vis inhold af mappe på server
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 02-01-02 18:47

Hej.

Jeg har lidt problemer med at få vist indholdet i en mappe på min server.
Det der er formålet med siden er at jeg skal kunne uploade nogle tekstfiler
til en side hvorefter folk kan gå ind på siden og downloade dem. Jeg har
dette stykke kode der kan vise indholdet i den mappe den selv ligger i, men
det er jo ikke smart at den også viser sig selv. Det jeg gerne vil have er
at koden viser indholdet af en anden mappe end den den selv ligger i.

altså:

mappe med denne kode hedder "log" mappen der skal vises indholdet er
"log/filer"

nedenstående er den kode jeg bruger for at vise indholdet.

-------------------------------------

Al hjælp er velkommen.

<% session.LCID = 1030 %>
<%
dim strPathInfo, strPhysicalPath
strPathInfo = Request.ServerVariables("PATH_INFO")
strStiInfo = Request.ServerVariables("server_name")
strPhysicalPath = Server.MapPath(strPathInfo)

Dim objFSO, objFile, objFileItem
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

set objFile = objFSO.GetFile(strPhysicalPath)

set objFolder = objFile.ParentFolder

set objFolderContents = objFolder.Files
%>

<%
For Each objFileItem in objFolderContents
Response.Write "<tr><td nowrap>"
Response.Write "<a href='"
Response.Write objFileItem.Name
Response.Write "'>"
Response.Write objFileItem.Name
Response.Write "</a>"
Response.Write "</td></tr>"
Next
%>

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-01-02 19:03

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> wrote in message
> Det jeg gerne vil have er
> at koden viser indholdet af en anden mappe end den den selv ligger i.
> mappe med denne kode hedder "log" mappen der skal vises indholdet er
> "log/filer"

<% session.LCID = 1030 %>
<%

Dim objFSO, objFile, objFileItem
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("c:\log\filer")

Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 02-01-02 20:33

<%

Dim objFSO, objFile, objFileItem
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("c:\log\filer")
Set objFolderContents = objFolder.Files
%>

jeg kan ikke rigtigt få det til at virke, ikke selv om jeg skriver den
relative sti til den mappe der skal vises. fx ligger den side der viser
indholdet på http://www.cmnielsen.dk/test/viskat.asp

den mappe jeg gerne vil have vist indholdet af er
http://www.cmnielsen.dk/test/files

(jeg har bemærket at der står "c:<log\filer" og har udskiftet det med div
varianter)

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-01-02 20:52

Christian M. Nielsen wrote in news:3c3360c9$0$260$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> indholdet på http://www.cmnielsen.dk/test/viskat.asp
>
> den mappe jeg gerne vil have vist indholdet af er

så laver du bare denne modificering af koden:

Dim objFSO, objFile, objFileItem, strFolderPath
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strFolderPath = server.mapppath(".") & "\files"
Set objFolder = objFSO.GetFolder(strFolderPath)
Set objFolderContents = objFolder.Files

(det er de første fire linier i Jakobs script)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 02-01-02 21:08

"Jesper Stocholm" <spam200112@stocholm.dk> wrote in message
Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'mapppath'

/test/viskat.asp, line 17

> [...]
> Set objFolder = objFSO.GetFolder(strFolderPath)
> Set objFolderContents = objFolder.Files
>
> (det er de første fire linier i Jakobs script)

Tror jeg må finde en anden måde, men tak for hjælpen

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Torben Brandt

Dato : 02-01-02 22:59

Christian M. Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Object doesn't support this property or method: 'mapppath'
>
> /test/viskat.asp, line 17

Denne fejl skyldes blot en trykfejl. Der skulle stå 'map.path' i
stedet for 'mapppath'

/ Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjørn Fossen

Dato : 02-01-02 23:04

> "Jesper Stocholm" <spam200112@stocholm.dk> wrote in message
> Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
>
> Object doesn't support this property or method: 'mapppath'
>
> /test/viskat.asp, line 17

Server.MapPath - det var en P for meget

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-01-02 11:50