Brugerens IP
Fra : Marco Matruglia

Dato : 02-01-02 14:10

Findes der en måde jeg kan vise brugerens IP på min side?
Altså sådan f.eks. Din IP er: xxx.xxx.xx.xx ??

- Marco

Fra : Thor Dreier

Dato : 02-01-02 14:13

"Marco Matruglia" <freak88@oncable.dk> wrote in message
> Findes der en måde jeg kan vise brugerens IP på min side?
> Altså sådan f.eks. Din IP er: xxx.xxx.xx.xx ??

Der er flere muligheder. Her er nogen af dem:

echo "Din IP er:" . $HTTP_SERVER_VARS['REMOTE_ADDR'];
echo "Din IP er:" . $REMOTE_ADDR
echo "Din IP er:" . $HTTP_ENV_VARS['REMOTE_ADDR']
echo "Din IP er:" . getenv('REMOTE_ADDR')

--
http://dreier.info/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Arnulf Sortland

Dato : 02-01-02 14:34

<?php
function get_IP()
{
global $HTTP_SERVER_VARS;
return (($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_CLIENT_IP"]<>"")
? $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_CLIENT_IP"] :
$HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"]);
}

print "<br> IP=". get_IP() ."<br>\n";
?>

http://sa.no/php/ip.php

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-02 20:29

On Wed, 2 Jan 2002 14:34:21 +0100, "Arnulf Sortland" <someone@sa.no>
wrote:

>http://sa.no/php/ip.php

HTTP_CLIENT_IP:
HTTP_VIA : 1.1 fe040.worldonline.dk:8080 (Squid/2.4.STABLE2)
REMOTE_ADDR : 212.54.64.205
REMOTE_HOST : fe040.worldonline.dk
IP= 212.54.64.205

Jeg surfer gennem proxy...

"X-Forwarded-For"-headeren (=> HTTP_X_FORWARDED_FOR) plejer at være
oftere brugt i den forbindelse. Man bør dog ikke stole uhæmmet på den,
så spørgsmålet er, hvad man overhovedet vil bruge en sådan feature
til.

Jeg tror, jeg vil fortælle alle folk, jeg møder, hvad farve, deres
øjne er - tænk, hvis de ikke vidste det, eller farven havde ændret
sig! :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Mickey

Dato : 02-01-02 16:45

"Marco Matruglia" <freak88@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en måde jeg kan vise brugerens IP på min side?
> Altså sådan f.eks. Din IP er: xxx.xxx.xx.xx ??

nu har de andre svaret på hvordan du finder IP'en.
Du kan finde en masse gode informationer (og deres variabelnavne) ved at
bruge phpinfo();.
Lav en fil med:
<?
phpinfo();
?>
og vis den i en browser, så får du et hav af informationer om din PHP, din
server og en del mere.

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Jacob Edske

Dato : 11-01-02 23:29

prøve

Fra : Mickey

Dato : 12-01-02 00:01

"Jacob Edske" <jacob@edske.com> skrev i en meddelelse
> prøve

Ja tak, det virkede - en anden gang behøver du *IKKE* at sende tre ens mail
til mig også, TAK!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 12-01-02 19:42

"Jacob Edske" <jacob@edske.com> wrote in message

> prøve

Brug venligst dk.test - ellers risikerer du at folk sætter dig i
kill-filteret (dvs. sletter alt du sender uden at læse det).

Se nærmere på www.usenet.dk

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : alwresuihalert

Dato : 03-01-02 10:48

snip
> Findes der en måde jeg kan vise brugerens IP på min side?
> Altså sådan f.eks. Din IP er: xxx.xxx.xx.xx ??
>
> - Marco

Dette er testet og virker fint:

<?php
echo "Your IP is: ";