Hvilken bærbar skal jeg vælge.
Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 02-01-02 10:06

Hej alle.
Jeg vil bare høre om der er nogen som har en mening om hvilken bærbar man
skal vælge mht. mæreke, processer, ram osv. hvis man vil have noget der ikke
er forældet lige med det samme men som heller ikke koster alt for meget.
mvh. Jimme

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-02 10:14

Hej

Jeremias Sørensen wrote:

> [...]
> er forældet lige med det samme men som heller ikke koster alt for meget.

Mine søskende har lige købt en Sony Vaio FX108k i Bilka til 10.995,-.
Det er en PIII-750 med speedstep, 20Gb, 128mb, 15"TFT, 8xDVD, 3 timer,
modem, netkort, TV-out, 2USB, FireWire, Parallel, Serial, VGA,
Win2000pro, 2 års garanti.

mvh
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 02-01-02 12:17

> [...]
>Det er en PIII-750 med speedstep, 20Gb, 128mb, 15"TFT, 8xDVD, 3 timer,
>modem, netkort, TV-out, 2USB, FireWire, Parallel, Serial, VGA,

hvilket også må siges, at være noget nær det bedste bud på en power
notebook til ca. 10.000.

Eneste fejl er, så vidt jeg ved, at tastaturet er UK.
Det lyder ikke af så mget, men skriver man meget i lbet af en dag, så
bliver man hurtigt MEGET trår af, at mangle æ,ø,å på de rigtige
taster.

Jeg droppede selv i sin tid Sony (godt nok en af deres
letvægtsmodeller) Vaio R600 af den grund.

Men jeg mener, at have hørt, at man kan henvende sig hos importøren,
hvor ekstra taster kan købes - og man kan så selæv efterfølgende
påsætte dem - men det kræver vist nok en større operation, at flytte
fra UK til DK keyboard - oh ikke bare flytning af ø,æ,å tasterne.

Men det er da værd at overveje.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-02 12:44

Hej

Dr. Ralph wrote:

> [...]
> Det lyder ikke af så mget, men skriver man meget i lbet af en dag, så
> bliver man hurtigt MEGET trår af, at mangle æ,ø,å på de rigtige

Der var et ganske fint dansk tastatur på begge maskiner. Softwaren var
på engelsk og hollandsk, men det hindrer jo ikke at installere danske
udgaver af alt det andet.

Med venlig hilsen
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 02-01-02 13:57

Jep også Dansk tastatur på min (FX108K), der medfulgte andre taster hvis man
ønskede at skifte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-02 13:56

Hej

Christian Skau Pedersen wrote:

> Jep også Dansk tastatur på min (FX108K), der medfulgte andre taster hvis man
> ønskede at skifte

Og skal vi så også lige tilføje at CTRL-tasten sidder det rigtige sted

mvh
Karsten

Fra : Dr. Ralph

Dato : 02-01-02 14:13

>Og skal vi så også lige tilføje at CTRL-tasten sidder det rigtige sted

OK - så er tilbuddet jo slående, men dette her er heller ikke helt
ringe, vel ?:

9.995 kr incl moms for denne svend:
http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/700EA/default.asp

Har Sony'en så ekstra stor enter knap ?
På engelske modeller har de bare an dobbelt så lang som
normalt-enter-knap.

På danske modeller er enter knappen både lidt bredere, men også
dobblet højde af n normal knap - og det er min favorit.

Men hvad pokekr, jeg har allerede en bærbar PC (en dyr satan - men
ikke meget bedre end de 2 der nvænes hér)- så jeg ved sgu' egentlig
ikke, hvad jeg laver i denne diskussion ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-02 14:18

Hej

Dr. Ralph wrote:

> 9.995 kr incl moms for denne svend:
> http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/700EA/default.asp

Den er heller ikke helt tosset - jeg har blot MEGET dårlige erfaringer
med Compaq som notebooks - ca 7 defekte maskiner ud af 7 stk eller mere
end 25 indsendelser pga fejl.

> Har Sony'en så ekstra stor enter knap ?
> På engelske modeller har de bare an dobbelt så lang som
> normalt-enter-knap.

Det mener jeg...

> Men hvad pokekr, jeg har allerede en bærbar PC (en dyr satan - men
> ikke meget bedre end de 2 der nvænes hér)- så jeg ved sgu' egentlig
> ikke, hvad jeg laver i denne diskussion ?

Jeg tror også jeg er mest med for snakkens skyld....

mvh
Karsten

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 02-01-02 11:13

Jeremias Sørensen <jimme@ungdom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0uil8$2p7p$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil bare høre om der er nogen som har en mening om hvilken bærbar man
> skal vælge

Det kommer meget an på hvad du skal bruge den til. Man kan som bekendt ikke
få både i pose og sæk. En pc og især en bærbar er et kompromi mellem en
række faktorer. Jeg plejer at bedømme en bærbar efter flg. "faktorer": pris,
vægt, ydeevne, strømforbrug (hvor længe kan man arbejde på en opladning) og
æstetik(design)/blær.

Hvad skal du bruge din bærbar til og hvad må den maks. koste?

mvh.
Jonathan
(der selv er lykkelig for sin 2,3kilograms IBM T21
P-III850/382MB/14,1"@1400x1050)

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-01-02 13:27

Tjek Telebutikken. De kører faktisk nogle rigtig gode tilbud.