alert ved start af session
Fra : Helle

Dato : 02-01-02 15:28

Er der nogen der ved om man kan lave en alert på sin default.asp
side, som kun kommer frem første gang en bruger ankommer til
siden. Det duer ikke med global.asa, da jeg ikke kan få den til
at fungere på mit web-hotel.
Pt. har jeg en kode på selve default.asp siden, men det er jo ret
irriterende at samme besked kommer frem flere gange.
Håber der er nogen der kan hjælpe
Venlig hilsen
Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 02-01-02 15:39

Helle wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Håber der er nogen der kan hjælpe

Hvis en bruger kun skal se beskeden én gang kan du bruge en cookie:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp

Hvis en bruger skal se beskeden hver gang sitet besøges kan du bruge
en session:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

Håber det hjalp dig på vej.

Mvh
Jonas

Fra : Helle

Dato : 02-01-02 22:28

Jonas Astrup - html.dk wrote in
> [...]
> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp
>
> Hvis en bruger skal se beskeden hver gang sitet besøges kan du bruge

Ja tak!, der står jo en masse godt der jeg kan bruge!
Hilsen og tak fra Helle

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-01-02 15:39

"Helle" <helven@tiscali.dk> wrote in message news:a0v5dh$h48$1@sunsite.dk...
> [...]
> Pt. har jeg en kode på selve default.asp siden, men det er jo ret
> irriterende at samme besked kommer frem flere gange.

<%
If Session( "foo" ) <> 1 Then
Response.write( "<script type=""text/javascript"">alert( 'Der bliver nu
lavet en session');</script>" )
Session( "foo" ) = 1
End if
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Helle

Dato : 02-01-02 22:22

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Helle" <helven@tiscali.dk> wrote in message news:a0v5dh$h48$1@sunsite.dk...
> <%
&gt; If Session( "foo" ) <> 1 Then
&gt; Response.write( "<script type=""text/javascript"">alert( 'Der bliver
nu
&gt; lavet en session');</script>" )
&gt; Session( "foo" ) = 1
&gt; End if