Ny CPU
Fra : krage

Dato : 02-01-02 12:55

Jeg har sat ny cpu (TB 1200) i min computer. Problemet er bar at den nu ikke
vil loade Win XP. Den post'er fint men går kold under opstarten af windows.
Prøver jeg med den gamle cpu er der ingen problemer.
Nu er spørgsmålet om det er cpu'en det er galt med, eller det er en eller
anden form for spærring af win xp så man kun kan bruge det på den ene
maskine?

Med håb om hurtig hjælp
Krage

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-01-02 13:18

Hvilken CPU havde du før og hvilken køler har du? Hvordan "går den
kold"(fryser under opstart, Kernel dump)? Er du sikker på at dit mobo er
godkendt til den CPU?

Fra : krage

Dato : 02-01-02 13:29

> Hvilken CPU havde du før og hvilken køler har du?

Før Thunderbird 900, nu TB 1200 (Axia Køleren er en super Orb.

> Hvordan "går den
> kold"(fryser under opstart, Kernel dump)?

Den rebooter i det øjeblik den burde gå fra sort skærm, til velkomstskærm.
Samme sted hver gang.

> Er du sikker på at dit mobo er
> godkendt til den CPU?

Det burde det være (Abit KT7a)

Mvh Krage

Fra : krage

Dato : 02-01-02 14:54

Jeg glemte at skrive. at der ikke er nogen problemer i Dos.

Mvh
Krage

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-01-02 15:21

Prøv at tjekke i BIOS hvad temperaturen er lige efter reboot.
En SuperOrb er ikke en god køler.

Fra : krage

Dato : 02-01-02 16:14

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> wrote in message
> Prøv at tjekke i BIOS hvad temperaturen er lige efter reboot.
> En SuperOrb er ikke en god køler.

Temp i bios ligger på 39 grader. Det burde være OK.

Desværre bliver det mere og mere mystisk. Jeg har nu prævet at instalere Win
Xp igen, og det går fint indtil den skal gå fra dosskærmen(blå) til windows
miljø. Her rebooter den? Jeg fatter det ikke rigtigt. Kan det virkjelig være
CPU'en der gør dette? Det virker jo med den anden CPU.

Mvh
Krage

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-01-02 16:48

> Temp i bios ligger på 39 grader. Det burde være OK.

Det er fint

> [...]
være
> CPU'en der gør dette? Det virker jo med den anden CPU.

Det er lige deromkring grafikkortet bliver kørt op i opløsning. Muligvis er
det kortet der er defekt. Har du et andet du kan prøve med?
Alternativt, installer med færrest muligt antal kort. Hvis det virker, så
sæt dem i et efter et, og find ud af hvor det hele fejler.
Keller

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-01-02 17:52

On Wed, 2 Jan 2002 16:14:20 +0100, krage wrote:

> [...]
>miljø. Her rebooter den? Jeg fatter det ikke rigtigt. Kan det virkjelig være
>CPU'en der gør dette? Det virker jo med den anden CPU.

Hmmmm...prøv et gammelt OS/2 trick - at disable CPU cache under
installationen og slå den til bagefter!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If I didn't like you, I'd ignore you.

Fra : Steffan

Dato : 02-01-02 19:15

> [...]
være
> CPU'en der gør dette? Det virker jo med den anden CPU.

Hvor stor er din strømforsyning? Selve effektforbruget må om nødvendigt
stige, idet at CPU´en skal til at "accellerere" en del grafik i windows, og
det kan derfor være at den genstarter, fordi at forbruget stiger lige nok,
til at strømforsyningen ikke kan følge helt med.

Hilsen Steffan