DivX og Real Magic Hollywood
Fra : kh

Dato : 02-01-02 13:01

Hej gruppe

Hvordan kan jeg se DivX film igennem tv udgangen på mit Real Magic
Hollywood+ Mpeg2 kort ? Jeg har ingen problemer med DVD og VideoCD'er da
programmet "DVD station" der fulgte med kortet bl.a. understøtter disse
formater, men programmet understøtter desværre ikke DivX. Er der nogen der
en løsning ?? det er da sjovere at se film i et 28'TV, frem for en 17'
skærm.

Mvh
kh

Fra : Søren Friis

Dato : 02-01-02 13:44

Det kan man ikke....

H+ kortet kan kun decode MPEG2 film.

Eneste løsning er at skaffe et grafik kort med TV-udgang, og så skifte
mellem de to videoudgange.

/SF

Fra : Butch

Dato : 02-01-02 13:51

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> wrote in message
> Det kan man ikke....
>
> H+ kortet kan kun decode MPEG2 film.
>
> Eneste løsning er at skaffe et grafik kort med TV-udgang, og så skifte
> mellem de to videoudgange.
>
> /SF

Hej
Du kan også convertere AVI/divx filmen til mpg så burde det kunne lade sig
gøre. Men AVI kan som SF skriver ikke afspilles.

/Butch

Fra : kh

Dato : 02-01-02 14:12

> Hej
> Du kan også convertere AVI/divx filmen til mpg så burde det kunne lade
> sig gøre. Men AVI kan som SF skriver ikke afspilles.
>
> /Butch

Tak for jeres svar.
Det var da ærgeligt
-nå, men hvordan laver man Avi/DivX om til Mpeg, VCD eller SVCD??

Mvh
kh

Fra : Søren Friis

Dato : 02-01-02 15:13

Du kan fx bruge VirtualDub... hvis du har alle de codecs der skal til
Det kan du læse en masse om rundt om på nettet... har ikke lige nogen links

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-01-02 16:10

Har du prøvet divx+ ? Det skulle efter sigende kunne gøre det (men vist ikke
med alle versioner af H+..)

http://www.divx-digest.com/software/divxplus.html

- Martin

Fra : Lars Koch

Dato : 03-01-02 15:34

> [...]
> formater, men programmet understøtter desværre ikke DivX. Er der nogen der
> en løsning ?? det er da sjovere at se film i et 28'TV, frem for en 17'

<>
Det kan godt lade sige gøre med programmet DivxPlus som du kan hente her:
http://www.divx-digest.com/software/divxplus.html Jeg bruger det selv.

mvh
Lars Koch

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-01-02 23:14

Gentagelser fremmer forståelsen??

- Martin

Fra : Lars Koch

Dato : 04-01-02 07:47

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Gentagelser fremmer forståelsen??
>

> - Martin
<> He he, jeg fik først din besked da jeg trykkede send/modtag

Lars

Fra : kh

Dato : 04-01-02 17:35

> Det kan godt lade sige gøre med programmet DivxPlus som du kan hente
> her: http://www.divx-digest.com/software/divxplus.html Jeg bruger det
> selv.

Det er meget muligt at det virker hos både Lars og Martin, men hos mig går
computeren ned hvis jeg prøver med Divx+

Men jeg da et andet spørgsmål til jer. Kan det lade sig gøre at bruge andre
DVD programmer end DVD station hvis jeg vil se filmen på mit TV? jeg syntes
ikke jeg kan finde muligheden i PowerDVD.

Mvh
kh

Fra : Lars Koch

Dato : 05-01-02 15:05

> [...]
syntes
> ikke jeg kan finde muligheden i PowerDVD.

<>
Tja, der er jo Eugene's DVD Player, men den bruger også "station.exe" som
engine eller hvad det nu hedder, så det er vel mere en slags skin. I min
version af powerdvd er der heller ingen vga-tv mulighed. Har du prøvet at
installere station og driverne til kortet igen? mit gik også ned engang, men
efter jeg installerede igen har der ikke været nogen problemer.
Mvh
Lars