Server til hjemme netværk
Fra : Søren Fohrmann

Dato : 02-01-02 03:53

Hejsa jeg søger et stykke software som er noget ligne Lotus notes ell.
Exchange bare til linux også helst gratis.
det skal kun bruges til at forsøge sig frem på

Søren

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-01-02 11:23

Fra : Jens B.

Dato : 02-01-02 11:47

"Thomas S. Iversen" <thomassi@dina.kvl.dk> wrote in message
> Nu aner jeg minus om Lotus notes eller Exchange, så hvad GØR de 2 stykker
> software? Hvad er det præcist du gerne vil have din linuxboks til (DER kan
> jeg måske hjælpe)

Det var godt nok den værste gang "snobben-nedad", jeg nogensinde har læst.
Hvis du ikke ved, hvad Notes og Exchange er for to stykker software, forstår
jeg slet, slet ikke, du overhovedet befinder dig i denne ng. Håber ikke, at
din tilsyneladende grænseløse uvidenhed er generel for alle andre
Linux-brugere, for så er Linux-samfundet da ilde stedt!

--
-Jens B.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 11:51

"Jens B." <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse

> Det var godt nok den værste gang "snobben-nedad", [cut]
> din tilsyneladende grænseløse uvidenhed
[cut]
> -Jens B.

Ånden i lampen sez:
"Dit ønske i din mailadresse er efterkommet"
*pLoNk*

[hint: manden BAD om Linux!]

/Chr

Fra : Jens B.

Dato : 02-01-02 13:44

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in message

> Ånden i lampen sez:
> "Dit ønske i din mailadresse er efterkommet"
> *pLoNk*
>
> [hint: manden BAD om Linux!]

Hint: Manden spurgte til to produkter, der ikke findes til Linux! Og gu' vil
jeg ej plonke.

--
-Jens B.

Fra : Christian Andersen

Dato : 02-01-02 17:18

Jens B. wrote:

>Hint: Manden spurgte til to produkter, der ikke findes til Linux! Og gu' vil
>jeg ej plonke.

For lige at komme resten af vejen off-topic:

Det er sådan set heller ikke dig der skal plonke noget som helst.

*plonk* symboliserer lyden når der er en der ryger i bunden af et
killfilter. I dette tilfælde dig.

Og nej, jeg har slet ikke taget stilling til diskussionen.

FUT: dk.admin.netikette (diskussionen fortsætter i den gruppe, hvis du
vil diskutere videre om *plonk*)

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-01-02 20:24

"Jens B." <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev :

>Hint: Manden spurgte til to produkter, der ikke findes til Linux! Og gu' vil
>jeg ej plonke.

Findes Lotus Notes ikke til Linux ?

Det bliver Lotus sgu' kede af at høre .......

http://www.lotus.com/products/r5web.nsf/webpi/Domino+for+Linux?opendocument

tsk tsk

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-01-02 21:17

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-02 12:12

"Jens B." <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> writes:

> Hvis du ikke ved, hvad Notes og Exchange er for to stykker software, forstår
> jeg slet, slet ikke, du overhovedet befinder dig i denne ng.

.... og hvis du ikke forstår det, så forstår jeg ikke hvad du laver
her! Jeg ved fx heller ikke en dadel om Exchange og Lotus, da jeg
aldrig har brugt de to produkter. Jeg har dog arbejdet med netværk i
et par år, så jeg vil påstå at jeg ved en smule om netværk generelt.

Med andre ord er det muligt at vide noget om netværk, uden at vide
noget som helst om Lotus og Exchange. Jeg vil også vædde på at der
sidder en del kyndige netværksfolk, som heller ikke ved det helt store
om software til Linux.

> Håber ikke, at din tilsyneladende grænseløse uvidenhed er generel
> for alle andre Linux-brugere, for så er Linux-samfundet da ilde
> stedt!

Jeg kan kun sige at jeg er chokeret over din manglende forståelse for
tingene.

--
Jacob - www.bunk.cc
And now for something completely different.

Fra : Jens B.

Dato : 02-01-02 13:41

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> [...]
> om software til Linux.

