Fiskene døøøøør
Fra : Flemming Hansen

Dato : 01-01-02 19:04

Hejsa

Nu er det ellers gået så godt det sidste stykke tid.... Selv om jeg har
flyttet akvariet 2 gange med 1 måneds mellemrum (senest 15/10) er der kun en
enkelt fisk der er død af det...
Her før jul, besluttede jeg mig for at få 20 ekstra neonfisk i, og to
siamesiske flyvende ræve mere... Fordi der er begyndt at komme en hel del
trådalger og penselalger.

Men men men.. inden for de sidste to dage er der 4 fisk der er døde...De to
nye flyvende ræve døde med et par timers mellemrum...I dag fandt jeg først
en næsten død neonfisk der var igang med at blive spist...Og nu her er der
en ancistrus malle der også er stået af....

Jeg har lige skiftet 20% af vandet og fået flere planter i...Er der nogen
der har en ide om hvad der kan være galt...

Der er ikke noget at se på fiskene...Nu er der nemlig en ancistrus mere der
er ved at stille finnerne (for de har vel ikke sko på), og den ligger bare
stille på bunden, selvom man skubber til den med fingeren...

Mvh Flemming Hansen
unlimited@get2net.dk

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 01-01-02 21:07

Hej Flemming

Prøv at se om dine fisk har orm hængende ud af gattet. Det kan være svært at
se.
Og hvis de har det, så prøv at se mit tidligere indlæg "Orm hjææælp"
Mine fisk havde fået orm, og begyndte at dø på samme måde som du beskriver
det.

Venlig hilsen

Jan Larsen

Fra : Laura

Dato : 02-01-02 13:06

Eller tjek lige vandværdierne...
Lige inden jul skiftede jeg vand i mit akvarie og aktiverede en nitritbombe.
Inden skift: ingen nitrit
efter skift: rigtig meget
Jeg mistede en satanoperca jurupari og nogle rødnæser, inden jeg opdagede hvad
der var galt, flyttede de resterende fisk over i mit lille akvarie, skiftede 90%
af vandet og nu går det fint
God bedring
laura