Nogen der har prøvet faxekalk?
Fra : thomas schreiber

Dato : 02-01-02 20:00

Er det til at arbejde med, forstået på den måde: kan man hakke det i mindre
stykker, uden at det hele smuldre ud i ingenting? Hvad koster det, og hvor
meget indflydelse har det på vandværdierne? ( her tænkes ikke på celcius
grader Jan! )

Evt. nogen der har et akvarie med faxekalk, som har nogle billeder af det?

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : schutz.dk

Dato : 02-01-02 22:20

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> [...]
> grader Jan! )
>
> Evt. nogen der har et akvarie med faxekalk, som har nogle billeder af det?

Jada, og nogle af billederne ligger i akvariesiden.dk's galleri.
http://www.akvariesiden.dk/galleri/gcichlider.php3?libery=cimages/&firstImag
e=10
http://www.akvariesiden.dk/galleri/gcichlider.php3?libery=cimages/&firstImag
e=19
http://www.akvariesiden.dk/galleri/gcichlider.php3?libery=cimages/&firstImag
e=28

Jeg har nu aldrig prøvet at hakke i det, men jeg tror ikke det er nemt! Det
gør ihvertfald ikke din pH-værdi lavere (selvfølgelig afhængig af hvilken
værdi det har på forhånd...)

-Jacob

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-01-02 22:24

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0vla4$3nl$1@sunsite.dk...
> [...]
> grader Jan! )
>
> Evt. nogen der har et akvarie med faxekalk, som har nogle billeder af det?

Jeg har brugt faxekalk i mine ciklide akvarier, og har ikke noget negativt
at sige om det.
Dog skal du ikke stoppe det ned i blødt vand, for så er det bløde væk.
Faxekalk er vanskeligt at arbejde med, da det er meget svært at
forarbejde, men en hammer og mejsel kan dog gøre ende på en stor blok.
Selvom faxekalk er billigt at købe, kan det alligevel hurtigt løbe op rent
prismæssigt, da kalken
er massivt.
Hvad det koster er ikke til at sige, her i byen (kbh) koster det 5 kr
kiloet, men i Århus hvor
du bor, er det meget dyrere, men det er alting jo!

Carsten