Problem med dato
Fra : Thomas

Dato : 02-01-02 18:01

Hej

Jeg er ved at lave en auktion, men er løbet ind i et problem med
hensyn til udløbsdatoen i auktionen.

Starts datoen er ikke noget problem - som bliver hentet med
følgende:

<%
Function ConvertDate(dtmDate,intFormat)

OutDate = DatePart("yyyy", dtmDate) & "-" & DatePart("m",
dtmDate) & "-" & DatePart("d", dtmDate)
OutTime = DatePart("h", dtmDate) & ":" & DatePart("n", dtmDate) &
":" & DatePart("s", dtmDate)

If intFormat = 0 Then
strOut = OutDate & " " & OutTime
ElseIf intFormat = 1 Then
strOut = OutDate
End If

ConvertDate = strOut
End Function
%>

Start datoen hentes så med ConvertDate(NOW,0)

Problemet kommer når jeg skal ligge antallet af dage til - som
brugeren vælger at auktionen skal løbe over??

Denne værdi hentes med:
dage = Request.form ("dage")

Jeg har efterfølgende forsøgt med
closedate = DateAdd("d",dage,ConvertDate(NOW,0))
- men det virker ikke der tilføjes kun 00-00-00 00:00:00 i
database ( som er mysql)

er der nogen der kan se hvad problemet er ??

Med venlig hilsen

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Westdorf

Dato : 02-01-02 23:50

Hej Thomas

Jeg har klippet lidt i din besked

"Thomas" <msako@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg er ved at lave en auktion, men er løbet ind i et problem med
> hensyn til udløbsdatoen i auktionen.

[SNIP}

> [...]
> - men det virker ikke der tilføjes kun 00-00-00 00:00:00 i
> database ( som er mysql)
>
> er der nogen der kan se hvad problemet er ??

Hvis vi ikke skal lave alt for meget om på din kode, kunne du måske bare
bruge:

closedate = ConvertDate(DateAdd("d",dage,Now),0)

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Thomas

Dato : 03-01-02 07:51

Hej Knud -
Efter så mange forsøg - så ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive tilbage
til dig men du er eddermame genial - tusind tak for hjælpen..

Hilsen

Thomas