge på ProFTPd (http://www.proftpd.org/).

Jeg kører også med wuftpd men er blevet anbefalet proftpd af en der har en
del erfaring ftp-server.

--
Tonny

Fra : Jesper Angelo

Dato : 03-01-02 19:59

Helt enig...proftpd er nemmere at have med at gøre, specielt hvis det er
første gang du sætter en ftp server up.

j-

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 03-01-02 00:25

"Claus Kühle" <van.der.aa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2)hvordan ændrer man en brugers ftp-root i wuftp? nu er den: home/navn
>
> er der en god/bedre måde at gøre det på?

jeg har haft godt held med wuftp(jeg mener det er default i rh7+)

jeg syned det er en god ide med /home/user, og i brugerbiblioteket lave et
wwwdir som så bliver brugerens ~hjemmeside. navnet skal så konfigureres i
apache(httpd.conf)

med hensyn til ftpaccess erdet filen /etc/ftpaccess du skal lege med, med
linierne:
guestserver
guestgroup kunder.

guestserver betyder at der lukkes for anonym adgang
guestgroup xxxx betyder at dem i gruppen xxxx ser sit eget bibliotek som
rod.

jeg kan ikke huske de nøjagtige detaljer, men det lykkedes mig at få det til
at virke med den model.

hvis du skal lave flere brugere med egne hjemmesider, kan du oprette
web'diret i /etc/skeleton, så det bliver oprettet automatisk med nye
brugere. Her kan du evt også fjerne . filer og xfiler hvis brugerne kun er
web-kunder.

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 03-01-02 00:27

"Claus Kühle" <van.der.aa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg vil lave det sådan, at jeg kan hoste en andens hjemmeside sådan:
> http://xxx.xxx.xxx.xx/navn eller http://navn.xxx.xxx.xxx.xx

jeg glemte: så bliver det modellen jeg vil lave det sådan, at jeg kan hoste
en andens hjemmeside sådan:
http://xxx.xxx.xxx.xx/~navn

finn