Muligvis problemer med skærmens opdatering~
Fra : Leon Jessen

Dato : 02-01-02 20:23

Min computer opfører sig en smule underligt nu og da...

Måske er det opdateringshastigheden på skærmen/skærmkortet? Jeg ved ikke om
den står til 75/85Hz..

Hvordan ændrer jeg denne parameter?

Pfh tak - Leon

Og til de folk, som åbenbart bruger tid på at dizze andre (mig i tidligere
indlæg), blor fordi de ikke har samme indsigt i 'stoffet'...

Helt ærligt, det kunne jo være derfor, at de spurgte...

Fra : Madsen

Dato : 02-01-02 20:24

"Leon Jessen" <JessenLeon@Hotmail.com> skrev:

> Min computer opfører sig en smule underligt nu og da...
>
> Måske er det opdateringshastigheden på skærmen/skærmkortet? Jeg ved ikke om
> den står til 75/85Hz..
>
> Hvordan ændrer jeg denne parameter?

Kommer lidt an på hvilket styresystem du sidder med.

> Og til de folk, som åbenbart bruger tid på at dizze andre

Hvad betyder dizze ?

Madsen.

Fra : Leon Jessen

Dato : 02-01-02 20:35

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0vmor$11c$1@tux.netsite.dk...

> Kommer lidt an på hvilket styresystem du sidder med.

Jeg kører Win98SE, hvad skal jeg gøre for at ændre parameteren?

> Hvad betyder dizze ?

dizze... At svine folk til/nedgøre, kommer fra engelsk (disrespect)

/Leon

Fra : Madsen

Dato : 02-01-02 20:35

"Leon Jessen" <JessenLeon@Hotmail.com> skrev:

> Jeg kører Win98SE, hvad skal jeg gøre for at ændre parameteren?

Højreklik på dit skrivebord og vælg Egenskaber > Indstillinger >
Avanceret > Monitor eller noget i den stil.

> dizze... At svine folk til/nedgøre, kommer fra engelsk (disrespect)

Aha.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 21:39

> Højreklik på dit skrivebord og vælg Egenskaber > Indstillinger >
> Avanceret > Monitor eller noget i den stil.

Kort, til sidst, faktisk:
Højreklik > Egenskaber > Indstillinger > Avanceret > Kort
..... og hvad står der så der (i Windows 98)....

OPDATERINGSHASTIGHED!

Så Leon kunne rent faktisk ikke have spurgt tydeligere!

/Chr

Fra : Madsen

Dato : 02-01-02 21:44

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev:

> [...]
> .... og hvad står der så der (i Windows 98)....
> OPDATERINGSHASTIGHED!
>
> Så Leon kunne rent faktisk ikke have spurgt tydeligere!

Næ, men har du hørt mig brokke mig måske!!?
Tag lige en slapper ikke. Det er jo ikke lige meget om
manden kører Win3.11, Win95 eller Linux vel?
Det var ligesom derfor jeg spurgte ham om hvilket styre-
system han sad med. Jeg er ikke clairvoyant.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 23:13

[cut]
> [...]
> manden kører Win3.11, Win95 eller Linux vel?
> Det var ligesom derfor jeg spurgte ham om hvilket styre-
> system han sad med. Jeg er ikke clairvoyant.

På ingen måde - jeg kan se, hvordan du kan misforstå mig, når jeg skriver
det i samme deltråd, hvor hjælpen rent faktisk var.
Det var slet ikke ment som nogen kritik af dig - tværtimod; du hjalp, hvor
andre i tråden svinede spørgeren til - det var blot ment som en prik over
i'et samt en understregelse af, at spørgeren rent faktisk HAVDE formuleret
spørgsmålet ordenligt.
Jeg beklager. Det skulle have stået andensteds i tråden!

/Chr

Fra : Madsen

Dato : 02-01-02 23:17

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev:

> Det skulle have stået andensteds i tråden!

Helt i orden.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-01-02 20:38

Forresten så glemte jeg at nævne at der ikke er ret mange
der kan se dine svar når du indleder dem med Sv:

Du kan rette det ved at hente filen "Sv til Re og et korrekt
Message-ID" fra følgende side:
<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/hjaelpeprogrammer.html>

Madsen.

