OEM Ethernet Pc card, mangler driver
Fra : Erik Christensen

Dato : 01-01-02 23:38

Jeg har fået et pcmcia 10 mbps netkort uden dokumentation, og der er intet
varemærke
eller fabrikat på kortet, er der nogen som helst mulighed for at finde en
driver til dette?

Skal et pcmcia kort sættes op med addresser dma og irq ligesom pci-kort ?
Er det i så fald muligt at bruge en standart driver og så prøve sig frem med
addresserne?

Håber nogen kan hjælpe (Jeg synes osse selv det er lidt langt ude)

Mvh
Erik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-01-02 23:51

Hej!

Erik Christensen wrote:

> [...]
> varemærke
> eller fabrikat på kortet, er der nogen som helst mulighed for at finde en

Smid det i maskinen og se hvad Windows (helst en nyere version) kalder det.
Dette navn slår du så op på Google.

> Skal et pcmcia kort sættes op med addresser dma og irq ligesom pci-kort ?

De plejer at være pnp så det skulle ikke være nødvendigt.

> Er det i så fald muligt at bruge en standart driver og så prøve sig frem med
> addresserne?

Nogle PCMCIA-kort er NE2000 kompatible. En sådan driver kunne du prøve hvis alt
andet glipper.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Erik Christensen

Dato : 02-01-02 21:49

> Smid det i maskinen og se hvad Windows (helst en nyere version) kalder
det.
> Dette navn slår du så op på Google.

Win98se finder ikke noget fabrikat på kortet, kun "PCMCIA Ethernet Card"

> Nogle PCMCIA-kort er NE2000 kompatible. En sådan driver kunne du prøve
hvis alt
> andet glipper.

Ok, det prøver jeg om jeg kan finde, _skal_ det være til et PCMCIA kort
eller er en
driver til PCI det samme?

Tak for hjælpen
Mvh
Erik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-01-02 21:54

Hej!

Erik Christensen wrote:

> Win98se finder ikke noget fabrikat på kortet, kun "PCMCIA Ethernet Card"

Hm, så ved jeg snart ikke...

> hvis alt
>
> Ok, det prøver jeg om jeg kan finde, _skal_ det være til et PCMCIA kort
> eller er en
> driver til PCI det samme?

Brug Windows' egen "NE2000 or compatible" under Novell i driverlisten.

--
Mvh, Kim Voss Schrader