Enterprise Manager og WinXP
Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 02-01-02 18:58

Hej

Jeg har en Win2000 Server med SQL Server 2000 og en WinXP klient med
Enterprise Manager.

Mit problem er, at jeg ikke kan få Enterprise Manager til at forbinde til
min databaseserver - den kan finde serveren men ikke forbinde til den.

Fejlen er (omtrent): "Server is not known to be running or login failed"

(Jeg har tastet passwordet rigtigt) Jeg har gjort det før fra en Win2000 Pro
klient så jeg mistænker det for at være noget med rettigheder og WinXP.

Nogen der har et bud på hvordan jeg løser dette problem?

Anders

Fra : JH

Dato : 02-01-02 23:32

> Nogen der har et bud på hvordan jeg løser dette problem?

Jeg har engang haft et problem der ligner. Først efter jeg oprettede
en ODBC (system) til den, kunne jeg bruge Enterprise Manageren til at
få forbindelse med. Om det løser dit problem ved jeg ikke, men du kan
da prøve.

/JH

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-02 11:14

"Anders Truels Nielsen" <anders@knights.dk> skrev:

> (Jeg har tastet passwordet rigtigt) Jeg har gjort det før fra
> en Win2000 Pro klient så jeg mistænker det for at være noget
> med rettigheder og WinXP.

Et skud: Kan det tænkes at hænge sammen med XP's firewall? Er der
adgang via port 1433?

Bortset fra det - har du mulighed for at prøve både SQL- og
Windows-login på SQL-serveren? Giver det samme fejl?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)