Fra : Jean Pierre

Dato : 02-01-02 20:57

Må jeg lige pointerer at det spørgsmål før, kunne henvende sig til så meget.
Jeg er i min fulde ret til at nedgøre/dizze dig, når du overhovedet ikke
tænker dig om før du poster sådan et spørgsmål.
Og du har jo åbenbart lært af denne oplevelse siden du spørger lidt mere
detaljeret igen ik? :)

--
MVH Jean Pierre

Fra : Madsen

Dato : 02-01-02 21:13

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev:

> [...]
> tænker dig om før du poster sådan et spørgsmål.
> Og du har jo åbenbart lært af denne oplevelse siden du spørger lidt mere

Nu var det ikke mig der spurgte om det og ej heller mig der
snakkede om "dizze"

Se forresten gerne: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 21:23

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> vrængede i en meddelelse
[snip]
> Jeg er i min fulde ret til at nedgøre/dizze dig, når du overhovedet ikke
> tænker dig om før du poster sådan et spørgsmål.
[snip]

Er det SÅ svært for disse killfilterbeboere at forstå, at dette ER en
spørgejørgen-gruppe, hvor folk stiller spørgsmål om ting de ikke kan finde
ud af?
Opdateringshastighed / opdateringsfrekvens - var det SÅ voldsomt svært at
gætte? Hverken du eller andre drengerøve har ret til at nedgøre nogen -
særligt ikke, når de udøver en for gruppe ganske normal adfærd og spørger!

*plonk*

/Chr

Fra : Leon Jessen

Dato : 02-01-02 21:38

Christian Mygind <mygind(a)c.dk> skrev i

> [...]
> særligt ikke, når de udøver en for gruppe ganske normal adfærd og spørger!

Tak Chr! Lige mine ord. Jeg er glad for, at der er nogen som rent faktisk
gider bruge 2min. på at hjælpe, også selvom spørgsmålet ikke er 100% korrekt
formuleret.
Mvh. Leon

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-02 22:52

Leon Jessen wrote:

> [...]
>gider bruge 2min. på at hjælpe, også selvom spørgsmålet ikke er 100% korrekt

Du fik da vist aldrig rigtig svar på dit spørgsmål. Find dit
kontrolpanel -> Ikonen Skærm -> vælg fanen 'Indstillinger' -> Knappen
'Avanceret' -> Fanen 'Kort' og til sidst listen 'Opdateringshastighed'.

Den liste du får frem er en "sikker" liste der som det højeste viser det
antal Hz som din monitor-driver mener at skærmen kan klare. Hvis du ved
at din skærm kan gå højere op, men at frekvensen ikke vises så prøv at
vælge en anden skærm med en større båndbredde.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Leon Jessen

Dato : 02-01-02 22:07

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> skrev i
> Du fik da vist aldrig rigtig svar på dit spørgsmål. Find dit
> kontrolpanel -> Ikonen Skærm -> vælg fanen 'Indstillinger' -> Knappen
> 'Avanceret' -> Fanen 'Kort' og til sidst listen 'Opdateringshastighed'.

Hej Karsten, hvis jeg følger din 'sti' kommer jeg frem til en menu hvor der
står:

NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro
Og så er der en knap - skift?

Nogle ideer? Jeg er ikke helt inde i det, så hjælp er velkommen!
Mvh. Leon

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-02 23:16

Hej

Leon Jessen wrote:

> [...]
>
>NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro
>Og så er der en knap - skift?
>
>Nogle ideer? Jeg er ikke helt inde i det, så hjælp er velkommen!

Ja det har jeg - det med opdateringshastigheden kan nemlig kan variere
fra driver til driver - der er sansynligvis nogle specielle NVIDIA faner
som du kan klikke på - prøv at led i dem. Hvis du stadig ikke finder
noget, så vær sikker på at din skærm kan klare flere hastigheder.

Hvad er det for en skærm du har?

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 02-01-02 22:44

Leon, du skal kigge under skærmen istedet. Hvis den ikke finde der, så er
det højst sandsynligt at du har en PnP skærm som ikke tillader dig at ændre
det.

Avanceret / Skærm og nede for neden skulle der være opdateringshastighed.

Isaack

Fra : Jean Pierre

Dato : 02-01-02 22:14

Drengerøve?!
Det du selv sidder og forsvare har du åbenbart svært ved at overholde selv
lille ven :)
Jeg dizzer aldrig mere... jeg lover!

--
MVH Jean Pierre