> Jeg kan kun sige at jeg er chokeret over din manglende forståelse for

Uden at at dette skal udvikle sig til den helt store mudderkastning, så
reagerede jeg altså på citatet "...så hvad GØR de 2 stykker
software?". Det svarer til, at jeg i denne ng påstår, at jeg ikke ved, hvad
Linux er for noget. Du kan squ da ikke påstå, at du ved noget om netværk og
operativsystemer og så samtidig være totalt udvidende om, hvilken slags
software Notes og Exchange er. Hvis det er tilfældet, så er jeg godt nok
måbende forbavset. Jeg arbejder f..eks ikke med Linux, men ved da, hvad vi
snakker om. Alt andet ville da være fuldstændigt amatøragtigt, eller hva'?

Og nu brugte Søren rent faktisk to ikke-Linux -produkter som udgangspunkt
for ligesom at spore et muligt svar i en bestemt retning. Hvis man er totalt
uvidende om, hvad Søren mener med det, hvorfor f..... skal man så begynde at
svare på spørgsmålet?

--
-Jens B.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-02 17:54

> Uden at at dette skal udvikle sig til den helt store mudderkastning, så
> reagerede jeg altså på citatet "...så hvad GØR de 2 stykker
> software?".

Hvorfor? Det er da et ganske legitimt spørgsmål, hvis man ikke har
arbejdet med MS-produkter før.

> Det svarer til, at jeg i denne ng påstår, at jeg ikke ved, hvad
> Linux er for noget.

Gør det? Det er jeg ikke helt enig i, men lad nu det ligge. Linux er i
øvrigt lige så lidt "nødvendigt" i et netværk som Exchange og alt
muligt andet er.

> Du kan squ da ikke påstå, at du ved noget om netværk og
> operativsystemer og så samtidig være totalt udvidende om, hvilken
> slags software Notes og Exchange er.

Jeg er klar over at det er noget mail/kalender-noget fra hhv. Lotus og
Microsoft, ret meget mere ved jeg ikke. Til gengæld ved jeg en smule
om Linux (som er det OS jeg bruger på de fleste af mine computere), og
netværk generelt (ethernet, TCP/IP, DNS, SMTP, HTTP, OSI osv.).

Hvorfor skal jeg vide noget om et specifikt produkt jeg ikke bruger og
sikkert aldrig kommer til at bruge for at vide noget generelt?

> Hvis det er tilfældet, så er jeg godt nok måbende forbavset. Jeg
> arbejder f..eks ikke med Linux, men ved da, hvad vi snakker om. Alt
> andet ville da være fuldstændigt amatøragtigt, eller hva'?

Hvis du kun arbejder med fx MS-produkter, hvorfor skal du så vide
noget som helst om programmer der kun findes til Linux? Det kan jeg
altså ikke se det nødvendige i. Hvor meget ved du fx om Postfix (den
mailserver jeg bruger)?

> Og nu brugte Søren rent faktisk to ikke-Linux -produkter som udgangspunkt
> for ligesom at spore et muligt svar i en bestemt retning.

Ja, men han vil gerne have et svar fra nogle der ved noget om Linux
(og ikke nødvendigvis ved ret meget om programmer til Windows). Så
kunne han da godt kort fortælle hvad det er han søger uden at henvise
til noget folk måske ikke kender.

> Hvis man er totalt uvidende om, hvad Søren mener med det, hvorfor
> f..... skal man så begynde at svare på spørgsmålet?

Det skal jeg så lade være usagt. Jeg synes bare ikke at din kommentar
var fin i kanten.

Dette indlæg er i øvrigt på kanten til at høre hjemme i
netikette-gruppen, men da der trods alt stadig er lidt teknisk snak
lader jeg være at sætte FUT. Sæt gerne FUT, hvis vi bliver mindre
tekniske.

--
Jacob - www.bunk.cc
You can make it illegal, but you can't make it unpopular.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-02 20:40

"Søren Fohrmann" <Sfo_r@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa jeg søger et stykke software som er noget ligne Lotus notes ell.
> Exchange bare til linux også helst gratis.

Nu er Notes og Exchange i bund og grund to forskellige systemer til at dække
vidt forskellige behov.

Hvad skal det kunne?

--
Med venlig hilsen/best regards