udesovning i frostvejr
Fra : mimi

Dato : 02-01-02 15:22

Hejsa
Jeg har en søn på 6 mdr.som absolut ikke vil sove inde om dagen. Han
skriger i flere timer når jeg prøver, men stiller jeg ham udenfor i
barnevognen sover han med det samme.
Mit spørgsmål er om i sætter jeres børn udenfor og sover hele vinteren,
eller om i sætter en frostgradsgrænse?
Jeg sørger naturligvis for at smørre min søn godt ind med fedtcreme på
kinder og næse, når han står ude, og han er ikke kold når jeg tager ham
ind. Han sover jo allerbedst derude, men jeg er alligevel i tvivl om det er
for koldt her om vinteren, når der er meget frost.
Hvad gør i??
MVH Mimi

Fra : Henriette

Dato : 02-01-02 19:35

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er om i sætter jeres børn udenfor og sover hele vinteren,
> eller om i sætter en frostgradsgrænse?

Jeg mener man sætter grænsen ved -10, forudsat at det er ikke blæser hvor
barnet står, og at det naturligvis er klædt ordentligt på.

> MVH Mimi

---
Henriette

Fra : John Witt

Dato : 02-01-02 22:15

On 02 Jan 2002 14:21:43 GMT, mimi <a@a.aa> wrote:

>Hejsa
>Jeg har en søn på 6 mdr.som absolut ikke vil sove inde om dagen.

Har du ikke fast kontakt med en sundhedsplejerske i kommunen hvor du
bor og kan spørge der, om noget så vigtigt?
Nå men vores siger også fint ude til minus 10 grader.

venlig hilsen den glad far til dreng på 7 mdr.
john .-)

Fra : AAB

Dato : 03-01-02 11:53

Vi har haft nøjagtig de samme overvejelser som du er inde i Vi har spurgt
sundhedsplejesken i vores kommune som siger at grænsen er minus 10 grader,
forudsat at vognen står i læ. I morgen-tv og så sent som i morges var der en
læge som udtalte at grænsen var minus 10 grader.
Så endelig ud med ungen det skader ikke!!!

KH

Alvin

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 03-01-02 14:16

Jeg lader glad vores datter på 3 mdr. stå ude i frostvejr. Også selv om hun
er snottet - jeg synes faktisk at den friske luft hjælper. Hun er
selvfølgelig godt klædt på.
Egentlig synes jeg at fugtigt vejr er værre !

Og så er jeg selv født på Grønland og stod udenfor i barnevogn selv i hård
frost. Jeg blev aldrig syg - først da vi kom til Danmark en fugtug vinter
hvor alle var forkølede, men det er en anden historie.

Henriette

Fra : Nina Hald

Dato : 03-01-02 19:59

En løsning på problemet når det er for koldt, kan være at tage barnevognen
ind i eventuelt soveværelset og lade vinduet stå åbent, så er der stadig
friskt og koldt, men ingen blæst og det er nemmere at bestemme hvor koldt
det må blive.
venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Trine Carlsen

Dato : 09-01-02 12:55

anbefalingen fra sundhedsstyrelsen er minus 10 grader, og dog max 1 time,
er barnet febersygt må det ikke sove ude da det så ikke kan regulerer sig
selv særligt godt. Vores datter sover ude hele året ,og er det minus 10
grader så tjekker jeg hende efter godt 30 min om hun har det ok.