Batteri levetid i Logitech Cordless Mouse ~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 20:01

Er der nogen der har erfaring med hvor læne batterierne ca. kan holde ved
normalt brug ?
Jeg købte musen (sammen med keyboard) for ca. 3 uger siden, og i dag
strejkede musen pludselig.
Jeg har ikke lige nogle andre batterier at prøve med, så jeg kan ikke se om
det er det der er galt eller den simpelthen bare er død.

Mvh
Per

Fra : AMI

Dato : 01-01-02 20:22

> Jeg har ikke lige nogle andre batterier at prøve med, så jeg kan ikke se
om
> det er det der er galt eller den simpelthen bare er død.

Hej Per,
Jeg har samme mus + keyboard, og jeg har i løbet af 3/4 år ikke måttet
skifte batteri på keyboardet. Musen døde forleden dag, og jeg måtte
konstatere, at jeg havde stillet en bunke papir oven på en af knapperne, så
den havde "sendt" i flere timer. Så blev batteriet fladt, men det er vel min
egen skyld.
Efter min erfaring spiser de i hvert fald ikke strøm af nogen som helst
betydning -

Men så skal du jo ganske vist lige være opmærksom på, at batterier ( eller
retteligt elementer ) ikke er en entydig størrelse:

Jeg købte lige før jul 4 elementer at et obskurt fabrikat hos Superkram i
Husum. I alt 20 kr.

Jeg satte dem i min julebuk, som dog ikke ville spille som den skulle. Jeg
målte så cellerne, og der var kun (ubelastet ) 1.3 V på hver celle. DVS.
fulsdstændig ubrugelige.

I Netto har man derimod batterier af fabrikat SONY ( og de lever faktisk op
til navnets ry ), og de koster mindre end halvdelen af hvad jeg har betalt
andre steder.

Så skip mærkebatterierne og gå i Netto. Hellere skifte 2 gange til 4 kroner
end ærgre sig en gang til 11. kr.

Mvh

Bo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 20:27

"AMI" <isl42271@REMOVEworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> andre steder.
>
> Så skip mærkebatterierne og gå i Netto. Hellere skifte 2 gange til 4

Ja men mit problem er bare at jeg ikke ved om det skyldes strømmangel eller
en defekt mus. Men jeg bliver vel nød til at købe nogle batt. i morgen og
prøve.

Mvh
Per

Fra : AMI

Dato : 01-01-02 20:53

> Ja men mit problem er bare at jeg ikke ved om det skyldes strømmangel
eller
> en defekt mus. Men jeg bliver vel nød til at købe nogle batt. i morgen og
> prøve.

Jo, men Per så skulle du måske ved nærmeste lejlighed købe et voltmeter. Jeg
er selv i branchen, og har derfor instrumenter af en høj kvalitet, men jeg
har af og til ( også i Netto, men fås også hos Harald Nyborg ) set
universalinstrumenter til ca. 70 kr, som til de fleste private formål vil
være fuldt tilstrækkelige. Køb sådan et og vær aldrig mere i tvivl om det er
dine elementer, der er døde. ( Selvfølgelig bør der her følge en vejledning
om hvordan man måler ( f. eks. med eller uden belastning, men det vil føre
for vidt ) ).

Mvh

Bo

Fra : mogens@knudsen.dk

Dato : 01-01-02 20:25

On Tue, 1 Jan 2002 20:00:49 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeer@bigfoot.com> wrote:

>Er der nogen der har erfaring med hvor læne batterierne ca. kan holde ved
>normalt brug ?

3 - 6 mdr. for min "søns" vedkommende - han bruger musen en del, da
han spiller meget
--
Mvh Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 20:33

<mogens@knudsen.dk> skrev i en meddelelse

> 3 - 6 mdr. for min "søns" vedkommende - han bruger musen en del, da
> han spiller meget
> --

OK så tror jeg sq den er stået af, den stoppede bare sådan lige uden videre.
Og da hele molevitten kun er ca. 3 uger gammelt, så kan den vel næppe have
nået at dræne batterierne.

Mvh
Per

Fra : mogens@knudsen.dk

Dato : 01-01-02 20:57

On Tue, 1 Jan 2002 20:33:07 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeer@bigfoot.com> wrote:

>OK så tror jeg sq den er stået af, den stoppede bare sådan lige uden videre.
>Og da hele molevitten kun er ca. 3 uger gammelt, så kan den vel næppe have
>nået at dræne batterierne.

Nope - bad luck.
--
Mvh Mogens

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 01-01-02 22:41

sjovt nok, så holdte min også op med at virke idag. Bare sådan lige
pludseligt.
Jeg prøvede at tage en anden mus og forsøgte at indstille den til min
modtager, men den nægtede stadigvæk, selv efter flere genstart af
computeren.

Så skiftede jeg modtager og nu virker det fint(!)

Isaack

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 22:55

"Isaack Rasmussen" <isaack@fantasiac.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren.
>
> Så skiftede jeg modtager og nu virker det fint(!)

Ja men jeg ved ikke om det kan være modtageren da den stadig virker med mit
keyboard.

Mvh
Per

Fra : DoGgX

Dato : 01-01-02 20:30

Hent den nyeste MouseWare ned fra logitechs hjemmeside, i den kan man se
batteristatus

--
DoGgX
ICQ: 138083787

Fra : LWS

Dato : 01-01-02 21:09

On Tue, 1 Jan 2002 20:29:53 +0100, "DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote:

>Hent den nyeste MouseWare ned fra logitechs hjemmeside, i den kan man se
>batteristatus

Enig. Og med Mouseware får man også en lille advarsel et par dage før
det er tid for at skifte batterier.

/Simon

Fra : Ole Nielsby

Dato : 02-01-02 23:20

LWS <waltherFJERN@larsen.dk> skrev:

> Enig. Og med Mouseware får man også en lille advarsel et par dage før
> det er tid for at skifte batterier.

Unødvendigt. Med friske batterier kan modtageren anbringes 1½ meter
fra musen. Når den skal tættere på end ½ meter, er det skiftetid.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-01-02 21:44

On Tue, 1 Jan 2002 20:00:49 +0100, Per Beer Hansen wrote:

> [...]
>Jeg har ikke lige nogle andre batterier at prøve med, så jeg kan ikke se om
>det er det der er galt eller den simpelthen bare er død.

Benytter genopladelige, skifter hver 3 uge, når min Pilot er ved
at være flad - de kan sikkert holde en ekstra uge, hvis det ikke
var for det...bruger en SteelPad hvilker gør at musen sluger
lidt mere end hvis det bare er hvidt papir der bruges.
Så det passer sikkert meget godt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"I get no kick from champagne, wooooo. Mere alcohol doesn't thrill me

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-01-02 20:52

Jeg har haft mit keyboard og mus i et ½ år, og har først lige skiftet for
første gang... og ikke for at virke smart, men du have vel prøvet at skabe
forbindelse ved at trykke på de connect på både mus, keyboard og
modtageren...?

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 21:01

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> første gang... og ikke for at virke smart, men du have vel prøvet at skabe
> forbindelse ved at trykke på de connect på både mus, keyboard og

Jeg har prøvet det hele, uden resultat.

Mvh
Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-01-02 21:13

Hej Per

Det har været oppe tidligere. Den gang kunne folk ikke forstå, at jeg
skiftede batterier ca hver 4 uge, men det gør jeg fortsat! Men det kommer
en del an på, hvilken model du har. De ældste modeller (lille mus) synes at
bruge mest strøm.

Jeg bruger BunnyPower Alkeline.

--
Hilsen