Jeg har modtaget over 1400 emails med viru~
Fra : Mogens Beltoft

Dato : 02-01-02 19:56

Hej!

Jeg har gennem de sidste to måneder modtaget over 1400 emails fra en TeleDK
kunde med ADSL i Albertslundområdet. Min inbox fyldes, så andre ikke kan
sende mig emails.

TeleDK's abuse@csirt.dk er ikke meget for at hjælpe.

Kan jeg få flere oplysninger om personen/PC'en end hvad www.ripe.net kan
give mig om 80.62.119.243?

Sidst modtagne email header:
To: mogens.beltoft@stofanet.dk
Subject: =?ISO-8859-1?Q?S=F8gninger=20i=20RA?=
date: Tue, 1 Jan 2002 21:07:43 +0100

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 02-01-02 20:58

Prøv abuse@post.tele.dk og csirt@csirt.dk

> Sidst modtagne email header:
> To: mogens.beltoft@stofanet.dk
> Subject: =?ISO-8859-1?Q?S=F8gninger=20i=20RA?=
> date: Tue, 1 Jan 2002 21:07:43 +0100

Send evt en kopi af mailen + header til mail1.stofanet.dk og se om de kan
hjælpe.

mvh
db

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 02-01-02 22:29

Har prøvet det du foreslår.

StofaNet vasker hænder og siger, at det ikke er deres bord. Ej heller at
installere/aktivere et filter i mail serveren, der gør at emails med tomt
afsenderfelt ikke kan modtages. Det er en "større omlægning af email
serveren". Den tror jeg ikke helt på.

csirt@csirt.dk har ikke mulighed for at trace DHCP adresser på ADSL, så de
henviser til abuse@csirt.dk, som ikke har gjort særligt meget indtil videre.

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-01-02 22:34

> [...]

> installere/aktivere et filter i mail serveren, der gør at emails med tomt
> afsenderfelt ikke kan modtages. Det er en "større omlægning af email

Det vil heller ikke være særlig smart, idét det vil stride mod RFC.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Like I said, you're quick." O'Brien-2

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 02-01-02 22:48

Til hvilken nytte er det, at afsender er ukendt?
Så vidt jeg ved finder der mailservere, der forsøger at identificere og
validere afsendere af email. Hvis det fejler afbrydes forbindelsen.
Jeg ville personligt hellere have lukket for den mulighed, end at bliver
udsat for angreb som jeg er nu.

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-01-02 22:51

In article <3c337ff9$0$269$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Mogens Beltoft wrote:

> Til hvilken nytte er det, at afsender er ukendt?

Det er det man benytter når man sender fejlmeddelelser, for at undgå at
disse går i loop.

> [...]
> validere afsendere af email. Hvis det fejler afbrydes forbindelsen.
> Jeg ville personligt hellere have lukket for den mulighed, end at bliver

Som regel ikke afsendere, man plejer at validere på de IP-adresser
mailen kommer fra.
Og gider du så ikke gøre os en tjeneste: læs

Andreas Plesner Jacobsen | Where do you go to get anorexia?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 02-01-02 23:51

"Mogens Beltoft" <mogens.beltoft@spam.stofanet.dk> wrote:

>Til hvilken nytte er det, at afsender er ukendt?

Det er til stor nytte: Det bruges til fejlmeddelelser. Hvis de
ikke kommer frem får du det ikke at vide hvis din post er blevet
smidt ud af en server ude i verden pga. en fejl.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-01-02 22:04

dw@nowhere.dk (Allan Joergensen) wrote:

>Det vil heller ikke være særlig smart, idét det vil stride mod RFC.

Sjovt nok nægter TDC's smtp-server smtp.mail.dk faktisk at sende
sådanne mails.

(Hvilket selvfølgelig ikke har ændret noget i det aktuelle tilfælde,
hvor virusafsenderen har sendt direkte til Stofas mailserver.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-01-02 14:56

Mogens Beltoft wrote:

> [...]
> installere/aktivere et filter i mail serveren, der gør at emails med tomt
> afsenderfelt ikke kan modtages. Det er en "større omlægning af email

Sæt et filter op i din mail klient! evt. således at den viderstiller ALT
der har et tomt adresse felt til abuse@stofanet.dk ?

Enten hjælper de dig, eller også sætter de også et filter op Men får
sikkert først sat et filter op når de er blevet trætte af det, og så har
de i det mindste fået syn for sagen.

Hilsen Mikkel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-01-02 16:27

Mikkel Bundgaard skrev:

>Enten hjælper de dig, eller også sætter de også et filter op

Eller også siger de stop og lukker forbindelsen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-01-02 21:02

Lasse Hedegaard wrote:

> Eller også siger de stop og lukker forbindelsen.

så kunne han prøve TDC's abuse konto inden. Det er vel også derigennen
mailen kommer fra i første omgang. De kan jo ihvertfald ikke lukke ham
ude

Men det er værd at forsøge. Man må jo problemet er reelt, og abuse er jo
misbrug. Om misbruget er pga. virus eller folk der spammer er vel
ligegyldig. Misbrug er misbrug. TDC burde faktisk hjælpe i det deres
mail server bliver belastet.

Hilsen Mikkel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-01-02 21:23

Mikkel Bundgaard skrev:

>så kunne han prøve TDC's abuse konto inden. Det er vel også derigennen
>mailen kommer fra i første omgang.

Jeg kan ikke tro andet, end at hvis en abuse-handler modtager
hundredevis af videresendte spam-mails fra en bruger, så sidestiller
de dette med spam - og hvad sker der når en abuse-handler klager?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-01-02 23:38

Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg kan ikke tro andet, end at hvis en abuse-handler modtager
> hundredevis af videresendte spam-mails fra en bruger, så sidestiller
> de dette med spam - og hvad sker der når en abuse-handler klager?

Ihvertfald mere end der er sket indtil videre...! De kan jo blot sætte
et filter op i deres mail relay! Begge steder vaskede de jo hænder, og
foretog sig NADA.

Hilsen Mikkel

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-01-02 17:47

Mikkel Bundgaard <spam@rypevej.dk> wrote:

>Ihvertfald mere end der er sket indtil videre...!

Og hvem tror du, at denne ekstra foretagsomhed vil være rettet mod?

--
Allan Olesen, Lunderskov.