Hjul & Pedal m. FF..??
Fra : [ · B@CHFiRE · ]

Dato : 02-01-02 01:23

Hej,

Hvilket hjul og pedal sæt, kan anbefales? Det skal være med Force Feedback..
Jeg har kigget på nogle reviews, men der er meget forskellige meninger.
Nogen roser et wheel skyhøjt, mens andre giver det bundkarakter... Jeg har
primært haft kig på disse 2:

Logitech WingMan Formula Force GP
Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel

Hvad bruger i? Skal helst ikke snige sig over 900,- ...

--
Brian J. Nielsen · Registered Linux User # 252648
[ 1.4GHz · 60Gb · 512Mb · 12x10x32 · G400DH ]

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 02-01-02 10:16

"[ · B@CHFiRE · ]" <New-York@City.dk> skrev i en
> [...]
Formula Force GP
> Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel
>
> Hvad bruger i? Skal helst ikke snige sig over 900,- ...

Hej.
Jeg ville vælge microsofts rat. Men du kan også prøve at kigge på
Gulliomonts rat de er rigtig gode, og lidt dyrere, men jeg synes de er det
værd.
Har selv prøvet logitech og brød mig ikke om det.
mvh Jimme

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-01-02 19:31

> Logitech WingMan Formula Force GP
> Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel
>
> Hvad bruger i? Skal helst ikke snige sig over 900,- ...

Logitech-rattet. Den seneste version kan både bruges til PC og PS2.

Vi har både PS2-Logitech samt det første Force Feedvack rat fra Logitech til
PC (hedder Logitech WingMan Formula Force [ikke GP]). Begge rat fungerer
upåklagelige og man kan tydelig mærke udviklingen siden det første af
rattene blev indkøbt (omkr. 1999).

Jeg har prøvet Microsofts tilsvarende rat. Det havde en smart funktion -
force feedbacken kunne slåes til/fra på selve rattet - men ellers ingen.
Pedalerne er det billigste plastic og rattets Force Feedback... er der
nogen? Logitech rattet bliver endvidere rost af alle anmeldere, hvor
man ser mere ned på Microsoft rattet.

Jeg er ikke klar over hvilke spil der i dag hører med de forskellige rat -
jeg fik Sports Car GT samt F1 Racing Simulation med mit ørste Logitech.

I øvrigt... man kan køber en 5 års forsikring for 200-300 kr. til Logitech
rattet. Så kan du få det byttet til et sprit nyt, hvis det mindste skulle
gå galt (der er _meget_ teknik i sådan et rat!!!).

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Borchmann

Dato : 02-01-02 21:38

On Wed, 2 Jan 2002 01:23:22 +0100, "[ · B@CHFiRE · ]"
<New-York@City.dk> wrote:

> [...]
>
>Logitech WingMan Formula Force GP
>Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel
>
>Hvad bruger i? Skal helst ikke snige sig over 900,- ...

Jeg siger MS, jeg har faktisk begge rat til at stå her. Det af
logitech er GP-udgaven, som jeg kan forstå på TK er en nyere udgave
end den han har. Men.... MS har en MEGET bedre fodplade og jeg
syntes den måde MS sættes fast på er lidt mere snild end LGT. Ms føles
mere behagelig at røre ved og har desuden et par knapper mere en LGT.
MS virker en anelse mere robust og ser også lidt kraftige ud som de
står ved siden af hindanden. Med hensyn til FF er der ikke IMHO nogen
forskel på de to rat.
Mvh Janko