ny konfiguration - sidste øjebliks komment~
Fra : Casper G Thomsen

Dato : 02-01-02 17:19

Ok, efter lidt mere research, en juleferie og efter at have taget
tidligere kommentarer til efterretning er jeg kommet frem til en
konfiguration, som skulle være meget tæt på mit endelige valg – et
system til lige under 7.000 (ekskl. samling og windows)

Jeg har tænkt mig at købe det hele et sted (shg.dk) og få dem til at
montere alt for mig (400,- kr. ekstra). CDRomdrev overføres fra min
gamle pc. Styresystem bliver Windows XP (OEM udgave), som jeg køber
samtidig.

Bundkort: Soltek SL-75DRV2 SocketA, KT266A, DDR
Processor: AMD Athlon Palomino XP 1600+
Floppy: Panasonic floppydrev
Grafikkort: InnoVision Tornado Geforce 2 Ti, 64MB DDR, TV-Out
Harddisk: Seagate Barracuda 60GB
Køler: Thermal Take Volcano 6Cu
Lydkort: Creative SB Live! Player 5.1, bulk
Ram: Apacer 256 MB DDR2100
Kabinet: Enlight 7238 Meditower ATX/300W, LowNoise
.... eller: Aopen Miditower, ATX HQ48-P4, ProA, blå /300W

Ja, jeg er stadig i tvivl om kabinettet. Ifølge Shg har Enlight en
stille strømforsyning, men er ikke så nem at installere kabinetblæsere
i.
AOpen har pladser til kabinetblæsere, men larmer mere. De koster det
samme. Har jeg i det hele taget brug for kabinetblæsere, når jeg ikke
overclocker (i hvert fald ikke foreløbig)? Kan AOpen gøres ligeså
lydsvag ved at udskifte strømforsyningens blæser?

På forhånd tak for Jeres kommentarer.

mvh
Casper G Thomsen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-01-02 17:30

"Casper G Thomsen" <caspergt@bitnisse.dk> skrev

> Køler: Thermal Take Volcano 6Cu

Gør dig selv en tjeneste, og vælg en anden køler.
6Cu (ikke 6Cu+) larmer som en jetjager, på trods af
de specificerede 30 dB. En CoolerMaster 6I11 til kr. 195,- hos
MidtData larmer fx væsentligt mindre end Thermal Take 6Cu
selvom den er angivet til 36 db.

> Kabinet: Enlight 7238 Meditower ATX/300W, LowNoise
> ... eller: Aopen Miditower, ATX HQ48-P4, ProA, blå /300W

Jeg har gode erfaringer med Aopen kabinettet - blæseren i PSUen er ikke
så støjende som rygtet siger.

> [...]
> overclocker (i hvert fald ikke foreløbig)? Kan AOpen gøres ligeså
> lydsvag ved at udskifte strømforsyningens blæser?

Ja, du kommer langt ved fx at sætte en Papst blæser fra fx
www.studiedata.dk i. Bare sørg for at vælge én, der kan sikre dig
tilstrækkelig luftgennemstrømning i kabinettet.

mvh
Peter

Fra : Kristian

Dato : 02-01-02 17:52

"Casper G Thomsen" <caspergt@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overclocker (i hvert fald ikke foreløbig)? Kan AOpen gøres ligeså
> lydsvag ved at udskifte strømforsyningens blæser?

Ja, AOpen gøres ligeså lydsvag (eller mere) ved at udskifte
strømforsyningens blæser til en Papst som shg også sælger...

Ellers ok system, jeg ville dog vælge et tilsvarende grafikkort fra
Microstar fremfor InnoVision... og mht. cpu-køler ville jeg vælge en
Microcompression eller en Molex da de ikke larmer lige så meget som Thermal
Take Volcano 6Cu...